شناسهٔ خبر: 55636175 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امیدواری هواداران پرسپولیس به درخشش یورگن لوکادیا؛ مشکل گلزنی سرخپوشان حل خواهد شد؟

صاحب‌خبر -
امیدواری هواداران پرسپولیس به درخشش یورگن لوکادیا؛ مشکل گلزنی سرخپوشان حل خواهد شد؟
خبرگزاری آریا- یورگن لوکادیا با حضور در باشگاه پرسپولیس قرارداد خود را با سرخپوشان امضا کرد.
به گزارش آریا، لوکادیای 28 ساله در حالی به جمع سرخپوشان ملحق می‌شود که در دور برگشت فصل گذشته، پیراهن بوخوم را برتن داشت و در چارچوب بوندسلیگا، موفق شد دروازه بایرن مونیخ و دورتموند را باز کند و حالا با پیراهن پرسپولیس در رقابتهای لیگ برتر خلیج فارس حضور خواهد یافت. نکته جالب درباره لوکادیا اینکه او تنها خرید این فصل پرسپولیس است که با پیراهن جدید این تیم رونمایی می‌شود.
او امروز در دفتر رضا درویش این پیراهن را برتن کرد و در حالی که با انگشت به لوگوی پرسپولیس اشاره می‌کرد، تصویری را به ثبت رساند که می‌تواند سوژه جذاب باشگاه پرسپولیس برای فروش اورجینال پیراهنهای این فصل قرمزپوشان باشد. لوکادیا عصر امروز در ورزشگاه شهید کاظمی حاضر خواهد شد تا اولین جلسه تمرین خود را به صورت انفرادی زیر نظر په په لوسادا مربی بدنساز اسپانیایی پشت سر بگذارد و از فردا در اختیار یحیی گل‌محمدی خواهد بود و احتمالا با دریافت آی تی سی، مشکلی برای بازی با فولاد نیز نخواهد داشت.
خارجی‌های جذب شده توسط پرسپولیس در سالهای گذشته مایکل اومانیا با سابقه حضور در جام جهانی برزیل، ماریو بودیمیر با تجربه بازی در دیناموزاگرب و آنتونی استوکس مهاجم سابق سلتیک بوده‌اند و حالا نام یورگن لوکادیا احتمالا به صدر جدول این فهرست اضافه خواهد شد. اگرچه جذب او با هیجان زیاد از سوی طرفداران دنبال می‌شود اما سرمربی پرسپولیس نگاهی منطقی‌تر به ماجرا دارد. یحیی در اولین واکنش به خرید این مهاجم وضعیت آمادگی او را مبهم دانست و گفت که نمی‌داند وضعیت آمادگی‌اش در چه حدی است.
آخرین باری که یورگن لوکادیا در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت به 30 بهمن سال گذشته برمی‌گردد که برابر اشتوتگارت به میدان رفت و تا دقیقه 62 نیز در ترکیب تیمش باقی ماند تا اینکه پس از ناکامی در اثرگذاری روی نتیجه بازی، جای خود را به مهاجم جانشین داد. از آن زمان تا پایان فصل لوکادیا 146 دقیقه برای بوخوم به میدان رفت و 5 بازی را نیز به دلیل مصدومیت از دست داد و در بازی پایانی فصل نیز از فهرست تیم کنار گذاشته شد. جالب است بدانید لوکادیا در نیم فصل اول که پیراهن برایتون را برتن داشت، تنها یک بازی انجام داد.
از زمانی که قرارداد لوکادیا با بوخوم به پایان رسید تا امروز که تست پزشکی را در تهران پشت سر می‌گذارد، مشخص نیست او چه تمریناتی را در چه فضایی پشت سر گذاشته و اساسا آیا توانسته آمادگی خود را حفظ کند یا خیر؟ این سوالی است که احتمالا برای یحیی گل‌محمدی نیز به وجود آمده تا او در این مورد اظهارنظر کند و بگوید: «امیدواریم با شرایط خوبی به تمرینات اضافه شود و بتواند به تیم کمک کند. اطلاعات زیادی نداریم که در این مدت چطور تمرین کرده است ولی امیدواریم آماده به تمرینات اضافه شود.» باتوجه به پایان پیش فصل و اضافه شدن لوکادیا در دوره مسابقات، این متغیری مهم در سرنوشت این بازیکن در ایران خواهد بود.
جذب مهاجمی که سابقه بازی در برایتون، بوخوم، هوفنهایم و سالها حضور در پی اس وی آیندهوون را دارد، چیزی شبیه به یک رویاست اما پرسپولیس توانسته این رویا را عملی کند. در کارنامه او گلزنی به تیمهای بزرگ دیده می‌شود و همچنین اَشکال مختلفی از گل‌. شوت از راه دور، دریبل دروازه‌بان، تک به تک، چرخش سریع زیر فشار مدافع، پنالتی و... اما نکته مهم این است که لوکادیا از زمان انتقال به برایتون در 5 فصل تنها 15 گل به ثمر رسانده که شاید آمار مطلوبی به حساب نیاید. حالا همه منتظرند تا او در لیگی بسیار سطح‌ پایینتر از انگلیس و آلمان، ثابت کند که یک گلزن قهار است.
 یحیی گل محمدی نام جدیدی به باشگاه پرسپولیس نداده و به نظر می رسد باشگاه باید از میان گزینه های قبلی به فکر جذب یک مهاجم دیگر باشد. موضوعی که از نظر مالی می تواند فشار زیادی روی باشگاه پرسپولیس وارد کند و با توجه به حضور سرخ پوشان در بازارس بورس، بی تردید درویش باید پاسخگوی سازمان بازرسی باشد. اما واقعیت امر این است که وقتی یحیی گل محمدی نه تنها از جذب بازیکنی چون لوکادیا که مورد نظر خودش هم بوده ابراز رضایت نکرده و در مصاحبه ای عجیب احتمال می دهد این بازیکن ناآماده باشد، قرار است به جذب کدام بازیکن راضی شود؟
گل محمدی در مصاحبه ای گفته بود: لوکادیا بازیکن کارنامه‌داری است اما امیدواریم با شرایط خوبی به تمرینات اضافه شود و بتواند به تیم کمک کند. اطلاع زیادی از شرایط تمرینی او نداریم. فکر می‌کنم آخرین بازی‌ای که لوکادیا کرده 100 روز پیش بوده و اطلاعات زیادی نداریم که در این مدت چطور تمرین کرده ولی امیدواریم آماده به تمرینات اضافه شود.
اظهارنظری که کوچکترین رنگ و بویی از خوشحالی بابت جذب چنین مهاجمی ندارد. حالا با توجه به این اظهارنظرها و این که یحیی مهاجم دیگری خواسته، این سوال مطرح می شود که واقعا گل محمدی به چه مهاجمی می اندیشد؟ او چه تدبیری در سر دارد و قرار است چه اهدافی را دنبال کند؟ تردیدی نیست که پرسپولیس فعلی یکی از پرمهره ترین پرسپولیس های چند فصل اخیر است. بی تردید این تیم بسیار پر ستاره تر از تیم هایی است که تحت هدایت مربیان دیگر بوده اند.

نظر شما