شناسهٔ خبر: 55659176 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

بولتن مهمترین اخبار و گزارش های بخش معادن و صنایع معدنی ایران در بولتن نیوز

به بار نشستن سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در فولاد هرمزگان

بولتن نیوز قصد دارد به صورت روزانه مهمترین تحولات بخش معدن و صنایع معدنی کشور را از طریق بولتن خبری به اطلاع مخاطبان خود برساند.

صاحب‌خبر -

گروه اقتصادی: بولتن نیوز قصد دارد به صورت روزانه مهمترین تحولات بخش معدن و صنایع معدنی کشور را از طریق بولتن خبری به اطلاع مخاطبان خود برساند. همچنین در گزارش های تحلیلی، مهمترین موضوعات مدیریتی و صنعتی بخش معدن مورد بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت.


تولید محصولات نوردی لزوم حضور موثر در بازار

به بار نشستن سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در فولاد هرمزگان

به گزارش بولتن نیوز، مدیرعامل فولاد هرمزگان در کمیته عالی تحول این شرکت تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده در محصول را لازمه حضور در بازار رقابتی عنوان کرد و گفت : با توجه به دشوار شدن صادرات در سال‌های اخیر، نیاز است که طرح‌های توسعه‌ای را به سمت تولید محصولات نوردی هدایت کنیم . وی گسترش بازارهای داخلی و صادراتی را در گرو تولید محصولات نهایی فولادی و کیفیت محصولات دانست و کفت: تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر در کنار حفظ و افزایش کیفیت محصولات منجر به رضایت مشتریان و حضور و گسترش در بازار خواهد شد.
معروفخانی همچنین کاهش بهای تمام شده را بر افزایش رقابت‌پذیری و قدرت چانه‌زنی در بازارهای بین‌المللی ضروری دانست.

دومین جلسه کمیته عالی تحول شرکت فولاد هرمزگان در سال 1401 به منظور بررسی گزارش خلاصه نتایج ممیزی داخلی سال 1401، گزارش پیش‌بینی تقاضای بازار پنج سال آینده از اسلب در افق 1401 تا 1405 و گزارش پروژه بازیابی نظام پیشنهادات به صورت مجازی با حضور تمامی معاونت‌ها و عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد.


مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس مطرح کرد: هدف‌گذاری اشتغال‌زایی ۲۳ هزار نفری در منطقه ویژه

به بار نشستن سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در فولاد هرمزگان

حسن خلج طهرانی بیان کرد: نیروی انسانی، با ارزش‌ترین سرمایه در فرایند خلق ثروت به شمار می‌رود که مهم‌ترین اهداف بنگاه‌های اقتصادی را در جهت به حداکثر رساندن موفقیت‌ها، تامین خواسته‌ها و انتظارات ذی‌نفعان برآورده می‌سازند. در همین حال بنگاه‌های اقتصادی از نیروهای انسانی به منزله یکی از عوامل موثر در امر تولید استفاده می‌کنند.

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی باید آموزش‌های به کارگیری استعدادها و پرتوان‌سازی منابع انسانی را جدی بگیرند تا در زمینه فعالیت خود موفق باشند. ضمن اینکه افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و تحولات مثبت در این زمینه می‌تواند سبب ارتقای سازمان‌ها و به تبع آن، توسعه نظام‌های اقتصادی ‌شود. ناگفته نماند که انسان، هم هدف توسعه و هم عامل آن محسوب می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تاکید کرد: اگر سرمایه انسانی را در بنگاه‌های اقتصادی جدی بگیریم، شاهد موفقیت و رشد آن سازمان خواهیم بود. همچنین سازمان‌ها با داشتن نیروی انسانی متخصص متوجه خواهند شد که مجموع عوامل نیروهای انسانی، فرهنگ سازمان و موقعیت‌سازی در کسب‌ و‌ کار، سازمان را به هدف خود می‌‌رساند.

خلج طهرانی در خصوص چالش‌های بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در نحوه به کارگیری نیروی انسانی، عنوان کرد: به کارگیری نیروی توانمند توسط بنگاه‌ها بسیار دشوار است. به ویژه اینکه بنگاه‌های بزرگ با چالش‌های بسیاری در پیاده‌سازی یک ساز ‌‌و کار مدرن و نظام‌مند برای استعدادیابی و جذب نیروی انسانی شایسته مواجه هستند.

