شناسهٔ خبر: 55656960 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

افتضاح کامل جودو در بازی‌های اسلامی؛ ۱۴نفر بدون مدال!

صاحب‌خبر -

در جریان روز پایانی رقابت های جودوی قهرمانی بازی های کشورهای اسلامی در ترکیه، ۷ جودوکار دیگر ایران به روی تاتامی رفتند اما همگی با شکست مقابل رقبایشان از دور مسابقات کنار رفتند. روز گذشته دوشنبه نیز ۷ جودوکار دیگر ایران با شکست برابر رقبایشان حذف شدند. به این ترتیب ۱۴ جودوکار ایران در این مسابقات بدون کسب مدال به کار خود پایان دادند.
در این رقابت‌ها ۷ جودوکار در بخش مردان و ۷ جودوکار در بخش بانوان به روی تاتامی رفتند.

 اما در روز دوم این مسابقات ،‌ امروز چهارشنبه ۲۵ مردادماه هفت نماینده باقی مانده در بخش مردان و بانوان به مصاف حریفان خود رفتند که بدون رسیدن به مدال کار خود را پایان دادند.

 امروز دوشنبه در وزن ۷۰- کیلوگرم، مریم بربط  درنخستین مبارزه برابر نماینده سنگال در ۱:۵۳ ثانیه به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز برابر بیامی از کشور کامرون به برتری رسید اما در ادامه مقابل حریفی از ازبکستان شکست خورد و به گروه بازنده ها رفت و در این مرحله نیز مقابل نظرووا از ازبکستان شکست خورد و حذف شد.

اما در ادامه مسابقات و در همین وزن، ریحانه گیلانی با جودوکاری از ازبکستان مبارزه کرد و در نخستین مبارزه بازی را به حریف خود واگذار کرد و حذف شد.

در وزن ۷۸ – کیلوگرم، مریم پیمانی هم در نخستین مبارزه به مصاف نماینده مراکش رفت و مقابل این جودوکا بازی را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله نیز مقابل سوفینا آیوک، جودوکا کامرونی هانسکو شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۱- کیلوگرم مردان نیز، مهدی فتحی پور در دور اول مقابل نماینده ترکمنستان در ۵۳ ثانیه پیروز شد اما در دور دوم مقابل "آلبایراکا قهرمان جهان و اروپا از ترکیه شکست خورد و حذف شد.

در وزن ۹۰ کیلوگرم نیز، سید محمد سعیدی مدنی در دور نخست به مصاف نماینده آلبانی رفت و موفق شد این جودوکا را در ۱:۱۵ثانیه شکست دهد اما در دور دوم مقابل نماینده تاجیکستان که عنوان قهرمانی آسیا و مدال بازی‌های آسیایی را در کارنامه خود دارد، شکست خورد.

قاسم باغچقی دیگر نماینده ایران در این وزن در دور نخست، شاه حسین از پاکستان را در ۲:۱۹ ثانیه ایپون کرد اما در دور دوم نتبجه را مقابل نماینده تاجیکستان واگذار کرد و حذف شد.

در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم، حمیدرضا ملک زاده تنها نماینده ایران بود که در دور نخست بازی را مقابل نماینده آذربایجان واگذار کرد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.
روز گذشته نیز ۷ جودوکار دیگر ایران با شکست مقابل رقبایشان از دور مسابقات کنار رفتند.

اسامی جودوکاران تیم ملی مردان و بانوان در این مسابقات به شرح ذیل است:

نفرات اعزامی در بخش مردان:

وزن ۶۶- کیلوگرم: حمیدرضا پاپی

وزن ۷۳- کیلوگرم: محمد صدیقی و وحید جدی

وزن ۸۱- کیلوگرم: مهدی فتحی پور

وزن ۹۰ کیلوگرم: محمد سعیدی و قاسم باغچقی

وزن ۱۰۰ کیلوگرم: حمیدرضا ملک زاده

نفرات اعزامی در بخش بانوان:

 وزن ۴۸- کیلوگرم: شیوا جهانگیری

وزن ۵۲- کیلوگرم: فاطمه کمالی

وزن ۵۷- کیلوگرم: سایان چگینی

وزن ۶۳- کیلوگرم: محدثه حسینی

وزن ۷۰- کیلوگرم: مریم بربط و ریحانه گیلانی

وزن ۷۸ - کیلوگرم: مریم پیمانی

 محمدرضا حاج یوسف زاده مدیرفنی تیم های ملی و محسن ذکریا مربی تیم ملی هدایت تیم را برعهده دارند.
تکتم بیدل به عنوان سرمربی و سحر چغلوند به عنوان مربی هدایت تیم ملی بانوان را برعهده دارند. مصطفی کریمی نیز سرپرست کاروان جودو در این رقابت‌ها است.

نظر شما