شناسهٔ خبر: 55661922 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

طغیانی خبرداد:

طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار در این کمیسیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طغیانی در تشریح نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار کرد: در نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی چهار دستور کار و موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت که اولین دستور کار در خصوص لایحه پروتکل تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو بود. ایران و کشورهای حوزه اوراسیا مصوب کرده‌اند که برخی تعرفه‌های ترجیحی بین یکدیگر داشته باشند.

وی افزود: زمان موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو به پایان رسیده است که در نشست کمیسیون اقتصادی لایحه پروتکل تمدید آن تصویب و به صحن علنی ارجاع داده شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گزارش هیئت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر در نشست روز گذشته تصویب شد و برای ارائه رای و نظر نهایی اعضای کمیسیون تا سه شنبه هفته‌آینده مهلت دارند، افزود: ادامه بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران دستور کار سوم نشست اعضای کمیسیون اقتصادی بود که در آن برخی از چالش‌ها شامل نارسایی ساختار حکمرانی بازار، وجود تعارض منافع در ابعاد مختلف، ضعف در شفافیت بازار، زمان بر بودن فرایندهای تامین مالی و وجود موانع در توسعه رقابت مطرح شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محورهای نیز در طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که شامل اصلاح حکمرانی در ابعاد کلان در بازار سرمایه، ارتقاع حکمرانی شرعی در بازار سرمایه، ارتقاع نظارت، شفافیت و کاهش تعارض در بازار، تنظیم گری تبلیغات و تاکید بر سواد مالی می‌شود به این معنا که افراد وارد شده در بازار سرمایه باید حداقل‌های لازم برای فعالیت خود را داشته باشند.

طغیانی تصریح کرد: پیش نویس طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران در مرکز پژوهش‌ها تدوین شده که نظرات سازمان بورس، اتاق بازرگانی و مرکز تحقیقات اسلامی قم نیز در خصوص آن مطرح و مقرر شد تا این طرح به شکل کاملی تدوین و نکات اصلاحی نیز در آن اعمال و به صحن ارجاع داده شود.

وی گفت: آخرین دستور کار نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان محترم برای تحقیق و تفحص از صادرات تولیدات شرکت سیمان کردستان بود که کلیات آن مطرح شد.

نظر شما