شناسهٔ خبر: 55650069 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی فردا اعلام می‌شود

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی سایر سطوح فردا اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمدهادی زاهدی‌وفا در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با اشاره به اینکه قشر بازنشسته در گذشته جایگاه و منزلت خود را از دست داده و مورد کم‌توجهی در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها قرار گرفته است، اظهار کرد: تلاش کردیم اتفاقات بهتری رخ بدهد اما وارث وضعیت گذشته هستیم و ناترازی‌هایی وجود دارد.

وی تصریح کرد: ناترازی‌های صندوق‌های بازنشستگی از جمله چالش‌های وزارت رفاه محسوب می‌شود و تصمیمات حرفه‌ای در گذشته اتخاذ نشده است و دو صندوق بازنشستگی ما شرایط نامناسبی را دارند و به بودجه دولتی متکی هستند؛ در حالی که باید تعادل در منابع و مصارف وجود داشته باشد.

سرپرست وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی گفت: البته 17 صندوق دیگر وزارت رفاه نیز با مشکلات و چالش‌هایی روبرو هستند و تمام این صندوق‌ها باید یکپارچه و ذیل وزارت رفاه ادغام شوند.

زاهدی‌وفا درخصوص وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سایر سطوح گفت: اختیارات هیئت وزیران به وزرای عضو هیئت امنای تامین اجتماعی تفویض شده است ما نیز براساس چارچوب مصوبه شورای عالی کار و قوانین دولت تصمیم خواهیم گرفت اما مسئولیت‌های مالی وجود داشته و دارد.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط جلساتی را با نمایندگان بازنشستگان داشته‌ایم و تصمیم بر این شد که قانون شورای عالی کار اجرا شود و فردا نیز جلسه‌ای را با نمایندگان بازنشسته‌ها خواهیم داشت تا ان‌شاءالله خودشان نحوه افزایش‌ها را اعلام و اطلاع‌سانی خواهند کرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: پیشنهاداتی نیز در زمینه واگذاری برخی سهام‌ها به بازنشستگان مطرح شده است که یکی از این پیشنهادات تشکیل و راه‌اندازی صندوق زمین و ساختمان با حضور بازنشستگان است.

انتهای پیام/

نظر شما