شناسهٔ خبر: 55610907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لیست جامع خبرنگاران استان زنجان تهیه می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برای تهیه بانک جامع خبرنگاران، از همه مطبوعات و خبرگزاری‌ها لیست خبرنگاران درخواست شده است.

صاحب‌خبر -

حسنی با بیان اینکه خداوند نعمت بزرگی به نام قلم به ما داده است،گفت: همه نعمت‌هایی که خداوند به ما داده در روز قیامت مورد سئوال قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت و حساس جامعه است، افزود: متاسفانه این شغل گاهی از سوی مسئولان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد که امیدواریم در دولت جدید بعضی از نواقصی که در حوزه خبر و خبررسانی وجود دارد، برطرف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بابیان اینکه پاسخگو نبودن مدیران یکی از دغدغه‌های خبرنگاران به شمار می‌رود، ادامه داد: در همین راستا در حوزه خبر و رسانه کلاس آموزشی برای مدیران برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه دوره‌های آموزشی مختلفی برای خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها نیز برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی علاوه بر ارتقاء سطح مهارت خبرنگاران به ارتقای ارتباطات مسئولان با خبرنگاران نیز کمک خواهد کرد.

حسنی با اشاره به موضوع بانک جامع خبرنگاران، افزود: لیستی که از خانه مطبوعات و سامانه جامع رسانه اخذ شده با لیستی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار داشت، تفاوت بسیار زیادی دارد که برای ساماندهی این امر از همه مطبوعات و خبرگزاری‌ها لیست خبرنگاران درخواست شده است.

این مسئول بابیان اینکه این اقدام سبب شده که بعد از چند سال بانک اطلاعات جامع از خبرنگاران استان تهیه شود، ادامه داد: از این پس نیز بر حسب این لیست عمل خواهد شد.

او با بیان اینکه از نظر قانونی خانه مطبوعات در مرکز استان فعال است و شعبه دیگری نمی‌تواند داشته باشد، گفت: برای حل مشکلات خبرنگاران می‌توان در شهرستان پیگیر راه‌اندازی انجمن صنفی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه موارد مربوط به بیمه و مسکن خبرنگاران از طریق اداره‌کل و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است، افزود: بسیاری از مشکلاتی که برای خبرنگاران برای ثبت‌نام در سامانه «ای‌رسانه» پیش آمده، ناشی از بارگذاری نادرست اطلاعات بوده است.

او با بیان اینکه آگهی‌ها فعلا فقط برای روزنامه‌های دولتی بوده و برای هفته‌نامه‌ها و خبرگزاری‌ها نیست که این یکی از ایرادات سیستم است، ادامه داد: گذر از این سبک سنتی به سبک جدید مدتی زمان‌بر خواهد بود، با این‌حال پیگیر این موضوع هستیم که از طریق رپرتاژ آگهی به هفته نامه‌ها کمک شود.

حسنی گفت: در مورد فضای مجازی بعد از سه سال کارگروه فضای مجازی مجدداً راه‌اندازی شده است که قطعاً بازخورد این موضوع را در شهرستان‌ها شاهد خواهیم بود.

نظر شما