شناسهٔ خبر: 55642743 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با اضافه شدن مرادمند، قایدی، محبی و یزدانی

این استقلال کهکشانی است؟

استقلال تهران در روزهای پایانی نقل و انتقالات مهره‌های قابل توجهی را به این تیم اضافه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بعد از ظهر روز گذشته باشگاه استقلال تهران طی اقدامی جالب برخلاف اغلب بازیکنانی که در شب‌های تابستانی به هواداران معرفی می‌شدند، از مهره‌های جدید این تیم رونمایی کرد.

ابتدا باشگاه تصویر محمد محبی و سپس مهدی قایدی و محمد حسین مرادمند را منتشر کرد و همچنین مشخص شد که سیاوش یزدانی هم به تمرینات ملحق می‌شود.

چهار بازیکن تاثیرگذار در در خطوط دفاعی و هجومی: لازمه کار ریکاردو ساپینتو برای ساختن تیم ایده‌آلش.

در واقع پس از مدتی مکث طولانی از آخرین خرید - کاوه رضایی در زمان برپایی اردوی ترکیه - استقلال به دنبال محبی رفت و او به همراه قایدی در هفته گذشته مشخص شد که برای فصل جدید پیراهن استقلال را برتن خواهند کرد.

تقویت خط هجومی و خط دفاعی

استقلال پیش از این در خط دفاعی موفق شد قرارداد روزبه چشمی، رافائل سیلوا و عارف غلامی را تمدید کند و همینطور محمد حسینی از تیم هوادار هم به این تیم محلق شده بود اکنون با رسمی شدن بازگشت مرادمند و یزدانی استقلال عملا هیچ جای نگرانی از بابت کمبود مهره در خط میانی ندارد و چه بسا یک بازیکن هم در این پست تیم را با قراردادی‌ قرضی ترک کند.

در خط حمله هم استقلال اکنون در هر پست سه بازیکن آماده دارد. در پست وینگر راست پیمان بابایی، کوین یامگا و امیرعلی صادقی، در پست مهاجم نوک سجاد شهباززاده، آرمان رمضانی و کاوه رضایی و در پست وینگر چپ هم مهدی قایدی، محمد محبی و ارسلان مطهری حضور دارند. استقلال فقط به اندازه دو بازیکن کمتر از یک تیم کامل در خط هجومی بازیکن دارد و همین موجب شده تا احتمالا انتقالات قرضی از بین بازیکنان موجود امکان پذیر باشد.

استقلال الان کهکشانی است؟

سید حسین حسینی، ابوالفضل جلالی، عارف غلامی، صالح حردانی و مهدی مهدی پور ۵ بازیکن از تیم استقلال هستند که در آخرین اردوی تیم ملی فوتبال ایران حضور داشتند. این عملکرد موفق آن‌ها در فصل گذشته و ارزش این بازیکنان را نشان می‌دهد که همراه با قهرمانی آبی پوشان در بهترین فرم خود قرار داشتند.

از بین سایر بازیکنان حال حاضر روزبه چشمی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، محمد محبی، کاوه رضایی و مهدی قایدی هم بازیکنانی هستند که در اردوهای پیشین تیم ملی حضور داشتند و حضور آن‌ها در استقلال در واقع یک دلیل برای بازگشت دوباره به پیراهن تیم ملی است.

یکی از دلایلی که هواداران به نقل و انتقالات استقلال نمره کامل نمی‌دهند عدم جذب بازیکن طراح در خط میانی است که ظاهرا ریکاردو ساپینتو از داشته‌های فعلی در ترکیب رضایت دارد وگرنه در غیر این صورت مانند سایر پست‌ها برای جذب بازیکن در این بخش هم اقدام می‌کرد.

استقلال با خروج امیرحسین حسین زاده در حال حاضر پنج بازیکن ملی پوش دارد و همچنین شش بازیکن دیگر هم دارد که برای بازگشت به تیم ملی تلاش می‌کنند. در واقع استقلال یک تیم کامل از بازیکنانی را دارد که تجربه برتن کردن پیراهن تیم ملی را دارند و همین موجب می‌شود تا در دسته تیم‌های باکیفیت و خریدهای کهکشانی هم قرار بگیرند.

استقلال در چه نقاطی ضعف دارد؟

اگر ساپینتو واقعا در فرصت یک هفته‌ای باقی مانده تا پایان نقل و انتقالات علاقه‌ای به جذب بازیکن در خط میانی نداشته باشد، یک پست را باید مدنظر داشته باشد.

پیش از شروع فصل جدید صالح حردانی دچار مصدومیت شد و به عنوان تنها مدافع راست تخصصی این تیم بازی حساس با سپاهان را از دست داد. با جدایی وریا غفوری جانشینی روی نیمکت برای او وجود نداشت و از این رو به نظر می‌رسد کادرفنی در نظر خواهد داشت تا این نقطه ضعف را برطرف کنند.

نظر شما