شناسهٔ خبر: 55651810 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پاساژها و مراکز اقتصادی به تجهیزات پایش تصویری مجهز شوند

استاندار تهران بر پیگیری اقدامات نرم افزاری جهت مقابله با سرقت تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محسن منصوری در جلسه کمیسیون مقابله با سرقت با اشاره به اینکه امنیت تهران، امنیت کشور است؛ اظهار داشت: رفع مشکلات نیازمند عزم، اراده و هم افزایی  دستگاه ها است، البته در برنامه ریزی و تصمیم گیری نقص نداریم، منتها در اجرا و پیگیری مسئله ضعف داریم.

وی با اشاره به لزوم تغییر رویکرد در حوزه مقابله با سرقت افزود: با فعالیت های سخت افزاری، گسترش ساختار و نیروی انسانی امکان حل مشکل وجود ندارد و جنس برخورد با سرقت باید نرم افزاری و از نوع پایش تصویری و غیره باشد.

استاندار تهران عنوان کرد: اگر بپذیریم که بخشی از سرقت ها بوسژه سرقت های خرد توسط معتادین متحاهر صورت می گیرد در برخی از موضوعات، ظاهر مسئله متفاوت با سرقت است، اما برونداد آن اهمیت دارد که تاکید بر جمع آوری معتادین متجاهر در این زمینه قرار می گیرد که به فرمانداران و شهرداران تاکید شده که مسئله معتادین متجاهر به طور کامل حل شود.

منصوری سپس گفت: پیش بینی می شود ۲۵ هزار معتاد متجاهر در استان تهران داشته باشیم که اکنون ۲۰ هزار ظرفیت نگهداری ایجاد شده و ۱۷ هزار نفر نیز در مراکز نگهداری می شوند، ضمن اینکه کمتر از سه ماه دیگر ۶ هزار ظرفیت جدید ایجاد می شود و شهرستان ها نیز به اندازه ظرفیت خود پیگیر موضوع هستند.

وی با اشاره به لزوم مسئول سازی در زمینه مقابله با سرقت ادامه داد: مبارزه و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و لزوم اختصاص پارکینگ در کمیسیون ماده ۱۰۰ باید مورد توجه قرار گیرد و در مسئله پایش تصویری باید تسلط ایجاد کنیم تا مجرم نگران باشد و اجازه تخلف نداشته باشد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: تجهیز پاساژها، مراکز تجاری و بنگاه های اقتصادی به امکانات پایش تصویری و دوربین باید در قواعد شهرسازی به عنوان الزام مد نظر قرار گیرد.

منصوری تصریح کرد: برخورد جدی با سرقت و تشکیل پرونده ویژه برای آن ضروری است، همچنین شهرداران و فرمانداران در تامین زیرساخت های حوزه امنیتی بایستی از ظرفیت خیرین استفاده کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما