شناسهٔ خبر: 55654192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مدیرخانه مطبوعات خراسان رضوی: هدیه اینترنت خبرنگاران از امروز فعال می‌شود

صاحب‌خبر -

شفقنا_مدیرخانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: طبق اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز هدیه اینترنت دولت به خبرنگارانی که اطلاعات آنها در سامانه جامع رسانه‌های کشور تکمیل است، فعال می‌شود.

به گزارش شفقنا،  دکتر علی خسروشاهی پاکباز روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بدین منظور لازم است خبرنگاران اطلاعات پرونده خود را در سامانه جامع رسانه های کشور بروزرسانی و تکمیل کنند، چرا که از این پس اختصاص تسهیلات یا هر نوع کمک حمایتی دولت به خبرنگاران از طریق سامانه جامع رسانه های کشور مشروط بر تکمیل و به روز بودن اطلاعات آنان در سامانه انجام خواهد گرفت.

مدیرخانه مطبوعات خراسان رضوی با اشاره به سفر چند روزه اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی به تهران بیان کرد: از این پس اطلاعات خبرنگاران به صورت ماهانه از سوی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رصد می‌شود، لذا هر خبرنگار باید ضمن تکمیل مدارک و اطلاعات شخصی خود در سامانه جامع رسانه های کشور هر ماه سه اثر خود را در سایت قرار دهد.

وی ادامه داد: سایت خانه مطبوعات نیز با سایت جامع رسانه‌های کشور متصل بوده و درج اطلاعات در سایت خانه مطبوعات نیز به منزله ثبت آنها در سامانه جامع رسانه‌های کشور خواهد بود، لذا هر نوع بروزرسانی اطلاعات در هر یک از سایتهای اینترنتی مزبور برای رصد عملکرد خبرنگاران کافی خواهد بود.

خسروشاهی به هدیه وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اعطای کمک هزینه ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی به خبرنگاران اشاره و بیان کرد: در دیدار با معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  جزییات این موضوع بررسی و اعلام شد، با توجه به اینکه تصمیم یکباره از سوی وزیر اتخاذ شده، پس از مشخص شدن جزییات آن از طریق وزارت صمت، نحوه دریافت وام به اطلاع خبرنگاران خواهد رسید.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی دیدار با معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت را از دیگر برنامه های سفر اعضای خانه مطبوعات به تهران ذکر کرد و گفت: ایشان در این دیدار نرخ سود وام کمک هزینه خرید لوازم خانگی را ۱۸ درصد با در نظر گرفتن یک ضامن اعلام کردند که اسامی خبرنگاران مشمول دریافت این تسهیلات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی همچنین دیداری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سایر مدیران مسوول رسانه ها و خبرنگاران در تالار وحدت تهران داشتند، که هدایای نقدی به مدیران مسوول و خبرنگاران حضور یافته در آن مراسم از سوی وزیر اعطا شد.

خسروشاهی دیدار با مدیر مسوول روزنامه اطلاعات، رییس هیات مدیره شرکت نمایشگاه بین المللی تهران و مدیر روابط عمومی بانک صادرات ایران را از دیگر برنامه های هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی در سفر به تهران ذکر کرد و گفت: در دیدار با این مدیران که از خبرنگاران قدیمی شهر مشهد بودند، قول همکاریها و مساعدت هایی در خصوص پرداخت تسهیلات از سوی بانکها داده شد.

مدیرخانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: پنجشنبه هفته گذشته به مناسبت روز خبرنگار مراسمی با حضور جمع زیادی از خبرنگاران در محل سالن دادگستری این استان برگزار و از آنان تجلیل شد.

وی اضافه کرد: یکهزار و ۲۰۰ خبرنگار و روزنامه نگار در خراسان رضوی شناسایی شده است که از این تعداد ۳۸۰ نفر عضو خانه مطبوعات هستند.

نظر شما