شناسهٔ خبر: 55655792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

مهم‌ترین تحولات سیاسی عراق | آماده باش کامل برای اربعین

در دیدار نماینده سازمان ملل در عراق با رئیس ائتلاف «الفتح» درباره مهم‌ترین تحولات سیاسی و راه‌‌حل بحران موجود رایزنی شد.

صاحب‌خبر -

«جنین هانس پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق امروز (سه شنبه) با «هادی العامری» رئیس ائتلاف عراقی «الفتح» دیدار و درباره جدیدترین تحولات سیاسی در بغداد گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش «سومریه»، در بیانیه صادر شده به همین مناسبت آمده: دو طرف درباره مهم‌ترین تحولات سیاسی، راه‌‌حل بحران موجود و تداوم حمایت از تلاش‌های ملی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های عراقی به منظور رفع بن‌بست سیاسی چند ماهه در این کشور بحث و تبادل‌نظر کردند.

العامری دو روز پیش نیز به منظور رایزنی با مقامات منطقه کردستان عراق در خصوص بحران سیاسی جاری این کشور،  به اربیل سفر کرد.

وضعیت عراق با اعتراض حامیان «سید مقتدی صدر» به نخست‌وزیری «محمد شیاع السودانی» پیچیده شده است.

سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر خواستار انحلال پارلمان عراق و سپس برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شده است.

پس از درخواست رهبر جریان صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق، رئیس ائتلاف «الفتح» که به گفته منابع خبری به عنوان نماینده «چارچوب هماهنگی» انتخاب شده، این درخواست را تأیید کرد./فارس

 وزیر دارایی عراق استعفا کرد

وزیر دارایی عراق در جلسه امروز (سه شنبه) کابینه این کشور استعفا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی علاوی» وزیر دارایی عراق امروز (سه شنبه) از سمت خود استعفا کرد.

«شفق نیوز» به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد، علی علاوی در جلسه امروز کابینه استعفای خود را تقدیم «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق کرد.

بر اساس این گزارش، دلیل استعفای مذکور که الکاظمی با آن موافقت کرده هنوز اعلام نشده است.

الکاظمی «احسان عبدالجبار» وزیر نفت عراق را به صورت موقت به عنوان سرپرست وزارت دارایی منصوب کرد.

شبکه عراقی «العهد» اعلام کرد، یکی از دلایل استعفای علی علاوی این است که دولت الکاظمی فساد بخش بانکی را نادیده گرفته و به آن پایان نداده است.

عراق این روزها شاهد تظاهرات و تحصن طرفداران «سید مقتدی صدر» از یک طرف و  حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان از سوی دیگر است.

قرار بود حامیان سید مقتدی صدر شنبه پیش رو نیز تظاهرات گسترده‌ای داشته باشند اما صدر امروز از تعویق در برگزاری این تظاهرات خبر داد.

آماده باش کامل عراق برای اربعین/ پیشنهاداتی برای فعالیت موکب‌ها

استاندار کربلا با اشاره به اینکه عراق برای مراسم اربعین در آماده‌باش کامل به سر می‌برد، برای فعالیت بهتر مواکب پیشنهاداتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نصیف الخطایی استاندار کربلا بعدازظهر امروز در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی ضمن تشکر از مقامات ایرانی به دلیل همکاری عالی با دولت عراق در مناسبات مذهبی گفت: برای تمامی زائران دعا می‌کنیم که در صحت و سلامت باشند.

وی افزود: آمادگی کامل برای استقبال زائران در اربعین به هر تعدادی که باشند داریم.

الخطایی بیان کرد: شما می‌دانید میلیون‌ها نفر سالانه وارد کربلا می‌شوند. در مراسمات عاشورا، نیمه شعبان، عرفه و اربعین پذیرای زائرای بسیاری هستند. البته در شب‌های جمعه زیارت‌های میلیونی را در کربلا شاهد هستیم.

استاندار کربلا گفت: استانداری کربلا، آستان‌های مقدس حسینی (ع) و عباسی (ع) و نیروهای امنیتی همه در خدمت زائران هستند.

وی ادامه داد: شما بهتر می‌دانید که اهالی کربلا به عنوان شهروند صرفاً میزبانان زائران نیستند بلکه آنها قلبا پذیرای زائران هستند و میزبانی را با جان و دل انجام می‌دهند.

الخطایی بیان کرد: تمامی استان‌هایی که محل گذر زائران هستند که تمام میزبانان زائران هستند.

استاندار کربلا گفت: عراق مکانیزم بسیار خوبی در اجرا برنامه‌های ویژه برای زائران اربعین هستند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از زیارت عاشورا ما بلافاصله برای اربعین آماده شده ایم؛ دو روز است که برنامه‌های امنیتی را اجرا کرده ایم و وزیر کشور، نیروهای مسلح و نیروهای خدماتی همه در حالت آماده باش کامل هستند.

الخطایی با اشاره با اینکه عتبه حسینی (ع) و عباسی (ع) هم برای مراسم اربعین آماده اند، افزود: یکی از مواردی که آن را پیگیری می‌کنیم آموزش زبان فارسی به نیروهای اجرایی است که البته با سفیر ایران در عراق هم این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

استاندار کربلا گفت: شهروندان کربلا در طول سال پول‌های خود را برای اربعین جمع می‌کنند و نذر زائران می‌کنند.

وی گفت: در جریان هستید که هیأت‌ها و مواکب حسینی در کربلا و یا برخی از استان‌ها تا ۲۰ صفر برنامه ریزی دارند تا بتوانند به زائران اربعین خدمتت ارائه دهند.

الخطایی افزود: ما می‌دانیم که تعداد زائران ایرانی بیشتر از کشورهای دیگر است، پس در نتیجه مواکب باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که یا تا بعد از اربعین خدمت دهند یا کلاً برای بعد از اربعین خدمت بدهند.

استاندار کربلا تصریح کرد: برای حمل و نقل آماده هستیم تا بتوانیم زائران را از مرز به شهرها و برعکس منتقل کنیم اما هرچقدر توقف زائران کمتر باشد کار ما راحت تر است.

برچسب‌ها:

نظر شما