شناسهٔ خبر: 55660917 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

ساعی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: دنبال بیشترین سهمیه برای المپیک هستیم

با تیم دوم تکواندو هم در قونیه موفق بودیم

صاحب‌خبر -
با تیم دوم تکواندو هم در قونیه موفق بودیم

بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی برای نمایندگان تکواندوی ایران فرصت خوبی بود تا بتوانند توانایی‌های خود را مقابل حریفان قدرتمند آسیایی، آفریقایی و حتی اروپایی محک بزنند و درنهایت هم با کسب 13مدال رنگارنگ یعنی 5مدال طلا (ناهید کیانی، حسین لطفی، امیرمحمد بخشی، علیرضا نادعلیان و علی احمدی)، چهار مدال نقره (غزل سلطانی، زینب اسماعیلی، اکرم خدابنده و سیده‌نرگس میرنوراللهی) و چهار مدال برنز (مهدی حاج‌موسایی، مهران برخورداری، محمدصادق دهقانی و نسترن ولی‌زاده) موفق شدند یکی از رشته‌های موفق کاروان ایران در قونیه2021 لقب بگیرند. تکواندوکاران ایران که به‌تازگی رقابت‌های قهرمانی آسیا را پشت‌سر گذاشته‌اند در این بازی‌ها توانستند بار دیگر پتانسیل بالای خود را نشان دهند. به همین بهانه با رئیس فدراسیون تکواندو هم‌صحبت شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با هادی ساعی را در ادامه می‌خوانید.

نمایندگان تکواندوی ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی عملکرد خوبی ارائه کردند. این مسابقات را در چه سطحی دیدید؟
از لحاظ فنی و سطح مسابقات در حد یک رقابت جهانی کوچک بود؛ چراکه تیم‌های قهرمان آسیا (ازبکستان)، تیم سوم آسیا (اردن) و تیم ایران در این بازی‌ها حاضر بودند. از طرف دیگر ترکیه و آذربایجان هم به‌عنوان قهرمان و نایب‌قهرمان اروپا در این بازی‌ها شرکت کردند و با تمام توان هم آمده بودند و قهرمانان جهان و المپیک خود را نیز به‌همراه داشتند. از آفریقا هم تیم‌های مصر، مراکش و تونس که سه تیم برتر این قاره هستند هم راهی قونیه شده بودند و همین به‌خوبی نشان می‌داد که سطح مسابقات چقدر بالاست و همان‌طور که گفتم در حد یک رقابت جهانی بود.

ولی ما با تیم دوم خود در رقابت‌ها شرکت کردیم.
بله، با تیم دوم خود به قونیه رفتیم و سعی کردیم بیشتر از نفرات جوان و آینده‌دار خود استفاده کنیم. خدا را شکر نتیجه بسیار خوبی هم گرفتیم. از 15بازیکنی که در این بازی‌ها داشتیم 13نفر موفق به کسب مدال شدند که نتیجه‌ای بسیار خوب محسوب می‌شود.

تیم‌ملی بانوان پس از نخستین قهرمانی‌اش در آسیا که بسیار ارزشمند بود در این بازی‌ها هم نشان داد که این موفقیت اتفاقی نبوده و عملکرد خوبش را تکرار کرد.
تیم بانوان ما در این تورنمنت هم نمایش بسیار خوبی داشتند و کاملا از آنها راضی هستیم. اگرچه ما تغییراتی در این تیم داشتیم و چند تکواندوکار تازه را به این تیم اضافه کردیم تا این فرصت دراختیارشان قرار گیرد که بتوانند در مسابقاتی در سطح بالا خودشان را نشان دهند. با این حال با وجود اینکه در یک وزن نماینده نداشتیم و سه بازیکن هم نسبت به قهرمانی آسیا تغییر کرده بودند که حدود 50درصد تیم می‌شود اما بازهم تیم ما بسیار خوب و درخشان ظاهر شد.

مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون در ماه‌های آینده چیست؟
طی هفته آینده تیم‌های نوجوانان و نونهالان ما به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد. در آنجا هم ما تغییراتی داشته‌ایم و حدود 50درصد تیمی که در مسابقات جهانی حضور داشتند به این مسابقات اعزام نمی‌شوند. تصمیم گرفتیم با یک کادرفنی متفاوت فرصت را دراختیار چند بازیکن جدید و آینده‌دار دیگر قرار دهیم تا آنها هم محک بخورند. امیدواریم این تیم هم بتواند نتایج خوب تیم ما در قهرمانی جهان را تکرار کند. ما در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان سعی کردیم کیفی کار کنیم و از 10وزن تنها در 5وزن شرکت کردیم که آنها موفق شدند 4مدال طلا کسب کنند. در بخش بانوان نیز در 6وزن نماینده داشتیم که 4طلا، یک نقره و یک برنز به‌دست آوردیم که نتیجه بسیار خیره‌کننده‌ای بود و بین 92کشور موفق شدیم چنین عملکرد درخشانی داشته باشیم.

در رده بزرگسالان چطور؟
در این رده هم حدود دو هفته آینده سه نماینده تیم دختران ما به مسابقات گرندپری پاریس اعزام خواهند شد. این مسابقات به‌صورت دعوتی است و بازیکنانی که رنکینگ بالایی دارند می‌توانند در آن حاضر باشند. البته تعداد نمایندگان ما در این مسابقات خیلی بیشتر بود اما به تشخیص مربیان تیم مردان، این تیم راهی این رقابت‌ها نخواهد شد.

برای حضور موفق در بازی‌های آسیایی هانگژو چه برنامه‌هایی دارید؟
مهم‌ترین رقابت ما در یک‌سال آینده همین مسابقات است و تمام تمرکز ما برای موفقیت در آن رقابت‌ها و کسب بیشترین تعداد مدال توسط نمایندگان‌مان است. از طرف دیگر می‌خواهیم بیشترین سهمیه را نیز برای المپیک کسب کنیم تا هم با تیم نسبتا کاملی در پاریس2024 حاضر باشیم و هم شانس موفقیت بچه‌ها و کسب مدال توسط آنها را بالاتر ببریم.

تکلیف سرمربی تیم‌ملی چه زمانی مشخص خواهد شد؟
با توجه به اینکه تیم مردان به رقابت‌های گرندپری اعزام نخواهد شد باید پس از بازگشت به تهران در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم. البته این موضوع پس از جلسه کمیته فنی و با نظر آنها نهایی خواهد شد.

نظر شما