شناسهٔ خبر: 55644703 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(ویدئو) درمان بیماری لاعلاج سگ‌های خانگی با طب سنتی

از طب سوزنی می‌توان برای بیماری‌هایی نیز استفاده کرد که روش درمانی دیگری ندارند. این مورد برای شیائومی، یک لابرادور نر ۱۲ ساله که از فشردگی عصب در قسمت پایین کمر خود رنج می‌برد صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

تعداد فزاینده‌ای از حیوانات برای طب سنتی در چین ثبت نام می‌شوند. در یکی از این مراکز در پکن، حیوانات خانگی با هر شکل و اندازه برای طب سوزنی می‌آیند.

به گزارش فرارو، یک پودل با عصبانیت به دامپزشک نگاه می‌کند که به آرامی سوزن‌های ظریف را به پشت و پنجه هایش می‌زند و هنر باستانی طب سوزنی را برای درمان درد حیوان خانگی بکار می‌برد.

این سگ تنها یکی از تعداد فزاینده‌ای از حیواناتی است که برای طب سنتی در چین ثبت نام کرده‌اند. روشی که استادان آن‌ها می‌گویند عوارض جانبی کمتری نسبت به درمان‌های معمولی دارد.

ژای چونیو ۳۸ ساله به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: مزیت طب سنتی چینی این است که جراحی وجود ندارد؛ بنابراین رنج حیوان کاهش می‌یابد.

دونیو در سه سالگی از بیماری لگ کالو پرتس رنج می‌برد که بر استخوان ران تأثیر می‌گذارد و می‌تواند منجر به آرتروز دردناک شود.

ژای که در امور مالی کار می‌کند، می‌گوید: او آنقدر درد داشت که دیگر نمی‌توانست پنجه اش را روی زمین بگذارد و اشتهایی نداشت. یک دکتر به من توصیه کرد که سر استخوان ران را بیرون بیاورم. اما من نخواستم، چون سگ دیگری دارم که آنجا بوده است و او از عمل جراحی و عواقب آن رنج زیادی برده است.

اما بعد یکی از دوستان به او توصیه کرد طب سوزنی را امتحان کند. ژای می‌گوید: پس از پنج تا شش جلسه، ما نتایج را دیدیم. دونیو اکنون موفق شده است راه برود و حتی کمی بدود.

دامپزشک لی ون که مطب خود را در سال ۲۰۱۶ تأسیس کرد، می‌گوید که طب سوزنی حیوانات در چین قرن‌ها قدمت دارد.

او می‌گوید: طب سنتی چینی قرار نیست جایگزین طب رایج شود، زیرا هر دو نقاط قوت خود را دارند و مکمل یکدیگر هستند.

قبل از شروع درمان، دامپزشک ابتدا بدن حیوان را بررسی می‌کند، بینایی و رنگ زبانش را بررسی می‌کند، نبض آن را می‌گیرد و از صاحبش سوال می‌پرسد. سپس سوزن‌های خود را در نقاط طب سوزنی مخصوص سگ‌ها و گربه‌ها می‌کارد.

لی می‌گوید: از ۱۰ حیوانی که به طور متوسط هر روز درمان می‌کنم، همیشه یک یا دو حیوان سرکشی می‌کنند. شما باید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، به آرامی با آن‌ها رفتار کنید، به آن‌ها اطمینان دهید که اینجا نیستید که به آن‌ها صدمه بزنید.

موسیقی ملایم و صدای پرندگان در کلینیک پخش می‌شود تا به آرامش حیوانات کمک کند.

لی عمدتاً با موارد فلج، ضعف اندام، صرع، درد و احتباس ادرار سروکار دارد.

 اما از طب سوزنی می‌توان برای بیماری‌هایی نیز استفاده کرد که روش درمانی دیگری ندارند. این مورد برای شیائومی، یک لابرادور نر ۱۲ ساله که از فشردگی عصب در قسمت پایین کمر خود رنج می‌برد صورت گرفت.

مالک او، ما لی، ۴۱ ساله، به خبرگزاری فرانسه گفت: سپتامبر گذشته، پس از شنا، او نتوانست دوباره روی پا‌های خود بایستد. سپس یک دامپزشک به ما گفت که درمانش غیرممکن است و او فلج خواهد شد.

به لطف طب سوزنی، او هنوز مشکلاتی دارد، اما می‌تواند به طور معمول راه برود و حتی بدود.

یانگ لیهوا، یک بازنشسته ۶۵ ساله که همراه با سگ خود، که از فتق دیسک رنج می‌برد، می‌گوید: اولین بار، او ترسیده بود. الان او آن را دوست دارد! بعد از جلسه، او آنقدر آرام است که در راه خانه در ماشین می‌خوابد.

لی می‌گوید، بازار طب سوزنی برای حیوانات در حال حاضر محدود است. او می‌افزاید:، اما از سال ۲۰۱۶، محبوبیت پیدا کرده است.

با بهبود سطح تحصیلات، بهبود شرایط زندگی و افزایش درآمد، افراد بیشتری به مزایای این روش درمانی پی می‌برند.

نظر شما