شناسهٔ خبر: 55654466 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

پیرهادی در جمع خبرنگاران:

تهدید جان مردم از سوی نمایشگاه بین‌المللی/ قوه قضاییه ورود کند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها در نمایشگاه بین‌المللی جان شهروندان تهرانی به ویژه ساکنان منطقه را به خطر می‌اندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی که در خیابان سئول و بخشی از آن در بزرگراه چمران واقع شده، مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است، اظهار کرد: این مشکلات به ویژه برای شهروندان ساکن در این منطقه مشکل‌ساز شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شبکه تردد موجود در منطقه اگر در نقطه‌ای دچار مشکل شود بر اطراف آن نیز اثر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: ترافیک ایجاد شده در این بخش به بالادست و پایین‌دست و بعضا به شرق و غرب گسترش پیدا می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: ساکنان این محدوده اعتراضات زیادی داشته و پیگیری‌های متعددی را انجام داده‌اند، چراکه در مواردی ترافیک این منطقه منجر به مشکل برای افرادی شده که نیازهای اورژانسی داشته‌اند.

پیرهادی ادامه داد: بعضا اگر فردی دچار بیماری و یا حمله قلبی شود و نیاز به اورژانس داشته باشد، با قفل شدن مسیر و ترافیک ناشی از برگزاری نمایشگاه که امکان امدادرسانی را از اورژانس سلب می‌کند، جان شهروندان به خطر می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه این جزئی از حقوق عامه مردم آن منطقه است که بتوانند خود را به مراکز درمانی برسانند، یادآور شد: به واسطه برگزاری نمایشگاه و ترافیک ناشی از آن، حق عامه مردم سلب می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت‌، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: به اعتقاد من قوه قضاییه باید ورود پیدا کند و من از دادستان کل کشور، دادستان تهران و دادگستری کل استان درخواست می‌کنم که این موضوع را به طور ویژه پیگیری کنند؛ چراکه فارغ از شرایط اورژانسی، کار و زندگی افراد ساکن آن محدوده دچار چالش می‌شود.

وی افزود: ما به عنوان عضو شورای اسلامی شهر باید این موضوع را پیگیری کنیم و معضلی که در این نقطه از شهر تهران باعث ترافیک و چالش در سایر معابر و خیابان‌ها شده، باید مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از دولت و رئیس جمهور درخواست کرد که به طور جدی و ویژه این مساله را پیگیری و دستور بررسی آن را صادر کند.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل قفل شدن خیابان سئول و تردد بیش از اندازه در منطقه، آلودگی هوا نیز مردم را عذاب می‌دهد.

پیرهادی اعلام کرد: ما در شورای شهر آمادگی داریم که اگر دولت و یا نهادهای حاکمیتی بخواهند قسمتی از سهام شهر آفتاب را از آن خود کنند تا نمایشگاهی جامع در این مجموعه داشته باشیم و برای توسعه و تجهیز آن اقدام کنند، همکاری کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: می‌توانیم برای رفاه حال مردم قسمتی از نمایشگاه شهر آفتاب را واگذار کنیم تا این مشکل به صورت دائمی برطرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما