شناسهٔ خبر: 55644590 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

ایران

نه با مهاجم عراقی مذاکره شده، نه انصاری‌فرد و رمضانی/توافق با حسینی برای تمدید، بازگشت رضایی به لیست

یکی از بازیکنان موفق والیبال تیم ملی ایران؛ ابوالفضل قلی پور است، این بازیکن جوان در سال ۱۴۰۰ وارد تیم ملی ایران شد و در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۱ به عنوان یکی از اعضا اعزام شد. در ادامه این مطلب سرپوش به بیوگرافی ابوالفضل قلی پور، این بازیکن موفق خواهیم پرداخت.

صاحب‌خبر -

نزدیک به یک ماه زمان برد تا پرسپولیس درنهایت یک مهاجم خارجی را به لیست نفرات جدیدش در این فصل اضافه کند. البته این تاخیر باعث شد بسیاری از هواداران پرسپولیس علیه رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و تیم همراهش موضع بگیرند. اما درنهایت یورگن لوکادیای هلندی بعد از یک دوره مذاکره فشرده با پرسپولیس قرارداد امضا کرد و نام او درکنار نام علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی، سعید صادقی، محمدمهدی احمدی و سینا اسدبیگی به‌عنوان بازیکن جدید پرسپولیس ۱۴۰۱ قرار گرفت. اما این انتقال ظاهرا پایانی بر یارگیری پرسپولیس در این فصل نیست و یحیی گل‌محمدی فردای روز دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن از باشگاه پرسپولیس خواسته تا زمینه حضور یک مهاجم دیگر را در این تیم فراهم کنند. حال این بازیکن چه کسی است؟ اخبار ضدونقیض و بعضا عجیبی دراین مورد منتشر شده است. روزنامه «فرهیختگان» نگاهی انداخته به این نام‌ها و اخبار منتشره باشگاه سرخ پایتخت که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

 نزدیکان باشگاه: مانگا در لیست نیست

اولین اسمی که برای حضور در پرسپولیس مطرح شد الف مانگا مهاجم ۲۷ساله برزیلی است. با اینکه پرسپولیسی‌ها یکبار با این بازیکن و تیم کوریتیبا برزیل مذاکره کرده بودند و توافقی بر سر جذب او صورت نگرفت، باردیگر گفته می‌شود که باشگاه پرسپولیس با این بازیکن مجددا تماس گرفته و حتی به باشگاه او مجددا ایمیل ارسال کرده است. این یعنی پرسپولیس به سراغ بازیکنی رفته که هم جوان است و هم رقم رضایت‌نامه‌اش ۵۰۰ هزار دلار بوده و گفته می‌شود خود بازیکن هم در جریان مذاکرات رقم درخواستی‌اش را به ۵۰۰هزار دلار رسانده و البته رقم‌هایی هم برای آپشن‌ها طلب کرده است. با این اوصاف نباید منتظر او بود.  خیلی سعی کردیم از داخل باشگاه پرسپولیس صحت‌وسقم مذاکره دوباره باشگاه پرسپولیس را برای جذب مانگا متوجه شویم. اما تقریبا کسی پاسخگوی سوالات ما نبود. در این میان یکی از نزدیکان باشگاه که نمی‌خواست نامی از او برده شود، فقط به بیان این موضوع بسنده کرد که نام مانگا در لیست خرید پرسپولیس قرار ندارد و باشگاه در جست‌وجوی نفرات مناسب دیگر برای پست مهاجم است. حال باید دید صحبت‌های مطرح‌شده چقدر درست خواهد بود!

 ۳۳ ساله‌های بی‌تیم!

جالب است با اینکه باشگاه پرسپولیس اصرار دارد خبری از مذاکره با گزینه جدید یارگیری به رسانه‌ها ندهد اما بازهم اسامی‌ای مطرح می‌شود که باشگاه پرسپولیس به‌دنبال مذاکره با آنهاست. گفته می‌شود گزینه‌های انگلیسی به یحیی گل‌محمدی و باشگاه پرسپولیس معرفی شده‌اند و این باشگاه می‌خواهد شرایط جذب این نفرات را جویا شود. جالب است وقتی به رزومه این نفرات نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم همگی سن‌وسال بالایی دارند و زمانی در تیم‌های مطرح بازی می‌کردند و امروز یا رسما تیمی ندارند یا برای تیم‌هایشان خیلی کم بازی می‌کنند. بد نیست نگاهی به این اسامی بیندازیم!

