شناسهٔ خبر: 55649819 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر علوم؛

روابط عمومی‌ها جهادگران عرصه تبیین و سفیران دانایی در جامعه هستند

زهرا سیفی

وزیر علوم گفت: روابط عمومی‌ها جهادگران عرصه تبیین و سفیران دانایی در جامعه هستند، چرا که یافته‌های جدید علمی، پژوهشی و فناوری را در افکار عمومی تبیین و تشریح می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل، در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در آستانه هفته دولت و با حضور رئیس شورای اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت برگزار شد، گفت: فعالیت روابط عمومی‌ها در مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری بسیار ارزشمند است چرا که مدیران و کارشناسان روابط عمومی با اطلاع‌رسانی مستمر پژوهش‌های دانشگاهی و دستاوردهای جامعه دانشگاهی به نوعی آموزش افکار عمومی جامعه را به شکل مستمر و مادام العمر بر عهده دارند.

زلفی‌گل تاکید کرد: اطلاع‌رسانی دستاوردهای دانشگاه‌ها و اقدامات انجام شده در مراکز پژوهشی و فناوری یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی برای روابط عمومی‌هاست. چرا که این اطلاع‌رسانی علاوه بر ایجاد حس امید و انگیزه برای افکار عمومی امکان ترویج بیشتر علم و دانش در جامعه، زمینه استفاده بخش‌های مختلف جامعه از دستاوردهای علمی را نیز فراهم می‌کند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه کمبود امکانات نباید مانعی برای انجام مأموریت‌ها و وظایف روابط عمومی‌ها باشد، گفت: در حد توان و مسئولیت خود برای ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها تلاش می‌کنیم.

وی افزود: شاغلان روابط عمومی‌ها دارای خلاقیت، نوآوری و استعدادهای هنری هستند که با این ظرفیت و ابزارها می‌توانند کمبودها را جبران کرده و جایگاه سازمان یا دانشگاه متبوع خود را در سطح جامعه ارتقا بخشند.

در ادامه این نشست چند تن از مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند که ضرورت توجه به ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها در ساختار اداری، اختصاص بودجه و امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری به واحدهای روابط عمومی، ضرورت در نظر گرفتن مدیران و کارشناسان روابط عمومی به عنوان بازوهای مشورتی مدیریت در دانشگاه‌ها و تأمین نیروی انسانی متخصص در واحدهای روابط عمومی دانشگاهی از اهم مباحث مطروحه بود.

نظر شما