شناسهٔ خبر: 55650296 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

وزارت کار: میزان و نحوه «افزایش حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی فردا اعلام می‌شود

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از اتخاذ تصمیم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: جزئیات و نحوه اجرا فردا اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از اتخاذ تصمیم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: جزئیات و نحوه اجرا فردا اعلام می‌شود. 

 محمدهادی زاهدی وفا در نشستی با خبرنگاران گفت: قشر بازنشسته در گذشته جایگاه و منزلت خود را از دست داده و مورد کم توجهی در برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها قرار گرفته است. 

وی افزود: تلاش کردیم اتفاقات بهتری رخ دهد اما وارث وضعیت گذشته هستیم و ناترازی‌هایی وجود دارد. ناترازی صندوق‌های بازنشستگی از جمله چالش‌های ماست. تصمیمات حرفه‌ای در گذشته اتخاذ نشده و دو صندوق بازنشستگی ما به بودجه دولت متکی شده‌اند در حالی که باید تعادل در منابع و مصارف وجودداشته باشد و خودشان را بر اساس یک فرمول اقتصادی اداره کنند. تصمیمات درباره بازنشستگان در سطح قوانین دولت و مجلس است. 

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ۱۷ صندوق دیگر هم داریم و آنها نیز مشکلاتی دارند. طبق قانون ساختار جامع رفاه اینها باید یکپارچه و ذیل وزارت رفاه ادغام شوند. 

زاهدی وفا درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی غیرحداقلی بگیر گفت: اختیارات هیئت وزیران به وزرای عضو تفویض شد. ما هم درچارچوب مصوبه شورای عالی کار و طبق قوانین باید تصمیم می‌گرفتیم اما محدودیت های منابع وجود داشت و دارد. 

وی اضافه کرد: با نمایندگان بازنشستگان جلساتی داشتیم؛ تصمیم گرفتیم قانون اجرا و برنحوه اجرا توافق کردیم و جلسه‌ای فردا با نمایندگان بازنشسته ها داریم که خودشان نحوه افزایش را اعلام و اطلاع رسانی می‌کنند. 

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: پیشنهادهایی در زمینه واگذاری برخی سهام‌ها به بازنشستگان مطرح شده است. یکی از پیشنهادها این است که صندوق زمین و ساختمان در هر استان برای بازنشستگان تاسیس کنیم. در مجموع تصمیمات خوبی گرفته شده و فردا در جلسه کانون‌های بازنشستگی اعلام می‌شود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما