شناسهٔ خبر: 55630098 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(ویدئو) تولد سه بچه شیر زیر آتش جنگ در غزه

کارکنان باغ وحش اقدامات پیشگیرانه متعددی را انجام دادند تا اطمینان حاصل شود که توله‌ها پس از تولد سالم هستند. هر توله باید هر یک ساعت با شیر مادر تغذیه شود.

صاحب‌خبر -

چند روز پس از حملات هوایی رژیم اسرائیل و حملات موشکی مقاومت فلسطین به اسرائیل، ۳ توله شیر تازه متولد شده در غزه به نمایش گذاشته شدند.

به گزارش فرارو، دامپزشک می‌گوید علیرغم صدا‌های بلند انفجار که باعث استرس حیوانات وحشی می‌شود، تولد موفقیت آمیز بود.

توله شیر‌های سه روزه روز شنبه در یک جعبه مقوایی در باغ وحش شهر غزه به نمایش گذاشته شدند، منظره شادی آور نادری برای کودکان و بزرگسالان، تنها چند روز پس از دور تازه درگیری‌ها که طی آن هواپیما‌های اسرائیلی نوار غزه را بمباران کردند و مقاومت فلسطینی به سمت مناطق اشغالی هزار موشک شلیک کردند.

محمود السلطان دامپزشک فلسطینی گفت هر توله حدود ۷۰۰ گرم وزن دارد. او گفت که احساس خوش شانسی می‌کند که علیرغم صدای کر کننده انفجار‌های مداوم در طول سه روز درگیری، تولد موفقیت آمیز بوده است. وی گفت که مادر این توله‌ها در گذشته دچار سقط جنین شده بود.

او گفت که صدای بلند به حیوانات وحشی، به ویژه شیر‌ها استرس ایجاد می‌کند و آن‌ها به صورت دایره‌ای در داخل قفس حرکت می‌کنند.

کارکنان باغ وحش اقدامات پیشگیرانه متعددی را انجام دادند تا اطمینان حاصل شود که توله ها پس از تولد سالم هستند. هر توله باید هر یک ساعت با شیر مادر تغذیه شود.

روز شنبه، بازدیدکنندگان به باغ وحش کوچک «ناما» در حومه شهر غزه هجوم آوردند و کودکان اجازه داشتند نوزادان را نوازش کنند. ناما توسط یک موسسه خیریه خصوصی اداره می‌شود. مدارس سفر‌های روزانه به باغ وحش را سازماندهی می‌کنند و هزینه ورودی کمتر از ۱ دلار است.

همچنین در این باغ وحش پرندگان مختلف به همراه میمون، آهو، روباه، گرگ و کفتار نگهداری می‌شود.

این توله‌ها در روز جمعه با فاصله چند ساعت از یکدیگر و پنج روز پس از آتش بس با میانجیگری مصر که نبرد بین اسرائیل و جهاد اسلامی فلسطین را متوقف کرد، به دنیا آمدند.

به گفته مقامات حماس، ۴۹ فلسطینی از جمله ۱۷ کودک در این درگیری‌ها کشته و صد‌ها نفر زخمی شدند.

در گذشته، تعدادی از حیوانات در باغ وحش‌های خصوصی کوچک غزه از گرسنگی جان باخته یا در درگیری‌ها کشته شدند.

گروه‌های بین‌المللی حمایت از حیوانات چندین بار تخلیه را برای انتقال شیر‌ها و ببر‌های ضعیف به پناهگاه‌هایی در اردن و آفریقا انجام دادند. تلاش پرهزینه برای نجات حیوانات، در حالی که حدود ۲.۳ میلیون غزه عمدتاً در یک قلمرو کوچک به دام افتاده اند، انتقاد‌هایی را نیز برانگیخته است.

 
(ویدئو)
 
(ویدئو)
 
(ویدئو)

برچسب‌ها:

نظر شما