شناسهٔ خبر: 55644980 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی دولت:

دولت سیزدهم مصمم به جبران عقب‌ماندگی‌های صنعت فضایی است/ پرداخت علی‌الحساب برای رتبه‌بندی معلمان

علی بهادری جهرمی گفت: مشارکت متخصصان داخلی در تولید سه ماهواره مشابه دیگر که با همکاری روسیه ساخته خواهد شد به تدریج بیشتر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سخنگوی دولت در نشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در هفته دولت مجموعا بیش از هزار و ۷۰۰ طرح به ارزش بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان و هزار و ۶۰۰ میلیون یورو به بهره برداری می‌رسد، گفت:  این طرح ها از سوی بخش‌های دولتی و خصوصی سرمایه‌گذاری شده و موجب اشتغال بیش از ۴۳ هزار نفر خواهد شد.

به گفته بهادری جهرمی، خدمات ویژه‌ای از سوی دولت به مردم در هفته دولت پیش‌بینی شده که پس از تصویب به اطلاع عموم خواهد رسید.

سخنگوی دولت در خصوص رتبه بندی معلمان نیز با یادآوری این نکته که پیش از یک سالگی دولت سیزدهم وعده رتبه بندی جامه عمل پوشید، گفت: رتبه بندی معلمان اجرایی شده است و سازمان برنامه و بودجه مبلغی را هم به عنوان علی الحساب در اختیار قرار داده که حتی پیش از تکمیل این فرایند، فعلا در پایین‌ترین سطح رتبه‌بندی پرداخت شود تا مبالغ قطعی نیز اجرایی شود.

بهادری جهرمی همچنین در پاسخ به پرسشی پیرامون ماهواره تازه پرتاب شده خیام با تاکید بر اینکه مصمم هستیم عقب ماندگی های صنعت فضایی را جبران کنیم، اظهار داشت: ماهواره خیام با رفع ایرادات قرارداد قبلی و اصلاح آن از قرارداد خرید محصول به قرارداد انتقال تکنولوژی پرتاب شد و مشارکت متخصصان داخلی در تولید سه ماهواره مشابه دیگر که با همکاری روسیه ساخته خواهد شد به تدریج بیشتر خواهد شد.

رئیس‌شورای اطلاع‌رسانی دولت یادآوری کرد که این سه ماهواره، نظیر خیام ساخته و رونمایی خواهد شد.

بهادری جهرمی درباره آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت گفت: سازمان‌امور اداری و استخدامی با موافقت سازمان برنامه و بودجه، پیشنهادی برای افزایش مستمری صندوق‌های بازنشستگی لشگری و کشوری و همچنین کارمندان دولت ارایه کرده که با آن موافقت شده است.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: برای افزایش حقوق کارمندان دولت به ویژه آنانی که حقوق شان کمتر از کارمندان دیگر است این پیشنهاد انجام شد تا مراحل نهایی شدن را طی کند و به مرحله اجرا در بیاید که در این رابطه ماه آینده شاهد نهایی شدن پیشنهاد برای کمک به این دو قشر در هفته دولت خواهیم بود.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها نیز عنوان کرد: میزان حجم نقدینگی کشور در سال ۹۲ حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بوده، طی ۸ سال حدود ۸ برابر شده و بمب نقدینگی ایجاد شده که این حجم از نقدینگی به بازارهای مدنظر خود آسیب می‌زند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: دولت توانسته است سیر صعودی نقدینگی را به جهت دیگری هدایت کند و نتیجه آن شده است که رشد اقتصادی که در دهه ۹۰ میانگین ۴ صدم درصدی داشته‌ایم با هدایت نقدینگی با پروژه‌های مانند پیشران‌های اقتصادی و در سه فصل ابتدایی دولت تقریباً ۵ درصد رشد داشته است و عدد تورم امروز به ۴۲ رسیده و تورم دوازده ماهه ما حدوداً ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی دولت گفت: تورم ۴۲ درصد میزان بالایی است اما ان شااالله با هدایت مردم و بنگاه‌های اقتصادی این بمب نقدینگی را در گذر زمان کنترل کنیم و شاهد کاهش سیر صعودی تورم باشیم. اگر سیاست مورد نظر پیش گرفته می‌شد با عدد بالاتری از تورم مواجه بودیم.

بهادری جهرمی به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دولت اشاره کرد و گفت: وزرا به نمایندگی دولت طی این هفته  به سراسر کشور  سفر می کنند و خدمت دولت را به مردم ارائه و طرح‌های استان مربوطه را افتتاح می کنند.

سخنگوی دولت با توجه به اولویت‌های عملکردی دولت، شعار هفته دولت را «دولت مردم» عنوان و تصریح کرد: گزارش ها در راستای این شعار ارائه می‌شود و روزها به ترتیب از چهارشنبه با نام‌های «میثاق با ولایت»، »فسادستیزی و عدالت»، «تحول و خلاقیت»، «خانواده و سلامت»، «اخلاق و معنویت»، «دانش و پیشرفت»، و «شجاعت و عقلانیت» نامگذاری شده است.

نظر شما