شناسهٔ خبر: 55652475 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایران در هشت رشته ورزشی یونیورسیاد دانشجویی جهان شرکت می‌کند

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: با به تاخیر افتادن زمان برگزاری مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان در کشور چین، ایران در هشت رشته این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

صاحب‌خبر -

هادی بشیریان در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های دانشگاهی آذربایجان‌غربی در دانشگاه ارومیه گفت: حضور ۸ رشته ورزشی از جمله تیراندازی با کمان، تیراندازی، ووشو، شمشیربازی، دو ومیدانی، جودو و قایقرانی از کشورمان در این یونیورسیاد قطعی شده و از آبان ماه مسابقات انتخابی برای معرفی نفرات اعزامی برگزار خواهد شد.

او می گوید: شهریور ماه امسال نیز تیم‌های کشورمان در رشته‌هایی چون کشتی آزاد و فرنگی، سه گانه، قایقرانی، ووشو و شطرنج به مسابقات بین المللی که در کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، بلژیک و لهستان برگزار خواهد شد، اعزام می‌شود.

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: یکی از برنامه‌های مدنظر فدراسیون، برنامه‌ریزی برای برگزاری المپیاد و جشنواره‌های استانی با تاکید بر رشته‌های اعزامی به یونیورسیاد است که از مهرماه امسال برگزار شود.

بشیری گفت: برگزاری لیگ‌های دانشجویی از دیگر برنامه‌های فدراسیون است که امسال لیگ بسکتبال ۳ نفره راه اندازی شده و یک برنامه دیگر فدراسیون، تلاش برای دریافت مجوز باشگاه‌های دانشگاهی هستیم.

او همچنین رتبه فدراسیون ایران را در بین ۱۸۰ کشور جهان، نهم اعلام کرد.

نظر شما