شناسهٔ خبر: 55654951 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مسکو خرابکاری در کریمه را تائید کرد

روسیه تائید کرد که انفجارهای بزرگ در تاسیسات نظامی در شبه جزیره کریمه تحت تصرف این کشور که به زیرساخت های تولید و انتقال برق زیان رساند، ناشی از خرابکاری بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، ستون‌های بزرگ دود سیاه برخاسته از این پایگاه ارتش روسیه در بامداد روز سه‌شنبه که در آسمان دیده شد، ناشی از انفجار مهماتی بوده که به‌صورت موقت ذخیره‌سازی شده بود.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه که توسط خبرگزاری‌های این کشور منتشر شد، آمده است که یک تأسیسات ذخیره‌سازی نظامی نزدیک دهکده جانکوی در نتیحه اقدام خرابکاری آسیب‌دیده است.

این بیانیه می‌افزاید: این انفجارهای ناشی از آتش‌سوزی که موجب منفجر شدن این مهمات شد، به زیرساخت‌های غیرنظامی شامل خطوط انتقال برق، یک نیروگاه برق، یک خط راه‌آهن و ساختمان‌های مسکونی آسیب رساند.  

این حوادث یک هفته پس از کشته شدن دستکم یک نفر و زخمی شدن چندین نفر دیگر در انفجارهای مشابه در یک پایگاه هوایی ارتش روسیه در کریمه رخ داده است.  

 با اینکه اوکراین تاکنون مسئولیت مستقیم هیچ‌یک از این رخدادها را بر عهده نگرفته، اما مقام‌های ارشد این کشور و ارتش به دست داشتن نیروهای اوکراین در آنها به‌صورت تلویحی اشاره کرده‌اند.

 میخائیلو پودولیاک دستیار رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که این انفجار احتمالاً به زیرساخت انتقال برق تولید شده در نیروگاه برق هسته‌ای راپوریژیا که در تصرف روسیه قرار دارد، آسیب رسانده باشد.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

نظر شما