شناسهٔ خبر: 55655113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۵۰ گروه خرد مالی در روستا‌های سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ایجاد و توسعه کسب و کار‌های خرد و کوچک و حمایت از جوامع روستایی استان، ۱۵۰ گروه خرد مالی در این مناطق تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهرداد جهاندیده در نشست با حضور مدیرعامل موسسه تاک و تعدادی از مدیران دستگاه‌ها و بانک‌های سیستان و بلوچستان اظهارداشت: برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی با هدف ایجاد، توسعه و توانمندسازی کسب و کار‌های خرد و بهبود معیشت در روستا‌ها و محلات کمتربرخوردار شهری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین مالی خرد یکی از راهبرد‌های کاهش آسیب پذیری جوامع کوچک است، افزود: در این برنامه تسهیلات بانکی با ضمانت اعضای گروه‌ها پرداخت خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان با استقبال از مشارکت تمامی دستگاه ها، گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد در توسعه جوامع روستایی، به ضرورت انجام اقدامات لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستا‌ها و برگزاری جلسه و تعامل با دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در راستای تقویت آموزش جامعه روستایی در حوزه کسب و کار خرد و ایجاد منابع درآمدی پایدار تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در این آموزش‌ها افراد با انواع فرصت‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای، بازاریابی، نحوه تامین مالی، سرمایه گذاری و شبکه توزیع آشنا می‌شوند، گفت: افراد با فراگیری آموزش‌ها و توانمندی در قالب گروه‌های خودیار می‌توانند در تامین معیشت و آتیه خانوار خودکفا شوند.
جهاندیده هدف از ایجاد گروه‌های خرد مالی را توانمند سازی افراد جامعه روستایی و محلی بیان کرد و افزود: ایجاد و توسعه کسب و کار‌های خرد و کوچک به منظور پویایی اقتصادی افراد آسیب پذیر و نیز ایجاد وفاق و همدلی در سطح روستا دنبال می‌شود.

وی اظهارداشت: تشریح اهداف و چگونگی تشکیل گروه‌های خرد مالی برای بخشداران و دهیاران با توجه به گستردگی استان و مشارکت گرفتن آنان عامل مهمی در پیشبرد اهداف متصور برای این طرح است که نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی همه ارکان و دستگاه‌های اجرایی در استان است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری با تغییر نگرش و ایجاد خودباوری در گروه هدف و تسهیل دسترسی به خدمات مالی و حرفه‌آموزی، درصدد ارتقای کیفیت زندگی روستاییان است و در این مسیر از همه ظرفیت و قابلیت‌ها در توسعه همه جانبه روستا استفاده خواهد کرد.

نظر شما