شناسهٔ خبر: 55654942 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد؛

شکست مذاکرات آلمان و قطر بر سر واردات گاز مایع

وزیر اقتصاد آلمان با انتشار پیامی در توییتر تلویحا اعلام کرد که به علت قیمت بالای پیشنهادی قطر، مذاکرات آلمان و قطر برای واردات گاز از قطر شکست خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اسپوتنیک، «روبرت هابک»، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که مذاکرات این کشور با قطر در رابطه با واردات گاز طبیعی مایع، به علت قیمت پیشنهادی بالای قطر به شکست انجامیده است.

وزیر اقتصاد آلمان در توئیتر نوشت: همه شرکت‌ها در بازار به دنبال بهترین توافق هستند. و این تنها دلیل ماندگاری آنها در بازار است. اگر قطر بهترین توافق را پیشنهاد ندهد، بنابراین شرکت‌ها از جمله مصرف‌کنندگان اشتباه نخواهند کرد، اگر پیشنهادهای گران را انتخاب نکنند.

وی با این حال تأکید کرد این وضعیت پایان مذاکرات با قطر، به عنوان یک شریک در زمینه انرژی، نیست.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای اروپایی به منظور توقف پیشروی ارتش روسیه، علاوه بر کمک نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی علیه مسکو، به ویژه در بخش انرژی اعمال کردند، اما به علت وابستگی شدید اروپا به نفت و گاز روسیه، تحریم صادرات گاز و نفت روسیه نتیجه عکس داد و قیمت گاز و بنزین در کشورهای اروپایی به شدت افزایش یافت.

کشورهای اروپایی از جمله آلمان برای تأمین گاز موردنیاز خود، از چند ماه پیش مذاکرات با کشورهای حوزه خلیج فارس را آغاز کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما