شناسهٔ خبر: 55648249 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازیگرانی از چند نسل روی پرده سینما

سینماهای سراسر کشور پس از چند هفته با فیلم‌های جدیدی با بازی بازیگرانی همچون هوتن شکیبا، بهرام رادان، الناز شاکردوست، جمشید هاشم‌پور، پگاه آهنگرانی، حسن معجونی، یکتا ناصر، مهدی سلطلانی و مریم سعادت میزبان تماشاگران می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، چهار فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار، «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا، «برای مرجان» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و «رویای سهراب» ساخته علی قوی‌تن از چهارشنبه ۲۶ مردادماه روی پرده می‌روند.

«ابلق» که دو سال قبل در جشنواره فیلم فجر رونمایی شده بود بالاخره به اکران رسید تا هوتن شکیبا و الناز شاکردوست همزمان دو فیلم روی پرده داشته باشند. اکران «تی‌تی» با بازی این دو بازیگر نیز چند هفته‌ای است که آغاز شده تا علاقه‌مندان شاهد دو تجربه متفاوت از آن‌ها باشند. 

بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی و گلاره عباسی از جمله بازیگران «ابلق» هستند. 

بازیگرانی از چند نسل روی پرده سینما

«شب طلایی» نخستین فیلم بلند سینمایی یوسف حاتمی‌کیاست که مسیری متمایز از پدرش ابراهیم حاتمی‌کیا را در قصه و شیوه روایت دنبال می‌کند. این فیلم پربازیگر سال قبل در جشنواره فجر به نمایش در آمد و مریم سعادت، حسن معجونی، یکتا ناصر، سینا رازانی، بهناز جعفری و مسعود کرامتی از جمله بازیگرانش هستند.

بازیگرانی از چند نسل روی پرده سینما

یکی دیگر از فیلم‌هایی که آماده اکران شده، «برای مرجان» ساخته حمیدزرگرنژاد است که پیش‌تر فیلم‌های «ماهورا» و «پایان خدمت» را کارگردانی کرده بود. زرگرنژاد این فیلم را در دوران شیوع کرونا ساخته و پگاه آهنگرانی، برزو ارجمند، فریبا متخصص، امید روحانی، مریم بوبانی و جمشید هاشم‌پور در آن بازی کرده‌اند.

بازیگرانی از چند نسل روی پرده سینما

«رویای سهراب» به کارگردانی علی قوی‌تن نیز دیگر فیلم جدید این روزهای سینماست که در آن روایتی از زندگی سهراب سپهری به تصویر کشیده شده است. در این فیلم مهدی سلطانی، لاله اسکندری، ترلان پروانه، بهاره کیان افشار، مینا جعفرزاده و محمد برسوزیان بازی کرده‌اند. همچنین خود قوی‌تن در این فیلم در نقش سهراب سپهری حضور دارد.

بازیگرانی از چند نسل روی پرده سینما

اکران این فیلم‌ها در حالی آغاز می‌شود که شورای صنفی نمایش صفحه‌ای را با نام «سینما اکران» برای تبلیغ فیلم‌ها در فضای اینستاگرام راه‌اندازی کرده تا علاوه بر انتشار اطلاعات مربوط به اکران و مصوبات جلسه‌های این شورا، تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان و سینمادارها بتوانند مواد تبلیغاتی خود را به این صفحه بفرستند تا فضای جدیدی برای اطلاع رسانی و تبلیغ فیلم‌های سینمایی فراهم شود.

انتهای پیام

نظر شما