شناسهٔ خبر: 55613315 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزهای تلخ حدادی ادامه دارد/ احسان ناآماده و بی‌انگیزه چرا به قونیه اعزام شد؟

تهران- ایرنا- احسان حدادی پرتابگر مطرح دیسک کشورمان در حالی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به مدال نرسید که به نظر می‌رسد در آسیا هم حرفی برای گفتن ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این روزها شاهد رقابت ورزشکاران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه ترکیه هستیم و دوومیدانی‌کاران ایران نیز در این عرصه به رقابت با حریفان پرداختند و تصور می‌شد که دستاورد آنان در چنین رقابت‌هایی بهتر از گذشته باشد؛ اما به جز تعداد محدودی از دوومیدانی‌کاران، بیشتر این ورزشکاران حتی نتوانستند رکوردهایی که در مسابقات، تمرینات و انتخابی تیم ملی در ایران زده بودند، به ثبت برسانند.

یکی از آنها احسان حدادی است که در ماده پرتاب دیسک حد نصاب۵۹.۸۱ متر را ثبت کرد و در جایگاه پنجم ایستاد. وی با ثبت چنین رکوردی و عدم کسب مدال در این بازی‌ها بذر ناامیدی را بار دیگر در جامعه ورزش ایران کاشت. او در مسابقات جام بین‌المللی امام رضا(ع) در نهم خرداد امسال پس از مدت‌ها رکوردشکنی کرده و حدنصاب ۶۱.۱۱ متر را ثبت کرده بود.

حدادی آن زمان در گفت وگو با ایرنا یادآور شد: بعد از سه سال توانستم بالای ٦١ متر دوباره پرتاب کنم و این رکورد برای آغاز فصل خوب بود زیرا بازی‌های آسیایی به تعویق افتاده و تلاش دارم تا پنجمین مدالم را در این بازی‌ها کسب کنم و اولین ورزشکاری باشم که در کل قاره آسیا پنج طلای بازی‌های آسیایی را دارد.

وی هرچند پس از سه سال در جام امام رضا(ع) رکوردشکنی کرد؛ اما نتوانست حتی این رکورد را در بازی‌های اسلامی ثبت کند. ملی‌پوشی که انتظار بیشتری از او می‌رفت و با توجه به مدعی بودن به عنون شانس اول آسیا برای کسب مدال؛ اما با این رکورد، این انتظار هم در آسیا دیگر از او نمی رود.

ورزشکاری که روزگاری نایب قهرمان المپیک و قهرمان چهار دوره بازی‌های آسیایی بود و حتی دوره گذشته از بازی‌های اسلامی به مقام دوم رسیده بود اما اکنون شنیده‌ها حاکی از آن است که وی به دلیل لغو بازی‌های آسیایی هانگژو چین، انگیزه تمرین را نداشته و بدون آمادگی و تمرینمات بدنی لازم راهی این بازی‌ها شده است.

همچنین این ورزشکار المپیکی در هتلی جدا از دهکده بازی‌ها اقامت داشت که بنابرشنیده‌ها وی برای رعایت نکات بهداشتی و کرونا در هتل ساکن شد و نصف هزینه‌های این هتل را فدراسیون پرداخت کرده است.

اگر وی از آمادگی کافی برخوردار نبود و انگیزه‌ای هم برای حضور در این بازی‌ها نداشت، چرا فدراسیون حدادی را راهی چنین رقابت‌هایی کرد تا بدون آمادگی رکوردی را ثبت کند که عملکرد این ورزشکار زیر سوال برود.

در کنار آن برخی از پیشکسوتان دوومیدانی عنوان کردند که هر ورزشکاری در مسابقات مختلف فراز و فرودهایی دارد و می‌تواند مانند رشته‌های دیگر بنا به شرایط شکست بخورد یا به مدال برسد و این مسابقات زمان کسب مدال حدادی نبود. اگر چنین رقابت‌های درجه چندمی جای کسب مدال نیست پس او چگونه می‌تواند در بازی‌های آسیایی شانس اول مدال باشد. ‌

نظر شما