شناسهٔ خبر: 55655269 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دانش بنیان ها 400 نیاز فناورانه از 1600 درخواست واحدهای صنعتی را تامین کردند

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اقدامات شرکت های دانش بنیان برای رفع نیازهای کشور تقدیر کرد و گفت: 400 نیاز فناورانه از 1600 درخواست واحدهای صنعتی از سوی دانش بنیان ها تامین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های کوچک و متوسط همزمان با هفته صنایع کوچک در استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست فدایی دبیر رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های کوچک و متوسط اعلام کرد: دبیرخانه این رویداد اعلام آمادگی 78 شرکت دانش بنیان و فناور را برای حل مشکلات صنعتی دریافت کرده است.

همچنین در این نشست سواری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: زیرساخت های لازم در استان اصفهان برای شهرک های صنعتی تا حدود 90 درصد آماده است.

وی افزود: 60 خوشه صنعتی در شهرک های صنعتی استان اصفهان وجود دارد که مطالعه 12 خوشه جدید هم انجام شده است.

مدیرعامل رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های کوچک و متوسط گفت: تاکنون 150 تور صنعتی برگزار شده و کمک های بلاعوض به واحدهای صنعتی داده شده است ضمن اینکه کلینیک های مشاوره ای هم در برای رفع مشکلات این واحدهای صنعتی داشته ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: حمایت از دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی در شرکت های صنعتی بخشی از اقدامات صورت گرفته برای  حمایت و پشتیبانی از آنهاست.

سواری گفت: بزرگترین شهرک فناور در شهرک های صنعتی کشور با 600 هزار مترمربع در اصفهان در حال ساخت است.

169853202

وی افزود: 600 پلاک که از زمین های شهرک های صنعتی را به واحدهای فناور اختصاص داده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: امیدواریم که شهرک های صنعتی با توسعه فناوری و دانش بنیان شدن پیشران توسعه و تجارت صنعتی شوند.

در این نشست همچنین خالقی دبیر فن بازار ایران گفت: در همه استان های کشور دفتر بازار منطقه ای داریم و نقشه این کار ترسیم شده است؛ بر اساس نقشه جامع علمی کشور موظف به ایجاد 8 فن بازار مانند نفت، گاز، پتروشیمی، شهر هوشمند و معدن انجام شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد شبکه کارگزاران تجارت فن آوری در کشور هم بسیار مهم است.

خالقی اظهار داشت: 20 سال از عمر فن بازار ایران می گذرد و سال گذشته بر اساس قراردادهای مختلف 176 مبادله فناوری قطعی با مبلغ 267 میلیارد تومان به نتیجه رسید.

همچنین در این نشست نقش معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار اصفهان گفت: در 15 سال اخیر مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به اقتصاد داشته اند و سالجاری هم سال تولید دانش بنیان است که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی افزود: توسعه محصول و فناوری در تولید نه تنها یک ضرورت است بلکه یک الزام است.

نقش تصریح کرد: عمده تاثیری که تولید دانش بنیان دارد در بهره وری است؛ امروز باید بهره وری در همه صنایع پیگیری شود.

وی افزود: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که فناوری باید محصول محور و بازار محور باشد؛ باید متناسب به نیاز و کشش و تقاضای بازار نوآوری های خاص انجام دهیم.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار اصفهان گفت: 10 هزار واحد صنعتی در استان اصفهان داریم که مشکلات آنها بسیار زیاد است؛ حدود 700 واحد تولیدی دانش بنیان در استان اصفهان وجود دارد که 70 واحد آن در شهرک صنعتی وجود دارد.

علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این نشست افزود: توسعه فناوری نیاز امروز ماست؛ باید دانش بنگاه های اقتصادی را بالا ببریم و نباید در تکنولوژی فعلی و موجود باقی بمانیم.

وی گفت: از 1600 نیاز فناوری شناسایی شده بیش از 400 نیاز برآورد شده است؛ در برخی شهرهای مرزی و کوچک تولیدات خوب و دانش بنیان و با ارزش ساخته می شود.

169853200

معاون وزیر صمت تصریح کرد: ورود دانش بنیان ها به حوزه دارو باعث شده که بیش از 95 درصد داروهای ایرانی تولید خودمان باشد.

وی گفت: بخشی که می تواند باعث تحرک و پویایی و افزایش تولیدات بنگاه های تجاری و کوچک شود واحدهای کوچک دانش بنیان است.

رسولیان خاطرنشان کرد: آموزش بنگاه ها و علم و دانش آنها باید ارتقا یابد تا بهره وری توسعه پیدا کند؛ با ترکیه و کره جنوبی برای توسعه بنگاه های کوچک و متوسط تفاهم نامه داشته ایم.

در پایان این مراسم کتاب رفع نیازهای فناورانه کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما