شناسهٔ خبر: 55661884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عدم نظارت بر پروژه‌های روستایی سال‌ها بعد گریبان‌گیر مردم می‌شود

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: یکی از مشکلاتی که سالها بعد گریبان زیرساخت های روستایی را به خصوص در مواجهه با مخاطراتی همچون سیل و زلزله می‌گیرد، عدم نظارت بر پروژه های عمرانی روستایی و تخلفات پیمانکاران این پروژه ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نرگس غلامپور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان امروز در جلسه توجیهی آموزشی مسئولین امور فنی و مالی دهیاری های استان اظهار داشت: زمانیکه پیمانکار پروژه‌های روستایی با کمترین سطح نظارت روبرو می شود ممکن است زمینه سوءاستفاده و تخلف نیز فراهم گردد و این موضوع در یک بازه زمانی بلند مدت مشخص می شود.

وی افزود: از بین رفتن بیت المال و تضییع حقوق مردم روستا در این گونه موارد با نظارت قابل پیشگیری است و این برنامه یکی از مهمترین اولویت های کاری دفتر امور روستایی استانداری می باشد.

غلامپور همچنین گفت: مسئولین امور فنی‌ دهیاری‌ها همانطور که از عنوان سمت آنها مشخص است مسئولیت مستقیم در نظارت فنی بر پروژه های روستایی، صدور پروانه‌های ساختمانی و عقد قراردادهای دهیاری‌ها دارند و هرگونه بروز تخلف در این زمینه ها متوجه آنها خواهد بود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان به مسئولیت امور مالی دهیاری‌ها نیز اشاره کرد و بیان داشت: مسئولین‌ امور مالی دهیاری ها نیز با نظارت بر امور مالی پروژه‌های روستایی و انجام امور مالی دهیاری ها می بایست کمال دقت و شفافیت را در انجام وظایف خود داشته باشند تا بودجه های محدود دهیاری ها به بهترین نحو هزینه شوند.

غلامپور خاطر نشان کرد: دوره‌های آموزشی مسئولین امور فنی و مالی دهیاری ها در برنامه سالیانه ما قرار دارد و در راستای پیشگیری از تخلفات احتمالی و تفهیم کامل مسئولیت‌ها و وظایف و همچنین تبعات ناشی از اهمال کاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 3728

نظر شما