شناسهٔ خبر: 55655270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان:

صنایع قزوین نیازمند ۲هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش است

قزوین-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: صنایع بهره بردار قزوین نیازمند ۲هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش است که باید از سوی بانک ها تامین و پرداخت شود اما بانک ها در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عزیزالله افضلی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته صنایع کوچک برگزار شد،افزود: از بانک ها انتظار می رود از بخش تولید پشتیبانی بیشتری داشته باشند با این حال بانک ها متاسفانه به دلیل مسایل اقتصادی موجود و تورم بالا رغبت زیادی به انجام این کار ندارند.

وی اظهار داشت: ۲۴۰ طرح صنعتی نیمه کاره با پیشرفت بالای ۴۰ درصد در استان قزوین وجود دارد که برای تکمیل و بهره برداری نیازمند تسهیلات بانکی هستند.

این مسوول همچنین گفت: توسعه صنایع پوشاک، توسعه انجمن های صنعتی، نوسازی ماشین آلات، ساخت پایانه صادراتی، ایجاد شهرک تخصصی سرمایه گذاری خارجی از محورهای توسعه صنعت در قزوین به شمار می رود که پیگیر آنها هستیم.

افضلی با بیان اینکه پیشینه و قدمت صنعت در قزوین بالاست، افزود: قزوین در بخشی از صنایع مانند کاشی و سرامیک و شیشه و شوینده ها و قطعات خودرو در سطح کشور قطب است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ درصد شوینده های کشور در استان قزوین به تولید می رسد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت قزوین گفت: قزوین همچنین از استان های پیشرو در صنایع فولادی به شمار می رود، البته در حوزه توسعه به دنبال گسترش صنایع فولادی هستیم که بتوانند کم آب بر باشند و مشکل زیست محیطی به همراه نیاورند.

وی افزود: قزوین در تولید لوازم خانگی نیز از پیشتازان کشور است و در این حوزه به دنبال توسعه سرمایه گذاری هستیم.

پیگیر ساخت شهرک قطعات خودرو در استان قزوین هستیم

افضلی افزود: ایجاد شهرک تخصصی قطعات خودرو در  قزوین را با حضور هلدینگ های فعال کشور در این صنعت دنبال و پیگیری می کنیم تا شاهد تامین زنجیره تولید قطعات خودرو در این استان باشیم.

این مسوول با اشاره به قرارگیری در هفته صنایع کوچک و با بیان اینکه بیشتر صنایع استان در این دسته قرار می گیرند، اظهار داشت: یکی از رسالت های عینی و تحقق یافته سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی حمایت از سرمایه گذاری و فعالیت صنایع و واحدهای کوچک است.

افضلی افزود: تجمیع واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی به دلیل بهره وری و هم افزایی در زمینه خدمات رسانی به صنایع از سیاست های وزرات صنعت، معدن و تجارت به شمار می رود.

این مسوول یادآور شد: سه هزار و ۵۲۳ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در بخش صنعت با ۱۵۲ هزار نفر در استان قزوین وجود دارند که ۱۳۰۰ نوع محصول را به تولید می رسانند.

افضلی در بخش دیگری از صحبت های خود از تلاش برای توسعه صنایع دانش بنیان در قزوین خبر داد و گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال می کوشیم تا در حوزه صنایع دانش بنیان اتفاقات خوبی را در استان رقم بزنیم.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین گفت: قزوین به دلیل زیرساخت مناسب و دسترسی به بازار مصرف با جمعیت زیاد و نزدیکی به پایتخت جزو اولین گزینه های سرمایه گذاری صنعت کشور به شمار می رود.

وی اظهار داشت: قزوین در حوزه سرمایه گذاری خارجی نیز از استان های مطرح کشور است و کشورهای مختلفی از آسیا و اروپا در این استان سرمایه گذاری کرده اند.

افضلی افزود: سرمایه گذاری صنعتی در استان قزوین با توجه به آمایش سرزمینی دنبال و پیگیری می شود و اولویت ما در این حوزه با جذب سرمایه گذاران صنایع با فناوری بالا و دانش بنیان است.

وی همچنین گفت: توسعه صنایع معدنی را نیز با توجه پراکنش واحدهای تولیدی استان دنبال می کنیم و پیگیر ساخت یک شهرک معدنی در قزوین هستیم تا مواد خام به شکل خام فروشی عرضه نشود و در استان به فرآوری برسد.

افضلی با اشاره به صدور هشت هزار کارت بافندگی در استان،گفت:توسعه صنعت فرش استان و احیای برند فرش قزوین نیز در دستور کار است.

رشد ۳۹ درصدی صادرات کالاهای قزوین به خارج از کشور

وی به وضعیت صادرات استان قزوین نیز اشاره کرد و افزود: هدف گذاری صادرات کالاهای غیرنفتی قزوین از سوی کشور ۵۶۹ میلیون دلار تعیین شده که با توجه به ظرفیت استان این عدد به ۸۰۰ میایون دلار افزایش یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با بیان اینکه در سه ماهه امسال ۲۰۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار از قزوین به خارج از کشور صادر شده است، گفت: به لحاظ وزنی ۱۲ درصد و ارزشی ۳۹ درصد افزایش صادرات نسبت به مدت مشابه داشته ایم.

نظر شما