شناسهٔ خبر: 55653883 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آمریکا هفتمین کودک با آزمایش مثبت برای آبله میمونی را گزارش می‌کند

آمریکا هفتمین مورد ابتلا به آبله میمونی در کودکان در این کشور را در کودکی در مارتین کانتی در ایالت فلوریدا گزارش می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌بی‌سی نیوز در سراسر آمریکا تا به حال دست کم هفت کودک آزمایش مثبت آبله میمونی ایجاد کرده‌اند. براساس داده‌های بهداشت ایالتی این کودک مبتلا به آبله میمونی درفلوریدا زیر چهار سال دارد.

در روز جمعه نیز مقامات بهداشتی در ایالت مین آمریکا مثبت شدن آزمایش آبله میمونی یک کودک را گزارش کرده بودند. در این مورد هم اطلاعات بیشتری برای حفظ حریم شخصی بیمار منتشر نشده است.

موارد دیگر ابتلا کودکان به آبله میمونی شامل دو مورد در ایالت کالیفرنیا و دو مورد در ایالت ایندیانا و یک مورد در یک فرد غیر ساکن آمریکا در شهر واشینگتن‌دی‌سی بوده است. اما کارشناسان مکررا تاکید کرده‌اندذ که هر کسی ممکن است به ویروس آبله میمونی مبتلا شود.

اکثریت موارد در شیوع اخیر آبله میمونی در جهان در افراد همجنسگرا، دوجنسگرا و سایر مردانی که با مردان آمیزش جنسی داشته‌اند، رخ داده است.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا قبلا هشدار داده بودند که برخی شواهد مقدماتی نشان می‌دهند که کودکان با سن کمتر از ۸ سال و نیز زنان باردار و افراد دارای نقصان ایمنی در صورت عفونت با ویروس آبله میمونی در معرض خطر دچار شدن به بیماری شدیدتر هستند.

سازمان غذا و داروی آمریکا هفته پیش در اقدامی برای محفاظت از کودکان کم‌سن مجوز مصرف اضطراری برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۸ سال در معرض خطر بالای ابتلا به آبله میمونی صادر کرد.

تابه‌حال حدود ۳۲۰۰۰ مورد آبله میمونی در جهان گزارش شده است که بیش از ۱۱ هزار مورد آن در آمریکا بوده است که در صدر سایر کشورها از لحاظ تعداد بیماران قرار دارد. همه ایالت‌های آمریکا به جز ایالت وایومینگ موارد آبله میمونی را گزارش کرده‌اند.

آبله میمونی عمدتا از طریق تماس طولانی‌مدت نزدیک با ضایعات پوستی یا مایعات بدنی افراد دچار عفونت منتقل می‌شود. علاوه بر ضایعات پوستی که به صورت دانه‌ یا تاول ممکن است ظاهر شوند، شایع‌ترین بیماران آبله میمونی بزرگی غدد لنفاوی، تب، سردرد، خستگی و درد عضلانی است.

نظر شما