شناسهٔ خبر: 55656606 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرویس‌های مدارس برای فعالیت مجوز بگیرند

مدیرعامل حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرمان گفت: فعالیت سرویس مدارس، مستلزم دریافت مجوز از مؤسسات مورد این تأیید سازمان است.

صاحب‌خبر -

 رضا میرزایی گفت: به‌منظور ساماندهی هرچه بهتر رفت‌و‌آمد دانش‌آموزان به مدرسه و افزایش رضایت‌مندی شهروندان صاحب فرزند دانش‌آموز، کارگروه ماده ۱۸حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی شهرستان کرمان تشکیل و برنامه‌ریزی شده است.

او نمایندگان انجمن اولیای دانش آموزان، اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان و شهرداری را به‌عنوان اعضای اصلی کارگروه یادشده معرفی کرد و هدف نهایی آن را اجرای دستورالعمل آیین‌نامه اجرایی حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی و ایجاد وحدت‌رویه دانست.

مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرمان وظیفه شناسایی، بررسی صلاحیت و صدور مجوز شرکت‌ها و موسسات حمل‌و‌نقل دانش آموزی را از وظایف شهرداری برشمرد و گفت: با اعلام فراخوانی عمومی از تمام شرکت‌ها و موسسات فعال در این حوزه دعوت به همکاری کرده‌ایم.

او از مشارکت ۱۷ شرکت حمل‌و‌نقل برای سرویس‌دهی مدارس خبر داد و افزود: در بازدیدی که از تعدادی از این موسسات انجام شد، امکانات و تجهیزات لازم و معیار‌های مدنظر سازمان آموزش‌و‌پرورش و سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرمان، مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

میرزایی بیان کرد: در بازدید از ۱۷ موسسه حمل‌و‌نقل، ۱۳ مورد به‌عنوان شرکت‌های دارای شرایط مناسب به اداره آموزش و پرورش معرفی شدند.

او بیان کرد: فعالیت رانندگان سرویس مدارس، مستلزم دریافت مجوز است و غیر از آن راننده، کسی حق فعالیت ندارد.

مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرمان تصریح کرد: رانندگان سرویس مدارس، قبل از شروع سال تحصیلی باید به موسسات معرفی‌شده مراجعه و برای شروع فعالیت خود از موسسه مورد نظر تاییدیه دریافت کنند.

او نظارت ویژه بر سرویس مدارس را ازجمله اقدامات در دستور کار دانست و ادامه داد: در ایام مدرسه، گشت سازمان، نظارت ویژه‌ای بر سرویس‌دهی مدارس خواهد داشت و بدین منظور مجوز رانندگان سرویس مدارس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

او یکی از وظایف اصلی شهرداری در آیین‌نامه اجرایی را تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس و پیشنهاد آن به شورای اسلامی شهر ذکر کرد و گفت: پس از ارزیابی کارشناسانه طی جلسات متعدد با موافقت اعضای کارگروه ماده ۱۸، نرخ پیشنهادی به شورای اسلامی شهر ارسال شده است.

میرزایی تصریح کرد: جلسات کارگروه تا شروع سال تحصیلی به‌طور مستمر ادامه دارد و با همکاری شرکت‌های پیمانکار در حال برنامه‌ریزی هستیم تا ایاب‌و‌ذهاب دانش‌آموزان به بهترین نحو انجام شود.

او اظهار کرد: بدین منظور از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در این زمینه برای همکاری و مشارکت در طرح ساماندهی سرویس مدارس استقبال می‌کنیم.

نظر شما