دو بازیکن انگلیسی نام‌شان مطرح‌شده که ظاهرا هردو متولد سال ۱۹۸۹ هستند و هردو ۳۳ سال سن دارند. یکی دنیل آندره استوریج که مدتی است تیم نداشته و آخرین‌بار برای تیم پرث گلوری استرالیا بازی می‌کرده و گلی هم برای این تیم نزده است. البته او سابقه بازی در تیم‌های منچسترسیتی و لیورپول و ترابوزان اسپور را هم دارد و برای تیم ترکیه‌ای فقط ۴ گل به ثمر رسانده است. برخی می‌گویند در فوتبال ایران چنین مهاجمی می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. او ۸۰/۱ متر قد دارد و مهاجم تخصصی است.

۳۳ ساله بعدی نامش اندی کارول است و سابقه بازی در تیم‌های وستهام و لیورپول و نیوکاسل را دارد. از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ برای تیم‌های نیوکاسل و ردینگ بازی کرده و کلا یک گل در این مدت به ثمر رسانده است! او ۹۳/۱ متر قد دارد و مهاجم تخصصی است و به نظر می‌آید که از نظر قد‌وقواره مورد‌تایید گل‌محمدی خواهد بود اما سوال این است که آیا واقعا با این نفرات مذاکره شده است؟ باشگاه پاسخ صریحی در این خصوص نمی‌دهد.

 پیرمرد ۳۵ساله

نام فریزر کمپل هم به‌عنوان مهاجم موردنظر پرسپولیسی‌ها به گوش می‌رسد. مردی که متولد ۱۹۸۷ است و ۳۵ سال سن دارد. او از سال ۲۰۱۹ تاکنون در تیم لیگ یکی هادرزفیلدتاون انگلستان بازی کرده و در ۹۲ بازی انجام‌داده ۱۰ گل هم به ثمر رسانده است. او ۷۲/۱ متر قد دارد و از سایر گزینه‌ها کوتاه‌قدتر است.

 اسم‌ها سرکاری است؟

نمی‌دانیم چطور چنین اسم‌هایی مطرح می‌شود. البته مشخص است که چنین نام‌هایی از طریق ایجنت‌ها یا خود باشگاه دراختیار برخی رسانه‌ها قرار می‌گیرد. اسم‌هایی که مطرح‌شدنش بسیار عجیب به نظر می‌آید. برخی می‌گویند این اسم‌ها همین‌طوری مطرح می‌شود تا باشگاه با آرامش به‌دنبال نفر اصلی موردنظر خودش باشد. هرچند با توجه به مسائل خاص مالی باشگاه پرسپولیس معرفی چنین نفراتی، غیر از مانگا چندان دور از ذهن نمی‌تواند باشد.

 روابط بین‌الملل پرسپولیس: نمی‌توانیم اطلاع‌رسانی کنیم

یکی از نفراتی که توانستیم با او در باشگاه پرسپولیس همکلام شویم، امیرعلی حسینی مدیر روابط بین‌الملل سرخ‌های پایتخت بود که در ترکیه با لوکادیا مذاکره کرد و به توافق رسید. او در پاسخ به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «با توجه به مشکلاتی که در گذشته برای جذب نفرات موردنظرمان به وجود آمد، جذب این مهاجم جزء سکرت‌ترین اقدامات باشگاه محسوب می‌شود. ما سر جذب لوکادیا با دردسرهای زیادی روبه‌رو شدیم و نمی‌خواهیم این مشکلات درحال حاضر به وجود بیاید. برای همین از دادن هرگونه اطلاعات معذوریم و زمانی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد که نتیجه مذاکرات قطعی و نهایی شده باشد.»