لزوم اصلاح ساختار منابع انسانی

وی گفت: شرکت‌ها باید برای فعالیت خود محدودیت در استخدام داشته باشند تا با تورم نیروی انسانی مواجه نشوند. ضمن اینکه اتخاذ راهکارهایی همچون بازنشستگی پیش از موعد و بازخریدی نیز می‌تواند از سطح دغدغه بنگاه‌ها کاهش دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اشاره به راهکارهای اصلاح ساختاری منابع انسانی در کشور، تاکید کرد: تغییر و تحول ساختاری، همواره در سازمان‌های دولتی به عنوان یک راه حل اساسی مورد توجه بوده است و مدیران سازمان‌ها از این طریق نظام اداری را متحول و اصلاح می‌کنند. از این رو، سازمان‌های کشور به علوم و دانش‌محوری به عنوان یک فرایند کلیدی نیاز دارند تا با اصلاح ساختار سازمانی دچار تحول شوند.

خلج طهرانی مطرح کرد: هر سازمان، ساختار سازمانی خود را به طور متفاوتی طراحی می‌کند اما به طور کلی بسیاری از سازمان‌ها از نظر ساختار منابع انسانی با هم مشابهت دارند. ساختار سازمانی باید با توجه به اهداف مدیریتی منابع انسانی و مدل تعریف شده این مدیریت تعیین شود. در همین حال، تطبیق ساختار و فعالیت‌ها با ویژگی‌های تغییرات شرایط بحران اقتصادی برای شرکت‌ها اهمیت بالایی دارد و باید به سرعت اقدام شود.

اقدامات منطقه ویژه برای بهبود شرایط نیروی انسانی

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقدامات متعددی را هم در زمینه بهبود ساختار نیروی انسانی و هم اشتغال‌زایی صورت داده است، تصریح کرد: منطقه ویژه اقدام به تدوین سند استراتژی کسب ‌و‌ کار و ترویج ارزش‌های سازمانی کرده است؛ به طوری که فرهنگ‌سازی سازمانی در این حوزه در حال انجام است. دیگر اقدام منطقه ویژه، کوچک‌سازی با استفاده از مکانیزم‌های بازنشستگی پیش از موعد و بازخرید است.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی نیز اذعان کرد: آموزش مداوم نیروهای انسانی در منطقه ویژه جهت به کارگیری دانش روز را در دستور کار قرار داده‌ایم. همچنین سال گذشته یک تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری با دانشگاه هرمزگان امضا کردیم که این تفاهم‌نامه سبب تقویت پیوند صنعت و دانشگاه و ارتقای دوسویه خواهد شد. همچنین تفاهم‌نامه یاد شده به ایجاد ارتباط موثرتر و فعال در زمینه‌ آموزشی و پژوهشی بین صنعت و دانشگاه خواهد انجامید.

وی عنوان کرد: ارائه‌ خدمات مشاوره‌ای تحت عنوان مشاور پشتیبان علمی، تعریف بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، رصد سایر مناطق ویژه مستقر در حوزه‌ خلیج فارس، ارائه‌ گزارش تحلیل بازارهای مرتبط با صنایع مستقر در منطقه ویژه خلیج فارس، خدمات مشاوره تخصصی در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و تحلیل موانع حقوقی جهت چابک‌سازی سیستم حقوقی از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

خلج طهرانی اظهار کرد: یک دفتر ارتباط با دانشگاه نیز ایجاد کرده‌ایم تا پشتیبانی در تامین منابع انسانی متخصص، ارائه خدمات آموزشی و انجام مشاوره‌های تخصصی انجام دهیم. با دایر شدن این دفتر، به صورت روزانه یک نفر از اساتید دانشگاه هرمزگان در منطقه ویژه حضور خواهد یافت و متناسب با دغدغه‌های صنعت در راستای جذب سرمایه‌گذار فعالیت خواهد کرد زیرا استفاده از نیروهای کارآمد دانشگاهی می‌تواند به توسعه بیشتر صنعت کمک کند.

مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس در پایان یادآور شد: هم‌اکنون ۱۳ هزار نفر در منطقه ویژه فعالیت می‌کنند که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سه سال آینده، قرار است این میزان به ۲۳ هزار نفر افزایش پیدا کند و شاهد جهش اشتغال‌زایی در منطقه باشیم.


به بار نشستن سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در فولاد هرمزگان

به بار نشستن سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در فولاد هرمزگان

شرکت فولاد هرمزگان یکی از شرکت‌های موفق گروه فولاد مبارکه است که هر سال به کسب ‌عناوینی در تولید، صادرات و... در کشور نائل می‌آید؛ شرکتی که با کسب بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان درآمد در سال گذشته، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح توسعه‌ای را آغاز کرده و بخشی از توسعه گروه فولاد مبارکه را بر عهده دارد.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای کارخانه‌های فولادی، دسترسی و مجاورت با آب‌های آزاد بوده تا کارخانه بتواند هم از تأمین مواد اولیه از طریق واردات مطمئن شود و هم اینکه بتواند محصول خود را در صورت نبود تقاضا و مصرف‌کننده در بازار داخلی، در بازارهای صادراتی به فروش برساند. بر این اساس چندین طرح توسعه‌ای صنعت فولاد در در استان‌های هرمزگان، خوزستان و... در دهه‌های گذشته آغاز شدند که به‌تدریج با همت دست‌اندرکاران و مسئولان به بهره‌برداری رسیدند.

طرح احداث مجتمع عظیم فولاد هرمزگان در سال ۱۳۷۸ در استان هرمزگان در دستور کار شورای اقتصاد قرار گرفت و پس از تأیید، مراحل اجرایی بزرگ‌ترین پروژه وزارت صنایع و معادن وقت، شامل خاک‌برداری، بتن‌ریزی، ساخت اسکله‌های عظیم فولادی با هزاران تن مصالح و تجهیزات موردنیاز دیگر در سال ۱۳۸۵ آغاز شد.

شرکت فولاد هرمزگان در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس قرار دارد و با وجود این شرکت و دیگر شرکت‌های فولادی حاضر در منطقه ویژه، استان هرمزگان به قطب سوم فولاد کشور تبدیل شده است. یکی از این شرکت‌های بزرگ فولادی، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با نماد «هرمز» است که قرار بود به‌عنوان نخستین فولادساز کشور پیش از انقلاب احداث شود، اما تقدیر این بود که فولاد هرمزگان پس از انقلاب به‌عنوان یکی از طرح‌های هشتگانه فولادی (که بعدها به طرح‌های هفتگانه تغییر یافتند) مطرح شود و با پیوستن این شرکت در مردادماه سال ۱۳۹۰ به شرکت فولاد مبارکه و در ادامه بهره‌برداری از این کارخانه فولادی، به نوعی مسیر صنعت فولاد در کشور با به‌کارگیری تکنولوژی پیشرفته فولادسازی، تغییر یابد.

همان‌طور که پیش از این گفته شد، از ویژگی‌های این شرکت علاوه بر مجاورت با آب‌های خلیج فارس جهت دسترسی به آب‌های آزاد، می‌توان به نزدیکی به مخازن عظیم گاز عسلویه، مجاورت با ذخایر سنگ‌آهن گل‌گهر، مجتمع بندری شهید رجایی و حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی اشاره کرد. این شرکت در حال حاضر چندین کارخانه در اختیار دارد که شامل واحدهای فولادسازی، احیا مستقیم، آهک‌سازی و اکسیژن می‌شود.

در ابتدا به‌منظور اطمینان از تأمین مواد اولیه، واحد احیا مستقیم (کارخانه آهن‌سازی) با ظرفیت سالانه یک‌میلیون ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی مشتمل بر دو مدول در مدت ۳۲ ماه با تلاش بی‌وقفه متخصصان و صنعتگران داخلی به بهره‌برداری رسید که در نوع خود یک رکورد بی‌نظیر ساخت در کشور محسوب می‌شود. این واحد در مهرماه ۱۳۸۷ وارد فاز راه‌اندازی سرد و در اسفندماه همان سال با حضور رئیس‌جمهوری وقت به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید. در ادامه روند پیشرفت در سال ۱۳۸۹ واحد فولادسازی نیز وارد فاز تست گرم شد. هم‌زمان با اعیاد باسعادت شعبانیه در مردادماه همان سال نخستین ذوب کوره قوس الکتریکی و در ۲۶ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۰ نیز اولین تختال آزمایشی شرکت فولاد هرمزگان تولید شد.

شرکت فولاد هرمزگان در حال حاضر دارای ظرفیت اسمی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن تختال (اسلب) به ضخامت ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی‌متر، عرض ۹۰۰ تا ۲هزار میلی‌متر و طول ۶ تا ۱۲ متر است. همچنین در کنار واحد فولادسازی این شرکت، تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، ۹۰ هزار تن آهک در سال، ۷ هزار و ۵۰۰ نرمال مترمکعب اکسیژن بر ساعت، ۱۸ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت نیتروژن و ۱۲۰ نرمال مترمکعب بر ساعت آرگون انجام می‌شود.

شرکت فولاد هرمزگان با برخورداری از آخرین دستاوردهای پیشرفته صنعت فولاد و با بهره‌مندی از نیروهای انسانی متخصص و مجرب، در نظر دارد محصولات تولیدی خود را بر اساس روش مشتری‌محوری و با درخواست مشتری به بازارهای داخل و خارج از کشور عرضه کند. در همین حال با توجه به سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی در این شرکت، زمینه اشتغال پایدار یک هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۶ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم فراهم شده که با اجرای طرح توسعه‌ای، این میزان به ۳ هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر غیرمستقیم افزایش می‌یابد.

فولادهای تولیدی در شرکت فولاد هرمزگان عمدتا کربنی هستند و به شکل رول و ورق به‌صورت نورد گرم و سرد کاربرد دارند. محصولات این شرکت در خطوط نورد گرم، برای کاربردهایی همچون پروفیل‌سازی، لوله‌های آب، نفت و مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق‌های نورد سرد نیز برای ساخت ورق بدنه خودرو، بدنه لوازم‌خانگی ازجمله یخچال، بخاری و همچنین کاربردهای ویژه مانند ورق‌های قلع‌اندود و گالوانیزه به کار می‌روند.

محصولات این شرکت مطابق با استانداردهایی نظیر ISIRI (استاندارد ملی ایران)، ASTM، SAE/AISI، API (آمریکا)،Bs (انگلستان) و DIN (آلمان)،EN (بین‌المللی)، JIS (ژاپن) و ISG (استاندارد داخلی) تولید می‌شود.

ویژگی‌های بارز فولاد هرمزگان

شرکت فولاد هرمزگان به‌عنوان شرکتی دوستدار محیط‌زیست در فرایند تولید خود از سیستم کنترل Dog House جهت کنترل و کاهش آلودگی برای نخستین مرتبه در کشور استفاده می‌کند و از وجود یکی از پیشرفته‌ترین آب‌شیرین‌کن‌های جنوب کشور جهت استفاده از آب دریا در فرایند تولید بهره می‌برد. همچنین این شرکت قادر به تولید عریض‌ترین تختال کشور به عرض ۲هزار میلی‌متر جهت تولید لوله‌های انتقال نفت و گاز با دو ضخامت ۲۰۰ میلی‌متر و ۲۵۰ میلی‌متر به‌منظور تنوع تولید و کسب جایگاه برتر در بازار تولید فولادهای پرکربن برای تولید فولادهایی با استحکام بالا است. همچنین شرکت فولاد هرمزگان توانسته است سنگین‌ترین تختال کشور به وزن ۴۶ تن را تولید کند.

برای تولید محصول به‌صورت پایدار، فولاد هرمزگان از کوره آهک‌پزی عمودی دوقلو استفاده می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این شرکت، بالاترین سرعت ریخته‌گری تختال در کشور به میزان حداکثر ۱.۶ متر بر دقیقه است. در همین حال فولاد هرمزگان به‌منظور افزایش راندمان تولید از سیستم ۹۵ درصد شارژ اسفنجی استفاده می‌کند که امکان نگهداری ۶۰ تن مذاب در کوره را دارد و عدم وابستگی به نوسانات بازار قراضه از مزیت‌های آن است. عدم نیاز به پاتیل سرباره، تخلیه سرباره بر روی زمین جهت حذف زمان انتظار پاتیل و افزایش راندمان، وجود خط ریخته‌گری عمودی قوسی جهت تولید فولادهای کیفی، افزایش تولید ذوب با کیفیت بالا و کاهش ناخالصی‌ها، امکان تغییر عرض در حین ریخته‌گری جهت کاهش زمان آماده‌سازی و افزایش تولید و به‌کارگیری یکی از پیشرفته‌ترین ماشین‌های ریخته‌گری و تمام‌اتوماتیک جهت تولید تختال از دیگر ویژگی‌های فولاد هرمزگان به شمار می‌رود.

