شناسهٔ خبر: 55604043 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تیم منتخب هفته نخست لیگ برتر با شش نماینده از اصفهانی‌ها

دو تیم ذوب آهن و سپاهان شش بازیکن در تیم منتخب هفته نخست دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر هم جمعه و شنبه با انجام 8 دیدار برگزار شد و به پایان رسید. مطابق رسم هر دوره لیگ برتر و هفته‌های مختلف هر فصل تیمی منتخب از برترین بازیکنان تیم‌ها که در این هفته از رقابت‌ها عملکرد خوبی در ترکیب داشتند و توانستند برای تیم‌شان مفید عمل کنند تشکیل دادیم. با تیم منتخب هفته نخست لیگ برتر همراه ما باشید:

 

دروازه‌بان: حبیب فرعباسی (ذوب آهن)

photo_۲۰۲۲-۰۸-۱۳_۲۲-۰۷-۲۰

اگر ذوب آهن توانست مقابل پرسپولیس و حملات بی امان این تیم خصوصاً در نیمه دوم و در دقایق پایانی مقاومت کند و یک امتیاز مورد نظر خودش را از این بازی خانگی دشت کند بیش از هر کس دیگری مرهون درخشش و واکنش‌های خیلی خوب حبیب فرعباسی است. این بازیکن چندین بار در طول 90 دقیقه توانست با جایگیری خوب و واکنش‌های به موقع، موقعیت‌های تیم پرسپولیس را مهار یا دفع کند و اجازه باز شدن دروازه‌اش را نداد تا یک کلین شیت با ارزش وارد کارنامه‌اش در این فصل شود. او با 4 مهار توپ و دو خروج موفق بهترین بازیکن تیمش در بازی با پرسپولیس و البته بهترین گلر هفته نخست لقب گرفت.

 

مدافع کناری: رامین رضاییان (سپاهان)

photo_۲۰۲۲-۰۸-۱۳_۱۰-۲۲-۵۵

مدافع سپاهان در نخستین بازی رسمی خود در لباس این تیم مقابل استقلال که مشخصاً انگیزه‌ زیادی هم برای آن داشت توانست عملکرد خوب و قابل قبولی از خودش به نمایش بگذارد. رضاییان در کارهای دفاعی موفق و کم اشتباه ظاهر شد و در نبرد با ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی از استقلال اجازه نفوذ و موقعیت سازی چندانی به آنها نداد و اکثر حملات استقلال خصوصاً‌ در نیمه نخست از جناح راست شکل گرفت. رضاییان یک موقعیت خطرناک گل در نیمه نخست داشت که با بدشانسی آن را از دست داد ولی در نیمه دوم و روی یک نفوذ به موقع و استارت تند و تیزش مدافعان سمت چپ استقلال را جا گذاشت و یک گل خوب وارد دروازه استقلال کرد تا مزد بازی خوبش را بگیرد. او چند ارسال کم نقص روی دروازه داشت که مورد استفاده قرار نگرفت. رضاییان از همین بازی اول نشان داد تصمیم دارد ستاره تیمش در فصل جدید شود.

 

مدافع کناری: دانیال جهانبخش (پیکان)

photo_۲۰۲۲-۰۸-۱۴_۰۹-۴۳-۴۲

پیکان در دیدار مقابل ملوان عملکرد چندان چشم گیری نداشت ولی به واسطه فرصت طلبی مدافع پیش تاخته خودش خیلی زود به گل رسید و در ادامه توانست از موقعیت خودش به خوبی دفاع کند و با همان تک گل سه امتیاز شیرین و مهم در گام اول به حساب خودش وارد کند. دانیال جهانبخش، مدافع کناری پیکان در این بازی توانست گل مهمی به ثمر برساند که نخستین گل فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر هم لقب گرفت. او علاوه بر گلی که زد با سه دفع توپ، دو قطع پاس و 5 نبرد موفق نشان داد در کارهای دفاعی هم تبحر بالایی دارد و عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشت و بهترین بازیکن تیمش در این میدان لقب گرفت تا در جمع برترین‌های هفته هم قرار بگیرد.

