شناسهٔ خبر: 55650713 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان در اسلام‌آباد برگزار می‌شود

تهران- ایرنا - بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با حضور وزیر راه و شهرسازی فردا (چهارشنبه) در اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، نشست ۲ روزه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان به میزبانی اسلام‌آباد از فردا آغاز خواهد شد.  

«رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی ریاست هیات ایرانی و «نوید قمر» وزیر بازرگانی پاکستان نیز ریاست هیات این کشور را برعهده خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران قرار است علاوه بر شرکت در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با برخی از مقامات پاکستانی نیز دیدار کند.  

آخرین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان اواخر فروردین ۱۳۹۶ به میزبانی کشورمان برگزار شد و اکنون اسلام‌آباد میزبان دور بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی است.

مناسبات دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی، تجاری و مرزی طی سال‌های اخیر با پیشرفت چشمگیری همراه بوده است. ۲ کشور همسایه طی ۲ سال اخیر اقدام به بازگشایی ۲ گذرگاه جدید مرزی کردند و تعداد مرزهای رسمی آنان به ۳ رسید که یکی از اهداف آن کمک به تسهیل تجارت و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای بهبود زندگی مرزنشینان است.  

پیش بینی می‌شود مذاکرات مهمی میان هیات‌های بلندپایه ایران و پاکستان پیرامون پیشبرد سازوکار تهاتر، فعال سازی بازارچه‌های مرزی، آسان سازی صادرات و واردات به کشورهای یکدیگر، تقویت ارتباطات ترانزیتی و حمل و نقل، روان سازی رفت و آمد هیات‌های تجاری و گسترش ارتباطات مردمی انجام شود.

نظر شما