عملکرد تولیدی در ۱۰ سال گذشته

شرکت فولاد هرمزگان در ۱۰ سال گذشته همواره از نظر تولید محصول در حال رشد بوده و توانسته در چندین سال در واحدهای تولید خود به‌ویژه فولادسازی، از ظرفیت اسمی سالانه عبور کند. فقط در سال گذشته بود که با توجه به قطعی‌های برق و محدودیت‌های انرژی، میزان تولید تختال این شرکت همانند سایر فولادسازان کاهش یافت و از ظرفیت اسمی کمتر بود. بااین‌حال فولاد هرمزگان سال گذشته در تولید آهن اسفنجی در هر دو مدول خود رکورد زد و از ظرفیت اسمی عبور کرد.

عملکرد مالی و سودآوری در ۱۰ سال گذشته

یکی از ویژگی‌های بارز فولاد هرمزگان در چند سال اخیر، افزایش قابل‌توجه درآمد این شرکت و سودآوری آن بود. این شرکت با توجه به تغییر رویکرد خرید در سال ۱۳۹۵ از بازارهای خارجی به بازارهای داخلی و نیز افزایش صادرات از آن سال به بعد، به یکی از سودآورترین تولیدکنندگان فولاد در ایران تبدیل شد. شاهکار فولاد هرمزگان در سال گذشته رقم خورد؛ جایی که این شرکت توانست با کسب سود ناخالص بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، به‌اندازه تمام سال‌های فعالیت خود سودآوری داشته باشد. گفتنی است که این شرکت در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان نیز درآمد کسب کرده بود.

انجام مسئولیت‌های اجتماعی

فولاد هرمزگان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی، خوش‌نام است و در سال ۱۴۰۰ انقلابی دیگر را در این حوزه رقم زد. تحت پوشش قرار دادن ۵ هزار نفر از فرزندان بی‌سرپرست ازجمله مهم‌ترین اقدامات این شرکت بوده و قرار است این تعداد به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد. این شرکت در خصوص بحران‌هایی مثل زلزله و سیل به‌طور فعال به نقش‌آفرینی پرداخته است. توزیع غذای گرم در میان سیل‌زدگان، تهیه و توزیع بسته بهداشتی، اهدای ماسک و دستگاه اکسیژن در ایام اوج کرونا برخی از فعالیت‌های انجام‌شده توسط این شرکت است.

دستاوردهای فولاد هرمزگان در سال گذشته

کسب تندیس بلورین در نوزدهمین همایش تعالی سازمانی و کسب تندیس مدیر ارزش‌آفرین، کسب عنوان محصول برتر در جشنواره خاتم، کسب عنوان شرکت برتر در جشنواره شهید رجایی، دریافت نشان عالی مسئولیت‌های اجتماعی، دست‌یابی به رکورد تولید سالیانه آهن اسفنجی، بومی‌سازی حدود ۷۰ تجهیز استراتژیک، کاهش توقفات تولید، کاهش ۴ درصدی مصرف انرژی، احداث تصفیه‌خانه‌های پساب صنعتی، تدوین استراتژی برای شرایط تحریم، خرید به‌موقع برق از بخش خصوصی، افزایش موجودی گندله و آهن اسفنجی، افزایش خریدهای داخلی و حمایت از تولید داخل، کسب دریافت عنوان واحد برتر توسعه به انتخاب وزارت صمت، راه‌اندازی سیستم افزایش رضایت مشتریان و طراحی محصولات جدید تنها شماری از افتخارات به‌دست‌آمده در طول سال گذشته است.

چشم‌انداز و طرح‌های توسعه

تکمیل زنجیره تولید در شرکت فولاد هرمزگان باعث ایجاد ارزش‌افزوده خواهد شد. در این راستا، این شرکت سال گذشته ۴ طرح بزرگ را برای تکمیل زنجیره آغاز کرده که ارزشی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان دارند. به‌طور خلاصه می‌توان گفت افزایش ظرفیت واحدهای ذوب و ریخته‌گری، احداث واحد تولید محصول گرم، احداث واحد تولید اکسیژن، افزایش ظرفیت سیلوهای آهن اسفنجی، توسعه ایستگاه کاهش فشار گاز طبیعی، احداث تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی، نمونه‌گیر اتوماتیک دمای ذوب کوره‌های قوس الکتریکی، احداث واحد تولید آهک و مشارکت در سرمایه‌گذاری ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های توسعه شرکت فولاد هرمزگان به شمار می‌روند.


