شناسهٔ خبر: 55604066 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

تغییر ترکیب استقلال به شکل باورنکردنی و خطرناک/ انقلاب در خط حمله

با اضافه شدن قایدی و محبی و آمادگی کاوه، ترکیب خط حمله استقلال به شکل باورنکردنی جذاب و خطرناک خواهد بود.

صاحب‌خبر -

پایان رکورد یک فصل شکست ناپذیری، باخت در هفته نخست برابر یکی از رقیبان مستقیم، عدم خلق موقعیت خطرناک بر روی دروازه سپاهان، ناهماهنگی در بسیاری از خطوط و... تمام این عوامل دست به دست هم داده تا به احتمال بسیار زیاد شاهد تغییرات در خط حمله آبی‌ها برای دیدار با ملوان باشیم.

تغییر عجیب در سمت چپ: وینگ بکی که وینگر شد

در فصل قبل همواره جعفر سلمانی را در پست وینگ بک چپ دیده بودیم، اما روز گذشته یک خط جلوتر آمده بود و به عنوان وینگر چپ انجام وظیفه می‌کرد. به نظر می‌رسد که ساپینتو بازی بدی را برای امتحان سلمانی در پستی نه چندان تخصصی انتخاب کرده بود. در دیدارهای دوستانه‌ای که استقلال در پیش فصل گذراند و ترکیب آن رسانه‌ای شده بود، سلمانی را در پست وینگر چپ ندیده بودیم. به عنوان مثال، در بازی با فاتح کاراگومروک، سلمانی وینگ بک‌های چپ بود و پیمان بابایی نیز به عنوان وینگر چپ انجام وظیفه کرد. در نیمه دوم نیز که امیرعلی صادقی به میدان آمد، به عنوان وینگر چپ هر دو گل بازی را به ثمر رساند.

حتی در بازی نخست ترکیه و برابر گنچلربیر، سلمانی به عنوان وینگ بک چپ و امیرعلی صادقی در پست وینگر چپ به میدان رفتند و در نیمه دوم سلمانی سر جای خود ماند و پیمان بابایی به عنوان وینگر بازی کرد. در دیدار دوستانه برابر هوادار نیز این بار سعید مهری به عنوان وینگر چپ انجام وظیفه کرد که انتخاب عجیبی بود. سلمانی همچون همیشه و در سر جای خود به عنوان وینگ بک به میدان رفت و در نیمه دوم، امیرعلی صادقی به جای مهری به زمین آمد تا یک وینگر تخصصی در سمت چپ آبی‌ها در ترکیب قرار بگیرد.

تغییر ترکیب استقلال به شکل باورنکردنی و خطرناک/ انقلاب در خط حمله

قایدی پایانی است بر بحران وینگر چپ استقلال؟

حالا و با حضور مهدی قایدی، به نظر می رسد که بحران ساپینتو برای انتخاب وینگر چپ ایده‌آلش به پایان رسیده باشد. او در این پست بازیکنان مختلفی مانند سعید مهری، امیرعلی صادقی، جعفر سلمانی و پیمان بابایی را تست کرد که تنها دو نفر از آنها در پست تخصصی خود بازی کردند.

قایدی در آخرین فصل حضورش در استقلال، همواره به عنوان وینگر چپ به میدان رفت و یکی از بهترین فصول فوتبالی خود را نیز به نمایش گذاشت. معدود بازی‌های او در لباس شباب الاهلی نیز در پست وینگر چپ بود و حالا او می تواند یکی از مشکلات بزرگ ساپینتو در این بخش از زمین را حل کند.

تغییر ترکیب استقلال به شکل باورنکردنی و خطرناک/ انقلاب در خط حمله

محبی، یامگا را نیمکت‌نشین می کند

محبی که با حضور در ترکیب سپاهان خود را به فوتبال کشور معرفی کرد، با وجود فرصت کم بازی در سانتاکلارا، اما توانست برای این تیم مثمر ثمر واقع شود و اکنون هواداران استقلال تمام برگ‌های برنده خود را در پست مهم و حساس وینگر راست، روی این بازیکن سرمایه گذاری کرده اند.

او می تواند با درخشش در این پست، نیروی تهاجمی استقلال را دو چندان کند. فراموش نکنیم که او قابلیت بازی در پست وینگر چپ را نیز داراست اما بازی های لیگ نوزدهم را با بازی در پست وینگر راست آغاز کرد و در همین بخش از زمین توانست دروازه شاهین بوشهر و پرسپولیس را باز کند. او حتی در دیدار تیم ملی برابر کامبوج نیز در پست وینگر راست به کار گرفته شد که ۲ بار دروازه حریف را باز کرد.

تغییر ترکیب استقلال به شکل باورنکردنی و خطرناک/ انقلاب در خط حمله

انقلاب در خط حمله با حضور کاوه 

نخستین نمایش شهباززاده در بازگشت به استقلال دلپذیر نبود. او برابر تیم سابقش عملکرد خوبی نداشت و همین مسئله ممکن است منجر به نیمکت نشینی او شود. بازگشت کاوه به جمع آبی‌ها باعث شده تا جذابیت در خط حمله این تیم به اوج خود برسد. گفته می شود که مشکلات انعقاد قرارداد رضایی حل نشده و باید دید او از چه زمانی می تواند برای آبی ها به میدان برود اما تجربه بالای این بازیکن و سال‌ها حضور در فوتبال اروپا، می تواند به کار استقلالی‌ها بیاید.

تغییر ترکیب استقلال به شکل باورنکردنی و خطرناک/ انقلاب در خط حمله

نتیجه گیری کلی

ریکاردو ساپینتو می تواند از بازی با ملوان ترکیب تهاجمی تیمش را زیر و رو کند به شرطی که مجوز بازی سه بازیکن جدیدش صادر شود. حضور مهدی قایدی در پست وینگر چپ، به میدان رفتن محبی به عنوان وینگر راست و بالاخره تغییر کاوه با سجاد در پست سنتر فوروارد، جذابیت‌های خط حمله استقلال را دوچندان می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما