شناسهٔ خبر: 55645852 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

طلسم‌شکنی بانوان ورزشکار ایران ادعای رسانه عراقی: مدارک بازیکن تراکتور جعل شد! فوتبال هند تعلیق شد

صاحب‌خبر -

شفقنا – بانوان ورزشکار ایران که با کسب مدال‌های متعدد در مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی بارها با حجاب اسلامی خود توجه همگان را جلب کردند و در بازی‌های کشورهای اسلامی قونیه هم ثابت کردند که همیشه می توانند بدرخشند.

طلسم‌شکنی والیبال بانوان بعد از ۵۶ سال 

تیم ملی والیبال بانوان در حالی در بازی‌های کشورهای اسلامی برای نخستین بار حضور داشت که با الساندرا کمپدلی موفق به طلسم‌شکنی شد. آخرین مدال (برنز) والیبال بانوان در بازی‌های آسیایی و در سال ۱۹۶۶ کسب شد که ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند بعد از ۵۶ سال این طلسم را شکسته و ضمن مسجل کردن مدال نقره، راهی فینال شوند.

شاگردان کمپدلی در این دوره از بازی‌ها در مرحله گروهی در نخستین دیدار برابر ازبکستان پیروز شدند اما در بازی دوم مقابل ترکیه میزبان این دوره از رقابت‌ها ۳ بر صفر مغلوب شدند. والیبالیست‌ها در مرحله نیمه‌نهایی ۳ بر یک مقابل آذربایجان پیروز شدند تا راهی فینال شوند. در نهایت هم صاحب گردن آویز نقره شدند.

مدال طلای وزنه‌برداری

در وزنه‌برداری هم رکوردهای خوبی کسب شد. الهام حسینی در دسته ۸۱ کیلوگرم در بازی های کشورهای اسلامی با رکورد ۱۰۰ کیلو یک ضرب ۱۲۳ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۲۲۳ کیلوگرم نفر سوم  شد و طلای یک ضرب و برنز دو ضرب و مجموع را از آن خود کرد. در همین رشته  پوپک بسامی در دسته ۵۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد.

از دیگر مدال‌های کسب شده زنان در کاروان اعزامی می‌توان به تیم دوبل کامپوند زنان با حضور فرزانه عسگری و مریم یاور پور اشاره کرد که موفق به کسب مدال طلا شدند. تیم ملی تنیس روی میز زنان کشورمان نیز با ترکیب ندا شهسواری مهشید اشتری، شیما صفایی و پریناز حاجیلو کاروان را طلایی کرد.

 ۶ مدال رنگارنگ برای تکواندوکاران

در تکواندو نتایج زیر توسط زنان کشورمان حاصل شد:

وزن ۴۹-کیلوگرم: غزل سلطانی نقره
وزن ۵۳-کیلوگرم: ناهید کیانی طلا
وزن ۵۷-کیلوگرم: نسترن ولی‌زاده برنز
وزن ۶۲-کیلوگرم: نرگس میرنورالهی نقره
وزن ۶۷-کیلوگرم: زینب اسماعیلی نقره
وزن ۷۳+ کیلوگرم: اکرم خدابنده نقره

فرزانه فصیحی قهرمان دوهای سرعت کشورمان در ماده ۱۰۰ متر نقره گرفت. وی در این بازی‌های رکوردی را که در اختیار خودش بود شکست هر چند بعد از مدتی به دلیل مشکلات فنی اعلام شد ثبت رسمی نخواهد شد. فرزانه فصیحی در فینال زمان ۱۱.۱۲ ثانیه را ثبت کرد و رکورد ملی این ماده را شکست اما بر اساس نامه هیات فنی مسابقات این رکوردها ثبت رسمی نخواهد شد و نامعتبر است.

خبرهای داغ دیگر:

ادعای رسانه عراقی: مدارک بازیکن تراکتور جعل شد!

فوتبال هند تعلیق شد

نظر شما