شناسهٔ خبر: 55649640 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

درخواست ورود رئیس جمهور به موضوع عدم برگزاری نمایشگاه‌های پرازدحام در شهر/ افزایش ۳.۵ میلیون نفری مسافران درون شهری با بازگشایی مدارس

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و ششمین جلسه شورا مسائل متفاوتی از جمله قطع درختان در شهر، ترافیک پایتخت در روزهای اخیر، جولان حیوانات موذی در سطح شهر، اقتدار شورا در انتخاب قاطع هیات رئیسه، لزوم تشکیل ستادی برای بازگشایی مدارس و کنترل ترافیک ناشی از آن، نوسازی بافت فرسوده، مطالعه برای تدوین طرح جامع شهر تهران و تغییر کاربری یکی از فروشگاه‌های کتاب‌فروشی خیابان انقلاب را مطرح کردند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و ششمین جلسه شورا مسائل متفاوتی از جمله قطع درختان در شهر، ترافیک پایتخت در روزهای اخیر، جولان حیوانات موذی در سطح شهر، اقتدار شورا در انتخاب قاطع هیات رئیسه، لزوم تشکیل ستادی برای بازگشایی مدارس و کنترل ترافیک ناشی از آن، نوسازی بافت فرسوده، مطالعه برای تدوین طرح جامع شهر تهران و تغییر کاربری یکی از فروشگاه‌های کتاب‌فروشی خیابان انقلاب را مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهر، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و ششمین جلسه شورا به موضوع قطع درختان در شهر اشاره کرد و گفت: گرده‌افشانی یک کارخانه سیمان در بوستان گلریز منطقه ۱۹ منجر به خشک شدن درختان و پس از آن قطع این درختان شده است.

وی ادامه داد: باید این موضوع را از کارخانه پیگیری کرد که درختان بوستان گلریز را خشک می کنند. در منطقه یک نیز شهرداری بارها هشدار داده و اعلام کرده که مجوز ورود به ملک شخصی افراد را ندارد اما این مساله دغدغه مردم است. باید اپیدمی قطع درختان را مورد پیگیری قرار دهیم.

درخواست چمران از وزیر صمت برای پاسخگویی درخصوص برگزاری نمایشگاه‌ها

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز درخصوص قطع درختان، خاطرنشان کرد: ما باید به ریشه آنچه که به قطع درختان می انجامد بپردازیم و با شورای عالی معماری و شهرسازی در این زمینه همکاری داشته باشیم. بحث این است که درختان در برخی املاک میلیاردها تومان ضرر به برخی افراد می زنند و از این رو به قطع آن اقدام می کنند. ما باید کاری کنیم که درخت ضرر نباشد.

وی با اشاره به ترافیک ایجاد شده در روزهای اخیر هم گفت: نمایشگاه را برگزار می کنند که مردم از آن استفاده کنند اما برگزاری نمایشگاه ساختمان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران زندگی مردم را مختل کرد. من از وزیر صمت درخواست دارم و حتما از ایشان دعوت خواهم کرد که درخصوص برگزاری نمایشگاه های پر ازدحام توضیح دهند. نمایشگاه شهر آفتاب آمادگی کامل و لازم را برای برگزاری نمایشگاه ها دارد. مردم را به هیچ انگاشتن و مختل کردن زندگی آنها باعث تعجب ماست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما با ساختمان نمایشگاه مشکل نداریم و مشکل اصلی ما مختل شدن زندگی مردم است، تأکید کرد: باید در این زمینه تلاش مضاعف صورت بگیرد و رسانه ها باید این موضوع را مطالبه کنند که چرا نمایشگاه شهر آفتاب خالی مانده و در فضایی دیگر نمایشگاه برگزار می کنیم.

وجود حیوانات موذی به دلیل عملکرد نامناسب چند سال گذشته پسماند

نرجس سلیمانی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز با اشاره به مشکل ورود موش های فاضلاب به منازل مردم و جولان این حیوانات موذی در مناطق ۲۲ گانه، اظهار کرد: یکی از دلایل آن، بی توجهی چند ساله در سازمان مدیریت پسماند است. پیمانکاران جمع آوری پسماند خشک، عوامل بیماری زا را به دلیل ترک فعل و نگاه درآمدی به چرخش در می آورند.

وی اضافه کرد: تقاضا دارم شورا فرصت ارائه گزارش به سازمان مدیریت پسماند را بدهد که گزارشی در خصوص عملکرد ۱۰ ماه خود در رابطه با اعداد و ارقام بخش های مختلف ارائه دهد.