 نه مهاجم عراقی، نه انصاری‌فرد و نه رمضانی

اخباری درمورد احتمال مذاکره باشگاه پرسپولیس با یک مهاجم عراقی به نام محمود المواس، کریم انصاری‌فرد و آرمان رمضانی وجود دارد. اما ظاهرا مهاجم عراقی در لیگ قطر حضور پیدا کرده، انصاری‌فرد به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که قصد حضور در فوتبال ایران را ندارد و آرمان رمضانی هم اصلا مورد‌تایید گل‌محمدی نیست. به نظر می‌رسد این ۳ نفر در برنامه خرید پرسپولیس قرار ندارند. مگر اینکه انصاری‌فرد در سال جام‌جهانی نتواند تیم اروپایی پیدا کند و از سر ناچاری مجبور به بازگشت به فوتبال ایران شود.

 یک نکته درمورد دیاباته

اشتباه نکنید نام شیخ دیاباته در لیست خرید پرسپولیسی‌ها نیست. اما ذکر یک نکته درمورد او مهم است. این بازیکن فصل قبل در تیم الغرافه بازی کرده و حالا بازیکن آزاد محسوب می‌شود. سوال اینجاست اگر او در فصل قبل عملکرد خوبی در تیمش داشته که ظاهرا این‌طور بوده چرا حالا او را تیم‌های قطری نخواستند و چرا هنوز با این تیم‌ها قرارداد امضا نکرده است. این درحالی است که اگر قطری‌ها به او پیشنهاد بدهند قطعا رقمش از ارقام پیشنهاد ایرانی‌ها بیشتر خواهد بود!

نقل وانتقالات ایران,لیگ برتر

توافق با حسینی برای تمدید، بازگشت رضایی به لیست

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: طبق لیست اعلام‌شده ازسوی باشگاه استقلال در دیدار هفته اول این تیم مقابل سپاهان، سینا سعیدی‌فر دروازه‌بان سوم استقلال در غیاب علیرضا رضایی به‌عنوان گلر دوم این تیم، ذخیره اصلی سیدحسین حسینی بود که در نگاه اول این موضوع برخی ابهام‌ها را به‌وجود آورد که چرا رضایی که از وی به‌عنوان یک گلر آینده‌دار نام برده می‌شود در این دیدار از فهرست تیمش خارج شده است و برخی نیز این امر را به مسائل فنی ارتباط دادند. این درحالی است که رضایی چندی‌قبل با حکمی ازسوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به‌دلیل امتناع از حضور در اردوی تیم فوتبال زیر ۲۳سال با محرومیت یک جلسه‌ای از همراهی تیم استقلال در مسابقات لیگ برتر بیست‌ودوم و پرداخت ۱۰میلیون‌تومان جریمه نقدی محکوم شده بود که با سپری‌شدن هفته اول این رقابت‌ها حالا رضایی مشکلی برای همراهی استقلال در بازی دوم ندارد. این حکم همزمان با برگزاری هفته آخر رقابت‌های لیگ برتر در فصل گذشته داده شد و رضایی که قصد داشت در جشن قهرمانی تیمش شرکت کند، درنهایت حضور در تهران را به همراهی تیم‌ملی امید در عراق ترجیح داد تا با این جریمه سنگین مواجه شود.

البته در آن زمان این‌طور مطرح شد که برسر این موضوع بین فرهاد مجیدی و مهدی مهدوی‌کیا، سرمربیان دو تیم استقلال و امید ایران هماهنگی‌هایی صورت گرفته بود که بعدا و با اعلام مدیر رسانه‌ای تیم‌ملی امید مشخص شد هماهنگی‌ای در کار نبوده و اعلام شد نفراتی که امیدها را در سفر به عراق همراهی نکردند با جرایمی مواجه خواهند شد.

حالا و با سپری‌شدن هفته اول فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، مدت زمان محرومیت رضایی نیز به پایان رسیده و با اعلام باشگاه استقلال به سرمربی این تیم، از لحاظ همراهی رضایی با تیم برای سفر به انزلی دیگر منع قانونی و مشکل خاصی وجود ندارد و نام این گلر می‌تواند درصورت صلاحدید کادرفنی، در فهرست اولیه استقلال برای دیدار با ملوان قرار بگیرد.

