شناسهٔ خبر: 55619231 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

گذرنامه‌های تاریخ گذشته برای زائران اربعین قابل استفاده می شود

صاحب‌خبر -
سرویس خبر: فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با طرف عراقی قرار شده است زائران حسینی با گذرنامه‌هایی که تاریخ آن گذشته است، با تائید و مهر نیروی انتظامی امکان حضور در مراسم اربعین را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری در حاشیه برپایی مراسم یادواره ۱۴۰شهید نیروی انتظامی شرق استان تهران که در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) پیشوا برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: فرماندهی نیروی انتظامی برای برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی، در آمادگی کامل است و تلاش دارد تا مأموریت‌های محوله را به درستی انجام دهد.
وی تاکید کرد: قرارگاه اربعین فراجا چند ماه قبل راه‌اندازی شده است و با تقسیم کارها و وظایف، اقدامات لازم برای تسهیل تردد زائران و خدمات‌رسانی به زائران انجام می‌شود ضمن این که تمامی عوامل پلیس آمادگی کامل دارند تا با استقرار در مرزهای رسمی کشور، خدمات مورد نیاز زائران را ارائه دهند.
اشتری گفت: با توافق انجام گرفته، گذرنامه‌هایی که یک ماه اعتبار دارند، قابل تردد به عراق خواهند بود؛ ضمن این که با هماهنگی‌های انجام گرفته و با مهری که روی گذرنامه‌های تاریخ گذشته زده می‌شود، پلیس عراق اجازه عبور زائران را صادر خواهد کرد .
وی تأکید کرد: به مردم توصیه می‌شود که سفر زیارتی خود را به کربلای معلی هر چه زودتر آغاز کنند و برای بازگشت هم برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا طی روزهای مختلف به کشور بازگردند و فقط در یک روز، شاهد بازگشت زائران نباشیم .
اشتری گفت: عوامل پلیس در تمامی جاده‌ها، مسیرها، شهرها و پایانه‌های مرزی مستقر می شوند و با آماگی کامل به زائران امام حسین(ع) خدمات ارائه می‌کنند، در مقابل از مردم هم درخواست می کنیم با همکاری مناسب با پلیس، بر عظمت پیاده روی اربعین همراه با شعور حسینی
بیافزایند.
به گزارش خبرنگار ما در پیشوا، رئیس پلیس کشورهمچنین در مراسم یادواره ۱۴۰شهید نیروی انتظامی شرق استان تهران که در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) پیشوا برگزار شد، گفت: تنها راه قدردانی از شهدا، ادامه راه آنان در تبعیت از ولایت فقیه و اخلاص در عمل است.وی ادامه داد: کاری که برای خدا باشد، ماندگار است و این ۱۴۰شهید و شهدای قیام خونین ۱۵خرداد سال ۴۲، شهدای مدافع حرم و شهدا امنیت، شهید سلیمانی و شهید همدانی تا ابد زنده هستند و کسی نمی‌تواند نور شهدا را خاموش کند.

برچسب‌ها:

نظر شما