شناسهٔ خبر: 55653489 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اتحادیه اروپا به دنبال حضور در اقیانوس آرام

اتحادیه اروپا سعی دارد با اجرای پروژه های مختلف از رقابت میان قدرت های بزرگ در منطقه اقیانوس آرام جا نماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سفیر اتحادیه اروپا در کشورهای جزیره اقیانوس آرام روز سه شنبه اعلام کرد که با تشدید رقابت ژئواستراتژیک در منطقه، اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا حضور خود در اقیانوس آرام را به واسطه روابط اقتصادی و تعهدات امنیتی جدید تقویت کند.

این مقام اتحادیه اروپا در جریان مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز عنوان کرد که اتحادیه اروپا مدت‌ها به عنوان یک شریک برای کشورهای حاضر در منطقه اقیانوس آرام بوده و قصد دارد کماکان به حضور خود در این منطقه به عنوان یک شریک اقتصادی و استراتژیک ادامه دهد.

سفیر اتحادیه اروپا در منطقه اقیانوس آرام تاکید کرد که اهمیت ژئواستراتژیک اقیانوس آرام از سوی همگان از جمله اتحادیه اروپا شناخته شده است واتحادیه اروپا از گذشته در منطقه اقیانوس آرام حضور داشته است.

این مقام اروپایی، که در نیوزیلند حضور دارد، یادآور شد که اتحادیه اروپا چندین پروژه توسعه‌ای را در منطقه در دست اجرا ونیز شماری را در دست بررسی بیشتر دارد.

به گفته سفیر اتحادیه اروپا نهایی کردن برنامه‌هایی برای مطالعه امکان سنجی احداث یک اسکله در با صرف ۵ میلیون یورو از دیگر برنامه بروکسل در منطقه است.

اتحادیه اروپا در حالی در تلاش برای بسط حضور خود در اقیانوس آرام است که دیگر قدرت‌های بزرگ برای نفوذ در این منطقه با هم رقابت می‌کنند. پس از امضای پیمان امنیتی چین با جزایر سلیمان، ایالات متحده و استرالیا تلاش‌های مشترک خود در منطقه را افزایش دادند.

نظر شما