شناسهٔ خبر: 55644010 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد؛

تذکر جدی چمران به برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در محل نمایشگاه های بین المللی تهران (سئول) گفت: در گذشته مصوبه شورا را اجرا نکردند که در مقابل درب نمایشگاه خاکروبه ریخته شد؛ لذا شهرداری ‌می‌تواند از این کارها نیز انجام دهد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش قدس آنلاین، مهدی چمران پیش از آغاز هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص ترافیک روزهای گذشته تهران و ارتباط آن با برگزاری نمایشگاه ساختمان در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران (سئول) گفت: شورا هر کاری می توانسته در این خصوص کرده است. چند روز پیش جلسه ای با رئیس سازمان نمایشگاه ها داشتیم که بیش از دو ساعت به طول انجامید و آنچه که تأکید کردیم این بود که برای ما آرامش و راحتی مردم مطرح است. بی تردید با خود نمایشگاه مشکلی نداریم اما ایجاد ترافیک و زحمت برای مردم به واسطه این نمایشگاه ها نباید اتفاق بیفتد.

وی افزود: درست است که برگزاری این نمایشگاه در یک اتوبان شهر ترافیک ایجاد می‌کند؛ اما در همه شهر تأثیرگذار است به شکلی که در اتوبان چمران ترافیک بیشتر دیده می شود و در جای دورتر ترافیک کمتری شکل می گیرد. موافق برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در این محل نیستیم و پیش تر نیز مقرر بوده این نمایشگاه ها در محل شهر آفتاب برگزار شود.

ریاست شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه موضوع برگزاری نمایشگاه ها در محل شهرآفتاب هم مصوبه شورا و هم مصوبه هیأت دولت را دارد، افزود: در ابتدای دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران حتی تأیید دولت آقای خاتمی را داشت که جلسه ای برگزار و تصمیم گرفته شد نمایشگاه های پرمخاطب در این محل برگزار نشود. در آن زمان آقای قالیباف مسئول نیروی انتظامی بودند که مقرر شد نمایشگاه های پرمخاطب در این محل برگزار نشود. اما متأسفانه این افراد خود را متعهد به اجرای این مصوبه نمی دانند چرا که سیستم یکپارچه شهری وجود ندارد و آن ها خود را در حد یک وزارتخانه می دانند؛ لذا باید مطالبه عمومی شکل بگیرد. ما کار خود را در شورای دوم، سوم و حتی حال حاضر انجام داده ایم.

وی ادامه داد: گفته می شود که برای نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب جای کافی وجود ندارد که درست می گویند. ما باید این فضا را در شهر آفتاب ایجاد کنیم اما نمایشگاه های دیگر می تواند در شهرآفتاب برگزار شود. دو باری هم که نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب برگزار شد چادر زده شد و از این فضاها استفاده کردند. لذا روی برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب پافشاری نکردیم اما شهرآفتاب آماده است و کار خود را انجام می دهد. هر چند که چهار سال تعطیل بوده اما این موضوع نباید باعث شود که این محل از حیز انتفاع بیفتد.

چمران تأکید کرد: درآمد سازمان نمایشگاه ها شاید با برگزاری نمایشگاه ها در شهرآفتاب کم شود اما این دلیل نمی تواند موجب شود که مردم را بیازارند و ترافیک گسترده ایجاد کنند. باید این تصمیم را بگیرند در غیر این صورت ما تصمیم دیگری اتخاذ خواهیم کرد. در گذشته یک بار این موضوع را اجرا نکردند و ما در مقابل درب نمایشگاه خاکروبه ریختیم، لذا شهرداری می تواند از این کارها هم انجام دهد.

وی تأکید کرد: نمایشگاه های تخصصی مثل نمایشگاه ساختمان که در آن از تیرآهن در و پنجره نمایش داده می شود پرمخاطب است و نباید در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار شود.

چمران در پاسخ به این سوال که ترافیک روزهای گذشته ممکن است ناشی از پارکینگ سازمان صداوسیما باشد، افزود: هر نمایشگاهی که برگزار شود تدابیر ترافیکی آن اتخاذ می شود اما سازمان صداوسیما همیشه آنجا بوده و تنها برای شب گذشته و چند روز اخیر نبوده که ترافیک ناشی از حضور این سازمان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تعیین جای نشستن اعضای شورا برای دومین سال از ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: آیین نامه قرعه کشی جای اعضا آیین نامه صددرصدی نیست که حتما اجرا شود. اگر اعضا موافق باشند می توانند همین روال را حفظ کنند. در غیر این صورت باید قرعه کشی محل نشستن آن ها انجام شود.

نظر شما