شناسهٔ خبر: 55652848 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

نحوه اجرای افزایش حقوق بازنشستگان فردا اعلام می‌شود

محمدهادی زاهدی وفا، در نشست روز سه شنبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه اقشار بازنشستگان در گذشته جایگاه و منزلت خود را از دست داده بودند، افزود...

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، محمدهادی زاهدی وفا، در نشست روز سه شنبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه اقشار بازنشستگان در گذشته جایگاه و منزلت خود را از دست داده بودند، افزود: در برنامه ریزی ها و سیاست‌ها این قشر مورد کم توجهی قرار گرفته بودند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش کردیم اتفاقات بهتری رخ دهد اما وارث وضعیت گذشته هستیم، تصریح کرد: ناترازی هایی در صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد که یکی از چالش‌های ما در وزارت خانه محسوب می‌شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: تصمیمات مهمی گرفته نشده به طوری که هم اکنون دو صندوق از صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت متکی هستند. در حالی که باید تعادل در منابع و مصارف وجود داشته باشد و بتوانند بر اساس فرمول اقتصادی خودشان را اداره کنند.

زاهدی وفا با اشاره به اینکه تصمیمات در خصوص بازنشستگان در سطح قوانین دولت و مجلس است، خاطرنشان کرد: ۱۷ صندوق در کشور داریم که البته آنها هم مشکلاتی دارند و براساس قانون ساختار رفاه باید ادغام شوند.

وی همچنین در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی اظهار داشت: هیئت وزیران این موضوع را به وزرای عضو در هیئت امنای تأمین اجتماعی واگذار کرد و ما باید در چارچوب مصوبه شورای عالی کار تصمیم می‌گرفتیم که البته محدودیت‌های منابع نیز وجود دارد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری جلساتی با نمایندگان بازنشستگان خبر داد و افزود: در جلسات برگزار شده تصمیم گرفتیم قانون را اجرا و بر نحوه اجرای آن نیز توافقاتی صورت گرفت و در این رابطه جلسه‌ای در روز چهارشنبه با نمایندگان این افراد داریم که آنها نحوه افزایش را اعلام خواهند کرد.

زاهدی وفا در خصوص واگذاری سهام به بازنشستگان گفت: یکی از پیشنهاداتی که مطرح شده این است که صندوق زمین و ساختمان برای بازنشستگان در هر استان تأسیس شود و در مجموع تصمیمات خوبی اتخاذ شده که این موضوع نیز فردا در جلسه اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما