شناسهٔ خبر: 55649770 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمید نوری بیش از هزار روز در انفرادی/با وکیل جدید برای او موافقت نکرده‌اند

تهران - ایرنا - فرزند حمید نوری شهروند ایرانی که در کشور سوئد در بازداشت به سر می برد با اشاره به حضور بیش از هزار روز پدر خود در سلول انفرادی گفت: کمتر از ۴۰ روز تا برگزاری دادگاه تجدیدنظر زمان دارد و این در حالیست که هنوز موفق به خواندن حکم صادره برای خود نشده و هنوز با وکیل جدید برای او موافقت نکرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، در پایان نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه مجید نوری فرزند حمید نوری حضور یافت و مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه ضمن اعلام اعتراض شدید به اقدام علیه حمید نوری از سوی دادگاه سوئد گفت: صلاحیت دادگاه و فرایند رسیدگی به پرونده آقای نوری را قبول نداریم.

ستایشی افزود: نوری در سخت‌ترین شرایط نگهداری می‌شود و از دسترسی‌های اولیه محروم است؛  از تماس با خانواده محروم شده و هیچ ارتباطی با خانواده ندارد. در فرصتی که برای تجدیدنظرخواهی مقرر شده متن فارسی را علیرغم حضور مترجم به وی نداده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه خطاب به پسر حمید نوری گفت: به شما قول می‌دهیم که اقدامات لازم را در مورد پرونده حمید نوری انجام می‌دهیم. رأی شهودی بر اساس شهادت یک سری افراد مسئله‌دار صادر شده است.

وی با بیان اینکه این پرونده دارای ایراداتی است، ابراز امیدواری کرد در دادگاه تجدیدنظر با تمسک به مسائل حقوقی، بی گناهی را نجات دهیم.  

مجید نوری با ابراز تعجب از اینکه چگونه با یک فرد اینگونه برخورد می‌شود و حقوق انسانی او را زیرپا می‌گذارند، گفت: ما با پلیس و عناصر شرکت‌کننده در دادگاه صحبت کردیم و نکته جالبی که وجود دارد این است که حتی برخی از ماموران پلیس سوئد هم از برخوردهایی که با پدرم می‌شود ابراز تأسف دارند و می‌گویند که برخورد با او منحصر به فرد است.

وی اظهارداشت: پدرم بیش از هزار روز در انفرادی بوده است و اکنون کمتر از ۴۰ روز تا برگزاری دادگاه تجدید نظر زمان دارد و این در حالیست که هنوز موفق به خواندن حکم صادره برای خود نشده است و هنوز با وکیل جدید برای او موافقت نکرده‌اند.

نوری افزود: پدرم تا پیش از این برای استفاده از سرویس بهداشتی از سلول خود خارج می‌شد اما اکنون این امکان را هم ندارد و از یک دریچه فقط گاهی به او چای می دهند.

وی اضافه کرد: غصه من این است که چرا با یک انسان اینگونه برخورد می‌کنند؛ البته روسیاهی برای خود ایجاد کرده‌اند.

نظر شما