 

مدافع میانی: محمد دانشگر (سپاهان)

photo_۲۰۲۲-۰۸-۱۲_۲۰-۱۲-۵۱

مدافع میانی جدید سپاهان در گام اول لیگ به یک دیدار سخت و مهم برخورد کرد که برای او یک بازی خاص و حیثیتی بود. تقابل با استقلالی که تا چند ماه قبل در این تیم بازی می‌کرد دیدار هفته اول سپاهان را برای او تبدیل به یک دیدار خاص کرده بود که به خوبی هم از پس آن بر آمد. دانشگر در طول 90 دقیقه با جایگیری‌های خوب خودش موقعیت‌های مهمی را از تیم استقلال و مهاجمانش گرفت و وظیفه او مهار مستقیم سجاد شهباززاده بود که به خوبی از عهده آن بر آمد و به جز یک جا دیگر هرگز اجازه خودنمایی به این بازیکن در طول 90 دقیقه بازی را نداد. وی هم روی هوا کم نقص عمل کرد و هم در بازی زمینی به خوبی قطع توپ می‌کرد و پاس‌هایش هم از انتهای زمین دقت بالایی داشت و زمینه ساز طراحی حملات تیمش می‌شد.

 

مدافع میانی: آرمان قاسمی (ذوب آهن)

1401052219134822625886214

در کنار روز خیلی خوب فرعباسی در دروازه گاندوها که موقعیت‌های قابل توجهی از تیم پرسپولیس گرفت، خط دفاعی این تیم هم روز خوب و قابل قبولی پشت سر گذاشت و درست است که گلر ذوب آهن خیلی تحت فشار قرار گرفت ولی این موقعیت‌ها عمدتاً از روی شوت از راه دور بود نه ضعف خط دفاع در دادن موقعیت در محوطه جریمه به مهاجمان پرسپولیس، از همین رو نفرات دفاعی تیم هم نمره قبولی می‌گیرند و بهترین عنصر دفاعی ذوب آهن هم بدون شک آرمان قاسمی بود که خوب و جنگنده ظاهر شد و روحیه جنگندگی خودش را به تیم هم منتقل کرد. او اجازه فعالیت به مهاجمان پرسپولیس را نداد و با پرس سنگینی که شیوه بازی تیم‌های مهدی تارتار است محوطه جریمه را به محل امنی برای ذوب آهنی ها تبدیل کرد.

 

هافبک دفاعی: مسعود ریگی (سپاهان)

14010521000735637959406136735705_86452_PhotoT

یکی از تحولات مثبت مورایس در سپاهان بدون شک روی آوردن به هافبک دفاعی به مفهموم کلاسیک و سنتی خودش است که محرم نویدکیا به آن اعتقادی نداشت و به همین دلیل نفراتی مثل مهدی کیانی و مسعود ریگی در ترکیب او جایی نداشتند. ریگی از بهترین هافبک های دفاعی فوتبال ایران است که در استقلال دوران طلایی را پشت سر گذاشت ولی فصل گذشته در سپاهان به او چندان فرصت بازی نرسید و حالا مورایس برگشته تا او را احیا کند. ریگی مقابل استقلال عملکرد کم نظیری داشت و یکی از ستاره های تیمش در این پیروزی مهم و شیرین بود که با بازی تخریبی خودش ارتباط خط هافبک و حمله استقلال را به خوبی قطع کرد. او در این بازی 2 پاس کلیدی، 2 قطع پاس، 4 دفع توپ و 10 نبرد موفق داشت.

 

هافبک میانی: امیرحسین کریمی (نفت مسجد سلیمان)

photo_۲۰۲۲-۰۸-۱۲_۲۳-۱۸-۲۱

هافبک نفت مسجد سلیمان روز فوق العاده‌ای مقابل تیم تازه لیگ برتری شده مس کرمان پشت سر گذاشت و حتی می‌تواند به واسطه درخشش در این بازی بهترین بازیکن هفته هم لقب بگیرد. کریمی یک گل در این بازی دشوار به ثمر رساند و سه پاس کلیدی و 5 نبرد موفق از خودش به نمایش گذاشت و اگر مهاجمان تیمش فرصت طلب بودند حداقل دو پاس گل در این بازی باید به نامش ثبت می‌شد ولی پاس‌های او مورد استفاده درست قرار نمی‌گرد. 97 درصد پاس صحیح آمار فوق العاده کریمی در این بازی است که نشان می‌دهد قصد دارد در فصل جدید در قامت یک ستاره برای تیمش عمل کند.