برخی افراد موفقیت مدیریت شهری را برنمی‌تابند

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه با بیان اینکه کسانی که موفقیت شورا و شهرداری را برنمی تابند از چند ماه پیش آغاز به اعلام این موضوع کردند که جنگ قدرت در مدیریت شهری وجود دارد، گفت: آنها نمی دانند که ارتباط پدر و فرزندی و استاد و شاگردی وجود دارد و چون خود اسیر قدرت هستند این موارد را اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه در جلسه گذشته پاسخ روشنی به کسانی که دل بسته بودند شورا در مسیر تفکر غلط آنها پیش برود، داده شد، اظهار کرد: جلسه هشتاد و پنجم روز اقتدار شورا بود که جای تبریک دارد.

سروری با اشاره به اینکه تهران در روزهای گذشته از لحاظ ترافیکی قفل مطلق بود، یادآور شد: رئیس جمهور برای کوچکترین موضوعات مردم خود را به جمع آنها می رساند. ما به جایی رسیده ایم که از رئیس جمهور بخواهیم در این زمینه مداخله کند.

وی با بیان اینکه ما ظرفیت بزرگی در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب داریم، تصریح کرد: با برگزاری نمایشگاه برای مردم دردسر و زحمت ایجاد می شود که می توان این مشکل را حل کرد. تقاضا داریم نهادهای مرتبط ورود کنند تا این مشکلات برطرف شود. برگزاری نمایشگاه ساختمان در چنین فضایی که ترافیک ایجاد می کند، هیچ لزومی ندارد. نباید بار دیگر شاهد برگزاری نمایشگاه در این محل باشیم که مردم را ساعات زیادی در ترافیک معطل نگه دارد.

مشکل ادامه اجرای طرح بزرگراه شهید بروجردی برطرف شد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفته هایش تصریح کرد: مشکل مجموعه برنا در منطقه ۱۸ برطرف شد که هفت هزار میلیارد تومان آورده برای شهر تهران ایجاد شد. با این اقدام مشکل ادامه اجرای طرح بزرگراه شهید بروجردی برطرف شد.

افزایش ۳.۵ میلیون نفری مسافران در شهر با بازگشایی مدارس

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز با بیان اینکه ۳۵ روز تا بازگشایی مدارس فاصله داریم، گفت: با آغاز سال تحصیلی سفرهای شهری ۱۶ درصد افزایش خواهد یافت و ۳.۵ میلیون نفر به تعداد افرادی که در شهر تهران تردد می کنند، اضافه می شود.

وی با اعلام اینکه در گذشته در شهرداری تهران تمام معاونت ها درگیر این مساله می شدند، یادآور شد: اگر ستادی در این خصوص تشکیل شده ما اطلاعی در رابطه با آن نداریم و اگر تشکیل نشده، از شهرداری تقاضا داریم هرچه سریعتر ستادی را در این راستا تشکیل دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر ترافیک ایجاد شود نمی توانیم ادعا کنیم که اطلاع و پیش بینی لازم را نداشتیم، گفت: تمام نهادهای مسئول و شهرداری باید در این زمینه تصمیمات لازم را بگیرند. ببینید در این روزها برگزاری یک نمایشگاه چه مشکلی را برای مردم ایجاد کرد البته که این ترافیک ناشی از برگزاری نمایشگاه را بارها رسانه ها و اعضای شورا مطرح کرده بودند.

۷درصد از مساحت و ۲۱ درصد از جمعیت تهران به بافت فرسوده اختصاص دارد

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با بیان اینکه هفت درصد از مساحت شهر به میزان چهار هزار و ۲۰۰ هکتار و ۲۱ درصد از جمعیت شهر تهران به بافت فرسوده اختصاص دارد، گفت: شرایط برای نوسازی بافت فرسوده باید تسهیل شود و موارد تشویقی در بافت فرسوده در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: باید نوسازی بافت فرسوده با سرعت بیشتری پیش برود چرا که اگر بحرانی در تهران روی دهد نمی دانیم چه اتفاقی در این بافت خواهد افتاد. وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی در این زمینه ورود کنند و ما نیز در شورا کمک های لازم را خواهیم داشت.

پیرهادی با بیان اینکه تا قبل از حضور آقای چمران در شورا، تهران طرح جامع نداشت، یادآور شد: طرح جامع شهر در سال ۸۶ مصوب شد و در حال نزدیک شدن به زمان اتمام این طرح هستیم لذا از شهرداری درخواست می کنیم نسبت به مطالعه و تدوین طرح جدید شهر تهران اقدام کند.

تغییر کاربری فروشگاه کتاب شایسته فرهنگی‌ترین خیابان شهر نیست

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا با اشاره به تغییر کاربری فروشگاه کتاب اسم در خیابان انقلاب، اظهار کرد: این فروشگاه برای احداث شعبه جدید بانک تجارت تخلیه خواهد شد. با توجه به اینکه خیابان انقلاب خیابانی کاملا فرهنگی است باید با نگاه جدی تری به چنین مسائلی پرداخته شود.

وی ادامه داد: انتظار می رود که بانک تجارت مانع از تعطیلی این فروشگاه شود چراکه این تعطیلی، شایسته فرهنگی ترین خیابان شهر تهران نیست.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما