شناسهٔ خبر: 55650693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

عملکرد وزارت نیرو در استحصال آب‌های سطحی و زیرزمینی اشتباه است

تسنیم

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در مجلس از طرز کار وزارت نیرو در موضوع استحصال و بهره‌برداری آب‌های سطحی و زیرزمینی تحقیق، تفحص و سوال می‌شود؛ متأسفانه پاسخ سوال این است که  قطعاً طرز کار وزارت نیرو اشتباه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در رابطه با تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد وزارت نیرو اظهار کرد: در این طرح از طرز کار وزارت نیرو در موضوع استحصال و بهره‌برداری آب‌های سطحی و زیرزمینی تحقیق و تفحص و سوال می‌شود. متأسفانه پاسخ سوال این است که قطعاً طرز کار وزارت نیرو اشتباه بوده است.

وی ادامه داد: مجلس به این موضوع ورود کرده و اکنون در حال بررسی کردن تمام سدهایی هستیم که بر اساس برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه ساخته شده است. متأسفانه نتایجی که تا این لحظه به دست آمده نتایج خوبی نیست. ما بی‌حساب سد ساختیم، بدون ضابطه چاه‌های عمیق حفر کردیم و سفرهای زیرزمینی را خالی کردیم که فرونشست زمین حاصل همین فعالیت است.

پژمانفر خاطرنشان کرد: تیم بزرگی از کارشناسان در سراسر کشور از وضعیت موجود منابع آبی تحقیق و وضعیت سدها و چاه‌های حفر شده را بررسی می‌کنند. نتایج این تحقیقات پس از اتمام، در قالب یک گزارش جامع به کشور ارائه خواهد شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما