شناسهٔ خبر: 55651290 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

بانک زمین در پایتخت ایجاد می‌شود

لایحه شهرداری تهران در خصوص دستورالعمل اجرایی بانک زمین منطقه ۲۲ امروز در صحن شورای شهر تهران با رأی مثبت شورای شهری‌ها به تصویب رسید

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، لایحه شهرداری تهران در خصوص دستورالعمل اجرایی بانک زمین منطقه ۲۲ امروز در صحن شورای شهر تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

 مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران درباره  لایحه شهردار تهران در خصوص دستورالعمل اجرایی بانک زمین منطقه ۲۲ اظهارداشت: پیش بینی شده که برگ زرینی در مدیریت شهری ثبت شود، تمامی زمین هایی که از این لایحه می تواند شناسایی و ثبت و ضبط شود تا ابد قابل رصد است و می تواند به عنوان سرانه، هدف گذاری شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ضمن تقدیر از شهرداری برای تکمیل این پرونده، یادآور شد: خوشبختانه شهرداری پیش نویس را ارائه کرد و وقت زیادی برای آن صرف شده تا ملاک عمل برای تمام مناطق شهر تهران قرار بگیرد و شناسایی و صیانت از اموال عمومی در دستور کار این لایحه قرار گرفت.

عباسی خاطرنشان کرد: در این لایحه به صورتی پیش بینی کردیم که سامانه‌های شهرسازی نیز بتوانند اطلاعات املاک و زمین‌ها را رویت کنند. یکی دیگر از تأکیدات ما این بوده که تا یک سال برای تمام مناطق شهر اجرایی شود. برای شفاف سازی و اطلاع رسانی عمومی نیز اطلاعات بانک زمین به صورت برخط در سامانه شفافیت و در دسترس عموم مردم قرار می گیرد.

گفتنی است، سرانجام لایحه شهرداری تهران در خصوص دستورالعمل اجرایی بانک زمین منطقه ۲۲ همزمان با حداکثر آراء در صحن امروز شورای شهر به تصویب رسید.

انتهای پیام/

نظر شما