 

هافبک هجومی: رضا شکاری (گل گهر سیرجان)

photo_۲۰۲۲-۰۸-۱۳_۲۳-۳۰-۵۳

هافبک تیم فوتبال گل گهر هم ستاره تیمش در جریان دیدار مقابل تیم سابق یعنی تراکتور بود که یک گل تماشایی و پیروزی بخش برای تیمش در کنار پاس گلی که به نوید عاشوری داد باعث شد بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد. او سه بازیابی توپ و 2 پاس کلیدی هم در طول بازی داد و اگر خوش شانس بود یک گل دیگر هم به نامش در این دیدار ثبت می‌شد ولی فعلاً با یک گل زده و یک پاس گل ستاره تیمش و ستاره زمین در مقابل تراکتور بود و چهره اصلی سه امتیاز مهم تیمش در اولین بازی فصل بود.

 

وینگر: محمد علی‌نژاد (سپاهان)

photo_۲۰۲۲-۰۸-۱۴_۰۹-۴۸-۳۱

وقتی علی نژاد به سپاهان پیوست کمتر کسی فکرش را می‌کرد در این تیم پر ستاره بتواند خیلی زود در ترکیب اصلی قرار بگیرد و اتفاقاً تبدیل به ستاره و مهره کلیدی تیمش شود. علی‌نژاد سورپرایز مورایس در بازی مقابل استقلال بود که اتفاقاً از بهترین بازیکنان تیمش هم در این بازی محسوب می‌شود. او به عنوان وینگر چپ کار سختی در تقابل با خط دفاع استقلال داشت و اتفاقا یار مستقیم او مدافع برزیلی و کم اشتباه آبی ها یعنی سیلوا بود که به ندرت در نبردها شکست می‌خورد ولی مقابل علی نژاد چند بار قافیه را باخت و مهم‌ترینش صحنه گل اول بود که حرکت انفرادی علی نژاد از یک توپ عادی، یک موقعیت گل برای سپاهان ساخت که یاسین سلمانی فرصت طلب هم به خوبی از آن استفاده کرد. با ادامه این روند علی نژاد می‌تواند یکی از چهره‌های ویژه فصل جدید باشد.

 

وینگر: محمدجواد محمدی (هوادار)

photo_۲۰۲۲-۰۸-۱۳_۱۴-۴۲-۳۴

وینگر تکنیکی و فرصت طلب تیم فوتبال هوادار هم از بهترین های هفته نخست لیگ برتر بود که در بازی مقابل آلومینیوم حسابی تیم حریف را آزار داد. او هم دریبل های خوبی در این بازی زد و در یک مقابل یک ها آمار برتری قابل توجهی داشت و در نهایت تک گل 3 امتیازی بازی را هم به ثمر رساند. 2 دریبل موفق در بازی در کنار 6 بازیابی توپ و 2 قطع پاس نشان از موفقیت محمدی هم در نبردهای تکنیکی و موقعیت سازی دارد و هم در پرس از جلوی میدان که شاخصه بارز تیم های ساکت الهامی است تا در جمع برترین های هفته قرار بگیرد.

 

مهاجم نوک: لوسیانو پریرا (مس رفسنجان)

نساجی+مازندران+و+مس+رفسنجان

مهاجم پا به سن گذاشته مس رفسنجان که با جدایی از فولاد به این تیم پیوسته است نشان داد هنوز هم بازیکن قابلی است و مهاجم خطرناکی است و می‌شود روی او حساب کرد. او مقابل نساجی تک گل تیمش را به زیبایی به ثمر رساند و در کنار آن شش شوت به سمت دروازه حریف داشت که 2 تای آن داخل چهارچوب بود و می توانست تبدیل به گل های بعدی شود و با 4 نبرد هوایی موفق نشان داد هنوز وضعیت بدنی قابل قبولی دارد و عصای دست محمد ربیعی است.

 

lineup (20)

برچسب‌ها:

نظر شما