شناسهٔ خبر: 55650498 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

حمله به تیم ساپینتو : استقلال با ۱۰ مهدی قایدی هم تیم نمی‌شود

پیشکسوت استقلال با انتقاد شدید از خریدهای تابستانی این تیم گفت: متاسفانه خریدها در فصل نقل و انتقالات به گونه‌ای بوده که پازل تیم استقلال کامل نیست و چند جای کار می‌لنگد.

صاحب‌خبر -

حمله به تیم ساپینتو : استقلال با ۱۰ مهدی قایدی هم تیم نمی‌شود

صادق ورمزیار، بازیکن و کاپیتان اسبق تیم استقلال درباره دیدار استقلال مقابل سپاهان اظهاراتی را مطرح کرد.

به نظر شما شکست استقلال در هفته اول چه تبعاتی می‌تواند برای این تیم داشته باشد؟

طبیعی است که در شروع مسابقات نتیجه برد تاثیر مثبت روحی و روانی زیادی روی تیم میگذارد. اما این بازی به هیچ عنوان برای استقلال و شروع سرمربی جدیدش خوب نبود. این تیم می‌توانست در این بازی حداقل بازنده نباشد حتی من معتقدم می‌توانست برنده شود اما مشکلاتی که در استقلال مشهود بود مانع از پیروزی این تیم شد.

درباره مشکلات استقلال شفاف تر صحبت می‌کنید؟

متاسفانه ما می‌بینیم که استقلال به شکل نامشخصی در پست‌های مختلف به خصوص خط حمله بازیکن خریداری کرده است.

به نظر شما این ایرادی دارد؟

هیچ ایرادی ندارد. استقلال می‌تواند ۱۰ فوروارد داشته باشد. اما اگر شما ۱۰ مهدی قایدی داشته باشید اما یک مجتبی جباری و یا علی کریمی‌پشت سرشان نباشند آن ده مهدی قایدی به هیچ دردی نمی‌خورند. یا مثلاً اگر ۱۰ لیونل مسی داشته باشید اما یکی از ژاوی یا اینیستا در تیمتان نباشد آن ده لیونل مسی هم به هیچ دردی نمی‌خورند. چون اینها لازم و ملزوم یکدیگرند.

یعنی استقلال در پست هافبک میانی بازیکن نیاز دارد؟

استقلال در خیلی از پست‌ها بازیکن نیاز دارد. متاسفانه خریدها در فصل نقل و انتقالات به هیچ وجه کارشناسی شده نبوده و مشخص نیست چه کسی با چه اطلاعاتی و بر چه اساسی برای استقلال بازیکن خریده است.

یک مثال دیگر از خریدهایی که استقلال باید انجام می‌داد می‌زنید؟

بله! استقلال دفاع میانی تخصصی هم ندارد. اینهایی که امروز در استقلال به عنوان مدافع وسط بازی میکنند به هیچ وجه تخصص این کار را ندارند. هم چشمی‌و هم سیلوا بازیکنان دفاع وسط نیستند. چشمی‌اینقدر عقب می‌رفت که نزدیک بود سرش به تور دروازه بخورد. سیلوا هم اینقدر دور خودش میچرخید که محمدعلی نژاد ۵ بار توپ را از کنارش انداخت و رفت! یکی هم منجر به گل شد. اینها بازیکنانی نیستند که در این پست بازی کنند. سیلوا باید بایستد و سر بزند. مثال‌های بیشتری هم هست.

چه مثالی؟

وقتی صالح حردانی نیست ما دفاع راست نداریم. چرا از میرزایی که فوروارد است در این پست استفاده می‌شود؟ آخر این چه تیم بستنی بوده؟ یامگا، وینگر نیست. او در سیستم ۲-۵-۳ کنار ژستد می‌ایستاد و آن جلو با هم کار می‌کردند و گلی هم می‌زد در حالی که یامگاه اصلاً وینگر نیست.

در چپ چطور؟ جایی که سلمانی و جلالی بودند؟

بله! سلمانی و جلالی جفت شان روی هم یک پیستون چپ را تشکیل نمی‌دهند. در آن طرف هم میرزایی و یامگا دقیقاً همین وضعیت را داشتند. به همین خاطر هر دو مسیر چپ و راست استقلال برای سپاهان باز بود و آنجا را اتوبان کرده بودند.

این مشکلات از کجا نشأت می‌گیرد؟

از تیم بستن کادر مدیریتی استقلال. وقتی مدیران برای استقلال تیم می‌بندند همین میشود. مدیر کارش مدیریت است نه تیم بستن! اگر اینطور است خودشان هم تیم را هدایت کنند. البته این‌هایی که می‌گویم از سر دلسوزی است وگرنه قطعاً این نتایج در ادامه باقی نخواهد ماند اما کار با این شرایط برای استقلال سخت است.

چطور؟

شما اگر بهترین اتومبیل دنیا را هم داشته باشید وقتی چهار چرخ زیر آن نباشد راه نمی‌رود. بهترین هواپیمای دنیا هم بدون بنزین حرکت نمی‌کند. اینها همگی مثل قطعات پازلی هستند که یکدیگر را کامل می‌کنند. پازل تیمی‌استقلال ناقص است. من از این نگرانم که تا ساپینتو بخواهد بازیکنان را در قالب‌های مختلف بگنجاند و به آنها بیاموزد که در چه پستی چه کاری باید انجام بدهند تا خلاء بازیکنانی که خریداری نشده اند پر شود، امتیازات زیادی از دست برود و در نهایت استقلال شانس قهرمانی اش را از دست بدهد.

نظر شما