شناسهٔ خبر: 55601653 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۲۳ مرداد ۱۴۰۱؛ از برگزاری دادگاه مصطفی تاج زاده تا آخرین وضعیت سلمان رشدی

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کشف ۱۱ سند محرمانه از اقامتگاه ترامپ
دادگستری ایالات متحده آمریکا با حکم یک قاضی در فلوریدا، حکم تفتیش خانه شخصی دونالد ترامپ را منتشر کرد. بر این اساس رئیس جمهوری پیشین آمریکا متهم به اختفا و نگهداری اسناد فوق محرمانه در خانه‌اش است. براساس گزارش قاضی تحقیق، در مجموع ۱۱ سند و مدرک محرمانه در این عملیات کشف و ضبط شده است. بخشی از این اسناد در طیف «اطلاعات مجزای حساس» طبقه‌بندی شده‌اند؛ داده‌هایی که افشای آن‌ها می‌تواند «منافع ملی» ایالات متحده را در خطر قرار دهد.

آخرین وضعیت سلمان رشدی
اندرو وایلی، مدیر برنامه‌های سلمان رشدی می‌گوید او زیر دستگاه تنفس مصنوعی است و قادر به تکلم نیست.» او گفت: انتظار می‌رود که رشدی یکی از چشمان خود را از دست بدهد، عصب یک بازوی او آسیب دیده و کبدش چاقو خورده و آسیب دیده است.

رابرت مالی: توافقی با ایران به دست نیامده
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که توافقی در مورد مذاکرات هسته‌ای به دست نیامده است زیرا تا زمانی که در مورد همه مسائل توافق نشود، توافقی وجود نخواهد داشت. او گفت: موضع ما روشن است. اگر ایران آمادگی داشته باشد، ما نیز آماده‌ بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم.

ادعای شریعتمداری درمورد میرحسین
حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان مدعی شد: حرکت اخیر مهندس موسوی ماموریتی بوده است که به عنوان یک عضو تشکیلات مخوف فراماسونری بر عهده داشته است.

سرلشکر باقری: میرحسین در زمان مسئولیتش هم چوب لای چرخ نظام کرد
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره بیانیه اخیر میرحسین موسوی گفت: او در برهه‌ای از زمان که مسئولیت داشت برای نظام سنگ‌اندازی و چوب لای چرخ کرد و حتی با عبارات سخیف شهیدان را یاد کرد. این سخنان او هیچ ارزشی برای مردم ما ندارد و او با این کارش تنها جایگاه خودش را نزد مردم خراب‌تر می‌کند. در چنین شرایطی رسانه‌ها وظیفه دارند واقعیت‌ها را به مردم بازگو کنند.

اصالت لبنانی ضارب سلمان رشدی
«علی قاسم تحفه» یکی از مقامات محلی منطقه «یارون» در جنوب لبنان، در گفتگو با پایگاه خبری «النشره» در لبنان گفت که «هادی مطر» ضارب «سلمان رشدی» اصالتی لبنانی دارد.

قتل محیط‌بان با ۸ گلوله پس از خروج از دادگاه
حسین ویسی، رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه گفت: برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی به اتهام قتل در زندان بود که چندی پیش و بعد از پیگیری های قضایی فراوان، دستور توقف حکم اعلام وی صادر شده بود تا پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد. وی ادامه داد: جلسه اول رسیدگی مجدد به پرونده این محیط بان برگزار شد که بعد از خروج از جلسه در مقابل شعبه یک دادگاه کیفری کرمانشاه مورد اصابت هشت گلوله از اسلحه کلاشینکف قرار گرفت و به قتل رسید. وبسی خاطرنشان کرد: آنطور که مشهود است، تیراندازی از سوی پدر فردی که محیط بان برومند نجفی محکوم به قتل وی بوده( مرحوم یوسف فلاحی)، صورت گرفته است.

پنجشنبه؛ مراسم تشییع هوشنگ ابتهاج 
پیکر هوشنگ ابتهاج (سایه) چهارشنبه ۲۶ مرداد، ساعت ۲۰ به تهران می‌رسد و مراسم تشییع پیکر این هنرمند، روز پنجشنبه ۲۷ مرداد انجام می‌شود. هرچند هنوز مشخص نشده که این مراسم طبق وصیت سایه از پای درخت ارغوان انجام می‌شود یا از مقابل تالار وحدت.

پیشنهاد‌ آغاز توافق از ۱۳۵ روز بعد از امضا و افزایش ضمانت از یک سال به ۲ سال
امیرآبادی فراهانی نماینده مجلس درباره مذاکرات احیای برجام گفت: مسئله‌ای که موجب طولانی شدن مذاکرات شده است، نبود تضمین کافی و عدم شفافیت غرب می‌باشد. وی تصریح کرد: در این عرصه همچنین پیشنهاد‌هایی مثل آغاز توافق از ۱۳۵ روز بعد از امضا که به آبان ماه و زمان انتخابات کنگره خواهد رفت و بحث ضمانت یکساله که ایران می‌خواهد ۲ ساله بشود مطرح است.

برگزاری دادگاه مصطفی تاج زاده
تاج زاده به سه عنوان از جمله تبانی علیه امنیت ملی متهم است که با توجه به تفهیم اتهام او و سکوت تاجزاده در خصوص اتهاماتی که به وی وارد گردیده رئیس دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد تا در مهلت قانونی مقرر نسبت به صدور رای اقدام نماید. پس از قرائت کیفرخواست، رئیس دادگاه از متهم خواست به سوالات مطرح شده پاسخ دهد و در خصوص اتهاماتی که به وی وارد گردیده توضیح دهد و از خود دفاع کند که تاجزاده سکوت کرد. پس از این، قاضی صلواتی با توجه به تفهیم اتهام متهم و سکوت تاجزاده در برابر سوالات دادگاه به وی فرصت دفاع آخر را داد که تاجزاده مجددا سخن یا دفاعی را مطرح ننمود. وکیلی به نام پوربابایی که پیش از این نیز وکالت تاج زاده را برعهده داشته برای قبول وکالت متهم به بازداشتگاه اوین مراجعه کرده که پس از ملاقات با تاج زاده با مخالفت وی برای انجام وکالتش مواجه شده بود.

سخنگوی سپاه: ۸۰ میلیون جمعیت در آرامش مثال زدنی زندگی می‌کنند
سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مگر کشور با چه مشکلی روبه رو است که آن را بحرانی ترسیم می کنند توضیح داد: ۸۰ میلیون جمعیت در آرامش مثال زدنی زندگی می‌کنند که شاخص های رشد و توسعه آنها قابل مقایسه با پیش از پیروزی انقلاب نیست.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما