شناسهٔ خبر: 55653894 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه امیرکبیر:

دانشگاه مبدأ تحولات کشور است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه با تحول‌خواهی زنده است، گفت: دانشگاه مبدأ تحولات است و این وظیفه سنگینی را بر عهده دانشگاه و دانشگاهیان می‌گذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید مهدی میراحمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت:‌ باور دانشجویان به اینکه دانشگاه مبدأ همه تحولات جامعه بوده و هر اتفاقی که در جامعه می‌افتد مبدأش دانشگاه است هم آن‌ها را مسئولیت‌پذیر می‌کند و هم مسئولیت  دانشگاهیان را مهم‌تر می‌کند.

وی افزود : اگر قرار بود دانشگاه صرفاً به امر تربیت آموزشی دانشگاه بپردازد جایگاهش بسیار پایین‌تر می‌شد و اگر جامعه می‌خواهد اصلاح شود باید دانشگاه مبدأ همه تحولات آن شود.

وی افزود: توانمندی دانشجویان شرکت‌کننده در این برنامه، شناسایی استعدادها و  تقویت روحیه تحول‌خواهی از اهداف دیگر  طرح حامیم است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: در این طرح به دنبال پر کردن خلأ عدم حضور دانشجو در دوره کرونا هستیم و تشکیل چنین برنامه‌ای بعد از دوران کرونا ضرورت داشت.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت برگزاری چنین برنامه‌ای بدیهی و روشن است، گفت: توانمندسازی دانشجویان شرکت‌کننده در این برنامه به لحاظ بینشی و نگرشی جز اهدافی است که پیگیری می‌شود؛ در واقع یکی از اهدافی که به شدت به دنبال آن هستیم افزایش احساس مسئولیت اجتماعی دانشجویان نسبت به مسائل دانشگاه و جامعه است.

حجت‌الاسلام میراحمدی با تأکید بر اینکه شناسایی استعدادها و توانمندسازی آنها نیز طی این یک هفته در قالب برنامه حامیم، برای ما مهم است، خاطر نشان کرد: دانشگاه با تحول‌خواهی زنده است از این رو باید همواره به فکر برنامه‌ها و ایده‌های نو و خلاقانه باشیم. به همین دلیل برای جامعه علی‌الخصوص جامعه دانشگاهی تحول‌خواهی لازم است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: همواره برداشتن وزنه‌های سنگین نیازمند فکر جمعی است؛ فرض ما این است که شرایط جامعه ما با دانشگاه با نیروی فکر جمعی ارزش پیدا می‌کند؛ امیدواریم از این برنامه  اتفاقات خاطره‌انگیز و ماندگاری باقی بماند و در دوره‌های بعد این توفیق باشد که افراد دیگری مشارکت کنند و از این استعداد و توان جمعی نهایت  استفاده را ببرند.

حجت‌الاسلام میراحمدی خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم که طی این یک هفته برادران و خواهران شرکت‌کننده تلاش کنند این برنامه به نحو شایسته و بایسته برگزار شود.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

نظر شما