شناسهٔ خبر: 55649764 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر دفاع روسیه: نیازی به استفاده از سلاح اتمی در اوکراین نیست

صاحب‌خبر -

شفقنا- روسیه می‌گوید نیاز به استفاده از سلاح اتمی در جنگ با اوکراین ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز سه‌شنبه گفت: روسیه «نیازی» به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین ندارد و گمانه‌زنی رسانه‌ها مبنی بر احتمال استقرار سلاح‌های هسته‌ای یا شیمیایی در درگیری‌ها «دروغ مطلق» است.

سرگئی شویگو طی سخنرانی در یک کنفرانس بین المللی امنیت در مسکو گفت: از نقطه نظر نظامی، برای دستیابی به اهداف تعیین شده نیازی به استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین نیست. هدف اصلی سلاح های هسته ای روسیه جلوگیری از حمله هسته‌ای است که اوکراین چنین قابلیتی ندارد.

شویگو همچنین گفت: عملیات نظامی اوکراین توسط ایالات متحده و بریتانیا طراحی شده است و ناتو استقرار نیروهای خود را در شرق و مرکز اروپا «چندین برابر» افزایش داده است.

شویگو با اشاره به معاهده استارت جدید برای کنترل تسلیحات هسته ای آمریکا و روسیه گفت: مذاکرات برای تمدید این معاهده «یک خیابان دو طرفه» است و وضعیت پیرامون آن «مشکل» است. وی مثل سایر مقامات روسیه، آمریکا را مقصر عدم تمدید این پیمان دانست.

شویگو افزود: وضعیت دشواری نیز با توجه به معاهده محدودیت تسلیحات تهاجمی استراتژیک در حال ایجاد است. این توافق تا سال 2026 به قوت خود باقی است. از طرف روسیه، تعهدات در حال انجام است، سطوح اعلام شده از حامل‌ها و کلاهک‌ها در محدوده تعیین شده حفظ می شود.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما