شناسهٔ خبر: 55657298 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

چیزی که صداوسیما اعلام کرد حق پخش نیست/مورایس از همه بازیکنان رضایت دارد

مدیرعامل سپاهان گفت: در برنامه چهارم بودجه دولت اعلام شد صداوسیما مبلغی از تبلیغاتی که همزمان با مسابقات ورزشی پخش می‌شود به وزارت می‌دهد که سپس به باشگاه‌ها برسد؛ شنیده‌ام این مبلغ ۱۵ میلیارد است که خنده‌دار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مردادماه_ جلسه آئین معارفه کادر تیم‌های ورزش قهرمانی سپاهان برگزار شد که محمدرضا ساکت در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص برکناری مجید رحیمی زاده، اظهار کرد: اطلاعی راجع به تعویض سرمربی هندبال مردان ندارم و این تیم تمریناتش را آغاز کرده است. احتمال دارد تیم را تقویت کنیم، اما کادر فنی انتخاب و معرفی شدند که رحیمی‌زاده به خاطر تیم ملی در این مراسم حضور نداشت. می‌خواهیم در مسابقات آسیایی زنان و مردان پر قدرت ظاهر شویم.

وی ادامه داد: در هندبال بانوان، قینانی به عنوان مربی همچنان در کنار تیم است و طبق تفاهم و رایزنی با فدراسیون مربی خارجی تیم ملی نیز به کادر اضافه شده است که به عنوان یک مربی بین‌المللی مورد استقبال همه مربیان تیم از جمله خانم قینانی قرار گرفت.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با بیان اینکه به همه تیم‌ها احترام می‌گذاریم، تصریح کرد: استقلال یک تیم قابل احترام، خوب و شایسته با کادر فنی و مدیریتی ارزنده است که بازیکنان خوبی دارد. همه تیم‌ها امسال مدعی هستند، ما هم مانند بقیه خوشحالیم که کادر فنی بسیار توانا، با دانش، متفکر داریم که مورایس هم اعلام کرده بازیکنان با کیفیتی در اختیار دارد.

ساکت در رابطه به موضوعات حق‌پخش و ماجراهایی که در روزهای اخیر از سمت باشگاه‌های سرخابی آغاز شده و سایر باشگاه‌ها نیز به‌دنبال مطالبه آن هستند اظهار کرد: بالغ بر بین ۳۰ تا ۷۰ درصد درآمد باشگاه‌ها در دنیا از حق‌پخش تأمین می‌شود؛ متأسفانه ما در ایران از این موضوع محروم هستیم. صداوسیما حق‌پخش و رایت مسابقات را از مالک آن دیدار که باشگاه‌ها هستند نمی‌خَرَد. اینجا اعلام می‌کنم رویداد ورزشی یک محصول ورزشی و تولید باشگاه‌ها است که با هزینه‌های مختلف ایجاد می‌شود و مشتریان زیادی نیز دارد و آنان مردمانی هستند که می‌خواهند مسابقات را تماشا کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مبلغی بابت پخش مسابقات به باشگاه‌ها پرداخت نمی‌شود افزود: متأسفانه این ماجرا از تولیدکننده اصلی که باشگاه‌ها هستند خریداری نمی‌شود و هزینه‌ای بابت پخش مسابقات پرداخت نمی‌شود؛ از مجلس، دولت و صداوسیما این انتظار را داریم که در ارتباط با موضوع حق‌پخش اقدام جدی داشته باشند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان ضمن تاکید بر غیرحرفه‌ای بودن صداوسیما در بحث پخش مسابقات عنوان کرد: حتی یکی از شاخصه‌هایی که در گرفتن مجوز حرفه‌ای از طرف AFC لازم است ارائه مستنداتی در بخش اسپورت‌مارکتینگ و درآمدزایی‌ورزشی است که باشگاه‌ها چقدر از طریق پخش‌تلویزیونی وجه کسب کرده‌اید. علاوه‌بر آن، این مورد برای فوتبال حرفه‌ای ایران خیلی زشت و زننده است که وضعیت حق‌پخش در نقطه صفر قرار دارد.

ساکت درآمد ناشی از تبلیغات و حق‌پخش مسابقات را دو مقوله جدا از هم دانست و تاکید کرد: آنچه هم که صداوسیما اخیراً گفته که به‌عنوان حق‌پخش مبلغی به باشگاه‌ها پرداخت کرده به هیچ‌وجه حق‌پخش نیست. آدرس اشتباه ندهند! در برنامه چهارم بودجه دولت اعلام شده که مبلغی از تبلیغاتی که همزمان با مسابقات ورزشی پخش می‌شود صداوسیما به‌عنوان تبلیغات به وزارت می‌دهد و وزارتخانه به فدراسیون‌ها پرداخت کند و سپس به باشگاه‌ها برسد و شنیده‌ام این مبلغ ۱۵ میلیارد است که این خیلی خنده‌دار است و ما هیچ‌چیزی دریافت نکرده‌ایم، سازمان‌لیگ هم دریافت نکرده و اگر وزارتخانه گرفته باید حق باشگاه‌ها را اعلام کند. چرا که این موضوع تبلیغات ناشی از مسابقات ورزشی است و حق‌پخش نیست! حق‌پخش باید به مالک باشگاه‌ها پرداخت شود.

وی در ادامه با اشاره به کارگروه تشکیل‌شده و قرار گرفتن باشگاه سپاهان در آن و همچنین پیروی از رویکرد جدید سرخابی‌ها درمورد جلوگیری از تصویربرداری صداوسیما در بازی‌های خانگی سپاهان اظهار کرد: ما هم در قالب کارگروهی که فدراسیون تشکیل داده قرار خواهیم گرفت و درصورتی‌که هر برنامه‌ای را این کارگروه به تصویب برساند ما نیز یکی از مجریان جدی هستیم چرا که تعدادی از باشگاه‌های ایران بازی‌هایشان بینندگان پرشماری دارد. هنوز کارگروه تشکیل نشده، هر زمان تشکیل شد هر سیاست‌گذاری که نهایی شود از آن پیروی می‌کنیم. البته انتظار داریم صداوسیما به این نکته‌ای که متذکر شده‌ایم توجه کند و حق باشگاه‌ها را بپردازد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در پایان ضمن تاکید بر اینکه حق باشگاه‌ها از طرف صداوسیما پایمال می‌شود گفت: باشگاه‌ها کاملاً در این ماجرا حق دارند؛ اقدام اخیرشان را رد نمی‌کنم و مسیر درستی می‌دانم، آنان مالک رویدادهای خودشان هستند، مسابقات سپاهان، پرسپولیس و استقلال محصول تولیدی آنان است و به هر طریقی می‌تواند مسابقات را به فروش برساند. فوتبال حرفه‌ای نیز همین را در دنیا تعریف کرده است.

نظر شما