شناسهٔ خبر: 55603146 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اتفاقات عجیب در کمیته ملی المپیک؛

تغییر بی‌سروصدای حکم دبیرکل کمیته ملی المپیک برای انتخابات/ سعیدی: سرپرست دبیرکلی هستم و از ستاد استعفا داده‌ام!

شرایط عجیب یک نامزد انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک تاکنون حواشی زیادی را برای این نهاد ورزشی رقم زده.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ پس از نام‌نویسی غیرقانونی عضو ستاد انتخابات کمیته ملی المپیک برای کرسی ریاست این نهاد مهم و معتبر ورزشی، کیکاووس سعیدی، داوطلب نامزدی انتخابات ریاست و نایب‌رئیسی کمیته ملی المپیک نسبت به این مسئله به موضع‌گیری و اظهارنظر پرداخت.

سعیدی در دفاعیه‌اش عنوان داشت: برابر مصوبه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک اخیراً به‌عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک منصوب شده‌ام اما به‌دلیل تصدی ۲ پست و مغایرت قانونی، هم‌زمان حکم سرپرستی دبیرکلی برایم صادر شد و بر همین مبنا توانستم برابر اساس‌نامه مصوب کاندیدا شوم. ضمناً به محض ثبت‌نام و کاندیداتوری در انتخابات، از ستاد برگزاری استعفا کرده و انصراف خود را اعلام کردم، از این رو کلیه مکاتبات نیز با عنوان سرپرست دبیرکلی صورت می‌پذیرد. ثبت نام و حضور من در انتخابات با عنوان رئیس آکادمی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک صورت گرفته و منع قانونی ندارد؛ ضمن این که عضو ستاد انتخابات نیز نیستم.

به گزارش دانا؛ نکته مبهم در کمیته ملی المپیک این‌جاست که تغییر حکم سعیدی در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک از سرپرستی به ریاست و هم‌چنین انتصاب وی به عنوان سرپرست دبیرکلی کمیته، از مسائل مهمی بوده که تاکنون اصلاً توسط کمیته ملی المپیک رسانه‌ای و رسمی نشده و این موضوع از آن‌جایی که رئیس کمیته طی سال‌های گذشته همواره شفافیت را سرلوحه کار خود می‌دانست، با آن ادعا مغایرت خواهد داشت.

از طرفی دیگر با این اقدام به نوعی تمام ظرفیت‌ها به سود کیکاووس سعیدی درآمده؛ چرا که هیأت اجرایی کمیته با تغییر ۲ حکم مقدمات حضور وی در انتخابات را فراهم کرده‌اند و همین امر ممکن است این شائبه را برای سایر نامزدها به‌وجود بیاورد که جریانی در کمیته ملی المپیک همراه و هم‌مسیر با سرپرست دبیرکلی فعلی خواهد بود و این مسئله با روح برابری انتخابات در تضاد و تعارض قرار خواهد گرفت.

البته که سعیدی مدعی شده که از کرسی ریاست ستاد تطبیق و بررسی روند برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک انصراف و استعفا داده اما باید گفت که این سمت به‌خاطر شخصیت حقیقی کیکاووس سعیدی به وی اعطا نشده و در کل کرسی دبیرکلی است که حائز این صندلی مهم شده. حال چه دبیرکل روی صندلی باشد و چه سرپرست دبیرکلی.

طبق تبصره ۲ آئین‌نامه، مسئولین راهبری ستاد تطبیق و بررسی روند برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک به موجب حکم رئیس کمیته برعهده دبیرکل و رئیس ستاد قرار گرفته و حالا که سعیدی مدعی کناره‌گیری از این سمت به علت بروز تعارض منافع در انتخابات شده، مشخص نیست چه کسی زمام امور هدایت انتخابات بر مدار اساس‌نامه را در دست خواهد گرفت.

در پایان هم باید گفت که این نامزد پرخبر انتخابات کمیته ملی المپیک تاکنون درباره شایعه بازنشستگی‌اش صحبتی نکرده و هیچ‌گونه موضع‌گیری خاصی در این باره نداشته. طبق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان کشوری حضور یک فرد بازنشسته در نهاد عمومی غیردولتی که از دولت بودجه می‌گیرد، قانونی نیست.

نظر شما