این درحالی است که با صادر شدن آی‌تی‌سی بازیکنانی مانند قایدی و محبی و رسیدن رضایی، استقلالی‌ها با تمامی نفرات خود راهی شمال کشور می‌شوند. نکته قابل‌توجه اینکه رضایی این روزها با آمادگی کامل در جمع هم‌‌تیمی‌هایش حضور پیدا کرده و همراه با سایر گلرهای استقلال، زیرنظر غلامپور تمرینات سختی را سپری می‌کند.

رضایی آخرین‌بار در دیدار استقلال مقابل شهرخودروی مشهد در دور برگشت مسابقات لیگ برتر برای استقلال به میدان رفت که این تیم با تک‌گل آرمان رمضانی نتیجه را با حساب یک بر صفر به‌سود خود پایان داد تا با این سه‌امتیاز استقلالی‌ها به قهرمانی در فصل گذشته بیش از هر زمان دیگری امیدوار شوند.

البته در دیدار با سپاهان از هفته اول رقابت‌های لیگ برتر در فصل جاری، سیدحسین حسینی دروازه‌بان آبی‌ها با این که شب درخشانی را سپری نکرد ولی از آنجایی که روی گل‌های خورده تیمش هم مقصر صددرصدی نبود به‌نظر می‌رسد ساپینتو قصد نداشته باشد به این زودی‌ها به دروازه‌بان شماره یک و اصلی تیمش دست بزند و حداقل یکی، دو دیدار دیگر برای درخشش و تداوم عملکرد خوب این گلر از فصل گذشته به وی فرصت لازم را خواهد داد.

 در انتظار تمدید قرارداد حسینی

 در پیش‌فصل رقابت‌های امسال و درحالی که استقلالی‌ها سرگرم بستن تیمی قدرتمند برای دفاع از عنوان قهرمانی بودند، کانال رسمی باشگاه استقلال در خبری اعلام کرد سیدحسین حسینی دروازه‌‌بان تیم فوتبال این باشگاه موافقت خود را اعلام کرده تا برای فصل‌های آینده با آبی‌پوشان پایتخت قراردادش را تمدید کند. این درحالی است که این دروازه‌بان تا پایان فصل جاری با استقلال قرارداد مشروط داشت.

با این حال و قبل از تمدید قرارداد، برخی آفرهای خارجی باعث شد حسینی برای ماندن در جمع آبی‌ها مردد شود تا جایی که در آن برهه زمانی مدیربرنامه‌‌های این بازیکن این‌طور اعلام کرد که حسینی از پرتغال پیشنهاد داشته و اگر باشگاه استقلال اجازه می‌داد وی لژیونر می‌شد. اما این گلر استقلالی‌‌ها که فصل گذشته با درخشش خود درون دروازه آبی‌های پایتخت مقدمات قهرمانی این تیم را فراهم کرد، در روز تولدش و بعد از نشست صمیمانه با مصطفی آجرلو مدیرعامل باشگاه استقلال، موافقت خود را اعلام کرد تا قرارداد خود را به ‌مدت یک ‌فصل دیگر با تیم محبوبش تمدید کند تا با این اوصاف حسینی علاوه‌‌بر لیگ بیست‌‌ودوم، در لیگ بیست‌وسوم هم تحت‌ قرارداد استقلال باشد.

این درحالی است که با جدایی وریا غفوری از استقلال، حسینی به‌عنوان کاپیتان نخست آبی‌پوشان، بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازوهایش بسته تا کاپیتان اول استقلال شود. البته حسینی پیش از این در استوری صفحه شخصی اینستاگرامی خود به‌نوعی از تمدید با استقلال خبر داده بود.

با همه این تفاسیر اما خبر می‌رسد مشکلی برای تمدید قرارداد با حسینی نیست و طرفین قرار است درباره جزئیات این قرارداد در آینده به توافق برسند تا این قرارداد هم به‌صورت رسمی برای یک یا چند فصل دیگر هم تمدید شود. این دروازه‌بان فصل گذشته بین سایر دروازه‌بان‌های لیگ برتری کمترین گل را دریافت کرده و بیشترین کلین‌شیت را به‌نام خود ثبت کرده است.

نظر شما