ایمیدرو، آب معادن قلعه زری خراسان جنوبی را تامین می کند

به بار نشستن سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در فولاد هرمزگان

عباس جرجانی، امروز سه شنبه ۲۵ مرداد با اشاره به اهمیت تامین آب مورد نیاز معادن با توجه به شرایط بحرانی منابع آبی استان افزود: در راستای تامین آب مورد نیاز معادن به عنوان یکی از اصلی ترین زیرساخت های حوزه معدن، روز گذشته جلسه ای در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به منظور تامین آب مورد نیاز معادن منطقه قلعه زری برگزار که نتایج و تصمیمات مثبتی در این خصوص گرفته شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، وی بیان کرد: در این راستا ضمن موافقت ایمیدرو به منظور ایجاد شرکت زیرساخت و خط انتقال آب به معادن این منطقه، مقرر شد طی هفته آینده با حضور کارشناسان ایمیدرو هماهنگی ها، بررسی های لازم و بازدیدهای اولیه از این منطقه صورت گیرد.

دبیر شورای معادن استان خراسان جنوبی گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد تا اواسط شهریور امسال تفاهم نامه ای در این خصوص بین ایمیدرو و شرکت آب و فاضلاب استان منعقد شود.

جلسه پیگیری تامین آب معادن منطقه طلاخیز قلعه زری روز گذشته با حضور معاون طرح های توسعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در ایمیدرو برگزار شد.


امضای تفاهم نامه 4 جانبه احداث خط و پست 400 کیلو ولت تامین برق صنایع و معادن نهبندان

به بار نشستن سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در فولاد هرمزگان

در آیین امضای این تفاهمنامه که پیش از ظهر امروز امضا شد؛ جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، وجیه الله جعفری معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو، آرش کردی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر و علی رسولیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حضور داشتند.

این طرح در راستای توسعه زیرساخت های منطقه خراسان جنوبی و ایجاد بستر استقرار صنایع معدنی همجوار معادن و ذخایر اکتشاف شده که بسیار امیدبخش است؛ اجرا می شود.

ایمیدرو طی سنوات گذشته در راستای شناسایی و تعیین ذخایر قطعی، فعالیت های گسترده ای را در استان خراسان جنوبی دنبال کرده است.

نهبندان از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی و در شرق کشور واقع شده است که در شمار شهرستان های کم برخوردار قرار دارد.


ایجاد فرصت‌های شغلی و توانمندسازی بانوان فیروزه‌ای با همکاری شرکت «مجتمع فولاد خراسان»

گلستانی در نشست «بررسی نتایج ایفای مسئولیت‌های اجتماعی فولاد خراسان» در منطقه با حضور مدیر روابط عمومی و کارشناسان این شرکت بیان کرد: اقدام فولاد خراسان برای سفارش دوخت لباس‌های کار صنعتی به شرکت‌های بومی، از جمله تعاونی «زنان اسوه فیروزه‌ای»، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۳۱ نفر را در امر تولید لباس در بخش‌های طراحی، برش و دوخت و… فراهم کرد و این تعاونی هم با ارایه کار باکیفیت بانوان شهرستان فیروزه، به اعتماد مدیرعامل و کادر مدیریتی شرکت فولاد به زنان توانمند منطقه پاسخ گفت.

وی به‌کارگیری هنرآموختگان «فنی و حرفه‌ای»، ایجاد اشتغال و درآمد برای بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار و فراهم شدن زمینه تقویت همکاری با سایر شرکت‌های صنعتی را از نتایج تعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان با این تعاونی زنان برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با افزایش میزان سفارش، زمینه اشتغال پایدار و کسب درآمد برای تعداد بیش‌تری از بانوان فیروزه‌ای فراهم شود.

گلستانی با بیان این که تا کنون ۱۳۰۰ دست لباس کار صنعتی توسط اعضای این تعاونی تحویل شرکت مجتمع فولاد خراسان شده، افزود: اهتمام و توجه مدیران ارشد فولاد خراسان به قابلیت‌های بومی موجود در منطقه، یکی از اتفاقات ارزشمند در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت مجتمع فولاد خراسان است که امیدواریم با نگاه مثبت و ارزنده مدیریت این شرکت، توسعه و ارتقا یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما