شناسهٔ خبر: 55622514 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انواع چمن مصنوعی

مراقبت از چمن‌های حیاط و یا حتی رسیدگی به چمن‌ها در زمین‌های ورزشی شاید یکی از سخت‌ترین مسئولیت‌هایی است که روی دوش شما قرار گرفته است. شاید بارها چمن‌های سبز را در مکان‌ها مختلف و یا در خانه‌های بسیار از دوستان و آشنایان دیده بودید و فکر نمی‌کردید آنقدر حفظ سرسبزی و سلامت و یکنواخت نگاه داشتن چمن‌ها، وقت و زحمت بسیاری بطلبد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از چمن سرا، از آن جایی که حفظ سرسبزی و سلامت چمن‌های حیاط و ماکن‌های ورزشی، وقت و زحمت بسیاری می‌طلبد. همین امر سرآغازی شد تا تعداد کارخانه چمن مصنوعی در ایران و در سراسر دنیا روز به روز بیشتر شود و رقابت بالایی برای ارائه بهترین نوع چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی صورت بگیرد. این روزها کمتر کسی است که از این موضوع بی اطلاع باشد که چمن‌های مصنوعی جایگزین چمن‌های طبیعی شده‌اند تا زندگی را راحت‌تر و ساده‌تر بسازند.

اما واقعا چمن مصنوعی چیست؟

خیلی ساده است، چمن مصنوعی یک لایه از الیاف مصنوعی درست مانند شکل تارهای چمن طبیعی می‌باشد و عملکرد فوق العاده بالاتر و بهتری از چمن‌های واقعی دارد.

در واقع چمن مصنوعی از اوایل دهه 1960 مشهور شد. شاید در ابتدا چمن مصنوعی فقط برای زمین‌های ورزشی هم چون فوتبال، بیسبال و فوتبالی آمریکایی به کار می‌رفت، اما این روزها تنوع طرح و رنگ آن و هم چنین کاربردهایی که دارد، موجب شده است به یک گزینه چند منظوره و همه کاره تبدیل شود.

چه انواعی از چمن مصنوعی در دسترس می‌باشد؟

اگر نگاهی به بازار و بورس چمن مصنوعی بیاندازید، خیلی خوب متوجه می‌شوید که شما با یک نوع چمن مصنوعی رو به رو نیستید. فروشندگان انواع مختلفی از نمونه‌های چمن را در اختیار شما می‌گذارند و یا حتی می‌توانید تنوع این محصول را در وب‌سایت‌های خرید و فروش چمن مصنوعی مشاهده کنید.

انواع چمن مصنوعی از نظر طرح، ضخامت، کاربرد، ارتفاع پایل، نوع بکینگ و غیره متفاوت می ‌اشد. در هر صورت به طور کلی شما با دو نوع چمن مصنوعی مواجه هستید:

1.چمن مصنوعی ورزشی

2. چمن مصنوعی تزئینی

تفاوت فاحش این دو محصول فوق‌العاده زیبا، در کاربرد آن‌ها می‌باشد. همین امر نیز موجب شده است ضخامت، ارتفاع الیاف، تراکم رنگ، بکینگ و غیره آن‌ها با هم فرق داشته باشد.

کاربردهای چمن مصنوعی تزئینی:

1.چمن مصنوعی استخر

2. چمن مصنوعی تراس

3. چمن مصنوعی حیاط

4. چمن مصنوعی پشت بام (روف گاردن)

5. چمن مصنوعی محوطه فرودگاه و مراکز تجاری

6. چمن مصنوعی باغ تالار

7. و غیره

انواع چمن مصنوعی

کاربردهای چمن مصنوعی ورزشی:

1.چمن مصنوعی فوتبالی

2. چمن مصنوعی فوتسال

3. چمن مصنوعی بیسبال

4. چمن مصنوعی گلف

5. چمن مصنوعی کریکت

6. چمن مصنوعی راگبی

7. و غیره.

تفاوت در ارتفاع پایل یا ارتفاع الیاف:

  • اگر نمای‌ تر و تمیزی می‌خواهید، ارتفاع پایل 16-27 میلیمتر چمن مصنوعی پیشنهاد می‌شود.
  • برای نمای پرپشت‌تر و لوکس‌تر، می‌توانید ارتفاع بین 30 تا 37 میلیمتری را انتخاب کنید.

نکات درباره تراکم پایل یا تراکم الیاف:

  • تراکم متوسط معمولا بین 15000 تا 18000 کوک در هر متر مربع می‌باشد. این نوع تراکم برای نیازهای معمولی و رایج چمن مصنوعی مناسب است، از جمله چمن مصنوعی کودکان، حیوانات خانگی و خانوادگی که چمن‌ها ساعت زیادی در معرض تردد قرار می‌گیرند.

ماندگاری چمن مصنوعی ایرانی چقدر است؟

این امر به شدت به این موضوع بستگی دارد که چه تولید کننده یا کارخانه چمن مصنوعی را انتخاب می‌کنید. اگر در ساخت چمن‌های مصنوعی از باکیفیت‌ترین مواد اولیه و به‌روزترین تکنولوژی و تجهیزات و نیروی کار متخصص و مجرب به کار رفته باشد، بی شک می‌توانید با مراقبت‌های ساده و منظم، انتظار ماندگاری بالای 15 سال را داشته باشید. البته این امر به کیفیت نصب و زیرسازی چمن مصنوعی نیز باز می‌گردد.

نکته‌ای که درباره ماندگاری چمن‌های مصنوعی مهم می‌باشد این است که شما باید دقیقا همان نوع چمن مصنوعی تزئینی یا ورزشی را خریداری کنید که متناسب با نیازهای شما، ویژگی‌های محیطی، میزان تردد و نوع استفاده موردنظرتان باشد. در این صورت می‌توانید سال‌های سال  از چمن‌های همیشه سبز، زیبا و مرتب خود غرق در لذت شوید.

چرا چمن‌سرا؟

مجموعه چمن سرا یکی از بزرگترین و اولین مرکز خرید و فروش چمن مصنوعی استاندارد می‌باشد که در پروژه‌های  فضای سبز ورزشی و تزئینی بسیاری مشارکت داشته است. با نگاهی به نمونه کارهای چمن سرا می ‌وانید به وضوح وجود یک تیم متخصص و مجرب را در پشت‌پرده این کارخانه چمن مصنوعی در ایران ببینید.

چمن سرا حتی یک قدم فراتر نهاده و وارد بازار و عرصه بین المللی در بازار فروش چمن مصنوعی شده است و چمن‌های خود را به کشورهای همسایه نیز صادر می‌کند.

سرایتان سبز با چمن سرا

شماره تماس: 09194006300

منبع: www.chamansara.com

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما