شناسهٔ خبر: 55645489 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهرداری می‌‌تواند مانع برگزاری رویدادها در "نمایشگاه بین‌المللی تهران" شود/ آرامش شهروندان در اولویت است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نسبت به برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در خیابان سئول واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران امروز در حاشیه برگزاری هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با ترافیک روزهای گذشته تهران و ارتباط آن با برگزاری نمایشگاه ساختمان در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در خیابان سئول، اظهار کرد: شورا هر کاری را که می‌توانسته در این زمینه انجام داده است و در چند روز گذشته جلسه‌ای را با رئیس سازمان نمایشگاه‌ها داشتیم که بیش از دو ساعت این جلسه به طول انجامید و آنچه که تاکید کردیم این است که برای ما آرامش و راحتی شهروندان مطرح است و بی‌تردید با خود نمایشگاه مشکلی نداریم، اما ایجاد ترافیک و زحمت برای شهروندان به واسطه نمایشگاه‌ها نباید اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه درست است که برگزاری این نمایشگاه در یک اتوبان شهر ترافیک ایجاد می‌کند، تصریح کرد: اما این ترافیک در همه شهر تاثیرگذار است به شکلی در اتوبان چمران ترافیک بیشتر دیده می‌شود و در جاهای دورتر ترافیک کمتری شکل می‌گیرد و به این ترتیب ما موافق برگزاری نمایشگاه پرمخاطب در محل اشاره شده نیستیم و پیش‌تر نیز مقرر شده بود این نمایشگاه‌ها در محل شهر آفتاب برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها در محل شهر آفتاب مصوبه شورای شهر تهران است و همچنین این مسئله مصوبه هیئت دولت را نیز به همراه دارد و در ابتدای دوره دوم شورای شهر تهران حتی تغییر دولت اصلاحات این موضوع را داشت که در همین ارتباط جلسه‌ای در آن زمان برگزار شد و تصمیم بر آن شد که نمایشگاه‌های پرمخاطب در این محل برگزار نشود.

چمران ادامه داد: زمانی که آقای قالیباف مسئول نیروی انتظامی بود، مقرر شد نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل نمایشگاه بین‌المللی (سئول) برگزار نشود، اما متاسفانه این افراد خود را متعهد به اجرای این مصوبات نمی‌دانند چرا که سیستم یکپارچه شهری وجود ندارد و آنها خود را در حد یک وزارتخانه می‌دانند لذا باید مطالبه عمومی شکل بگیرد.

وی گفت: گفته نمی‌شود که برای نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب جای کافی وجود ندارد که البته درست می‌گویند و ما باید این فضا را در شهر آفتاب فراهم کنیم اما نمایشگاه‌های دیگر می‌توانند در شهر آفتاب برگزار شوند و چادر زده شود و از این فضاها بهره ببریم. لذا روی برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب پافشاری نکردیم اما شهر آفتاب آماده است و کار خود را انجام می‌دهد. هر چند که 4 سال تعطیل بوده اما این موضوع باعث شود که این محل از حیث انتفاع بیفتد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه درآمد سازمان نمایشگاه‌ها شاید با برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب کم شود، گفت: اما این دلیل نمی‌شود که موجب شود که مردم را بیازارند و ترافیک گسترده ایجاد کنند باید این تصمیم را بگیرند و در غیر این صورت ما تصمیم دیگری اتخاذ می‌کنیم و در گذشته یک بار این مسئله را اجرا کردیم و ما در مقابل درب نمایشگاه بین‌المللی خاکروبه ریختیم لذا شهرداری می‌تواند چنین کارهایی را انجام دهد.

چمران افزود: نمایشگاه‌های تخصصی مثل نمایشگاه‌ ساختمان از جمله نمایشگاه‌های پرمخاطب است و نباید در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما