شناسهٔ خبر: 55605442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت نام ۲۵ هزار نفر از استان قزوین در سامانه سماح

دبیر ستاد اربعین استان قزوین گفت: تا کنون ۲۵ هزار نفر از مردم استان قزوین در سامانه سماح برای شرکت در پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند.

صاحب‌خبر -

محمد خورشیدی دبیر ستاد اربعین استان گفت: ۲۵ هزار نفر از استان قزوین در سامانه سماح برای شرکت در پیاده روی اربعین و حضور در کربلای معلی ثبت نام کرده اند که البته این عدد پیش ثبت نام بوده و ثبت نام قطعی که در آن بیمه زائران هم صورت می‌گیرد اطلاع رسانی خواهد شد.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین ادامه داد: با وجود اینکه زمان پیش ثبت نام در سامانه سماح به اتمام رسیده است، ولی همچنان ثبت نام ادامه دارد و افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه برای شرکت در پیاده روی اربعین نام نویسی کنند.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین پیش بینی کرد امسال ۴۰ هزار زائر از استان قزوین در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.

وی عنوان کرد: اعزام زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر ممکن است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد و از ابتدای صفر، مرز‌ها باز است، ولی مواکب از ۱۰ صفر در مسیر پیاده روی اربعین مستقر می‌شوند.

خورشیدی تصریح کرد: چند نکته مهم را زائران باید مدنظر داشته باشند که اولین نکته بحث تزریق واکسن کرونا است، تزریق ۲ دوز واکسن برای زائران اجباری است و اگر از تزریق دوز دوم و یا سوم ۶ ماه گذشته باشد باید دز یادآور هم تزریق شود.

وی اظهار کرد: البته برای ثبت نام در سامانه سماح تزریق ۲ دوز واکسن برای زائران الزامی است و اگر فردی تزریق ۲ دوز را نداشته باشد، امکان ثبت نام وجود ندارد.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین اعلام کرد: در بحث گذرنامه هم پاسپورت فرد زائر باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد که با توجه به این امر دفاتر خدماتی و اداره گذرنامه در این خصوص خدمات لازم را ارائه می‌دهند بنابراین زائران اربعین حسینی هرچه سریع‌تر در این خصوص اقدام کنند تا در روز‌های پایانی دچار مشکل نشوند.

وی یادآور شد: در کل کشور پیش بینی می‌شود اعزام ۵ میلیون زائر در اربعین حسینی را شاهد باشیم و در سال ۹۸ این عدد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود؛ در استان قزوین هم در سال ۹۸ تعداد زائران اربعین حسینی حدود ۲۰ هزار نفر بود که پیش بینی می‌شود امسال ۴۰ هزار نفر زائر از استان قزوین در پیاده روی اربعین حسینی حضور یابند و بر این اساس هم زیرساخت‌ها و مواکب در حال آماده سازی است.

خورشیدی خاطر نشان کرد: ۵۰ موکب در استان هم برای خدمت رسانی به زائران سیدالشهدا ثبت نام کردند و در حال تجهیز هستند و د ر ایام اربعین حسینی خدمات رسانی به زائران حسینی را دارند.

نظر شما